Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : It's comming closer.....

Liloesh
18-03-2003, 18:22

Assalamulaikum warachmatullahi wabarakatuh, Broeders en Zusters, Ik was aan het lezen op www.al-islaam.com over de grote tekenen van “de dag des Oordeels” / “de laatste dag”. En viel stil op een van de grote tekenen: 6. Het opkomen van de zon in het Westen. Een jaartje geleden was er bekend gemaakt dat een aantal onderzoekers de eerste tekenen van de omkering van de magnatische polen van de aarde hebben waargenomen. Dit betekent dus dat het noorden en het zuiden wisselen (wat tevens dus betekent dat het oosten en het westen wisselen). De tekenen zijn pas op het begin en de wetenschappers begrijpen er nog niet veel van. En waarschijnlijk zal het een paar duizend jaar duren voordat de polen zijn gekeerd. Als de polen gaan wijzigen en het oosten, westen wordt kan het dus betekenen dat de zon zal opkomen in het Westen. Een van de grote tekenen. Ik weet weinig over de islam en ben pas bezig met de basis fundamenten van de islam maar dit viel mij op en wil graag weten vragen hoe de meningen zijn van de geleerden. Ik weet niet wat ik moet geloven, komt een van de grote tekenen eraan? Of bedoelen ze wat anders met het opkomen van de zon in het Westen. Yazakallahoe gayran, Waleikum assalaaam warachmatullahi wabaraktoeh, Abdul Rahman Advany p.s. Hieronder een stukje uit een artikel dat gaat over de omkering van de polen: Magnetische verwarring. (Nature 416, 11 april 2002, 591-594, 620-623) Houd je kompas in de gaten - de magnetische polen van de aarde zouden kunnen gaan omkeren. Dat zeggen onderzoekers, die vreemde afwijkende effecten hebben waargenomen in het magnetische veld van onze planeet. Het magnetische veld is gecreëerd door de stroom van gesmolten ijzer in het binnenste van de aardkorst. Deze circulatie patronen worden aangetast door de rotatie van de aarde, hierdoor richt zich het magneetveld naar de rotatie as van de aarde - waardoor de noord en zuid polen worden gevormd. De wijze waarop mineralen gericht zijn in zeer oude gesteenten laat zien dat de magnetische dipool van de aarde soms geheel verdwijnt, en een compliceert veld vertoont met vele polen verdeeld over de gehele planeet. Wanneer de dipool terugkeert kan het zijn dat de noord en zuid pool van plaats hebben verwisseld. De laatste omkering gebeurde ongeveer 780 000 jaar geleden gedurende een periode van verscheidene duizend jaren. Nu denken Gauthier Hulot en zijn collega’s van het Instituut voor Aardwetenschappen in Parijs dat ze vroege aanwijzingen hebben voor nog een omkeer. Ze gebruikten de data van de Ørsted satelliet voor het bestuderen van vreemde variaties in het magneetveld van de aarde. In het bijzonder is een grot stuk onder Zuid Afrika gericht in de tegenovergestelde richting van de rest van het aardse magneetveld en is gedurende honderden jaren aan het toenemen. De anomalie heeft al de totale sterkte van het aardmagneetveld gereduceerd met ongeveer 10%. Als de groei doorzet met dezelfde snelheid zal het aardmagnetische veld verdwijnen over iets meer dan twee millennia. De Ørsted satelliet is echter de eerste satelliet die momentopnames heeft gedaan van het aardmagnetische veld sinds 20 jaar en zulk zeldzame data maakt het moeilijk om toekomstige verschuivingen te voorspellen. Hulot zegt dat we niet echt kunnen zeggen wat er zal gebeuren, maar we zijn in een ongewone toestand terecht gekomen dat misschien gerelateerd is aan een omkeer. [...] Het zal misschien niet lang meer duren, ik wil hierbij dan zeggen : Stel niet altijd alles uit..."Ik doe het later wel...strx, morgen"...Ik wil hierbij ook niemand aanvallen, ik breng gewoon info over Ma3asalaam

chicamaroquia
18-03-2003, 18:26
Hier dacht ik toevallig vandaag nog aan. Veel mensen denken dat het leven voor eeuwig is en pas als er iets gebeurd in je omgeving besef je hoe snel het voorbij kan zijn. Ik wil nu iets veranderen voor dat het te laat is... :(

Cina
18-03-2003, 18:27
:schok: Damn...dat wist ik niet. Maar het komt inderdaad dichterbij, maar goed alleen Allah (swt) weet wanneer het einde zal zijn.

Liloesh
18-03-2003, 18:34
Amien Cina....maar het komt dichterbij...een ander teken kan ook de oorlog in Irak zijn :( :(

_h4T3d_sE7eN
18-03-2003, 18:38

een ander teken is dat wanneer mannen zich als vrouwen gaan kleden en andersom ook..... vraag t aan Kadir, die weet er alles van :hihi:

Liloesh
18-03-2003, 18:43
Je vindt het grappig...:jammer:

_h4T3d_sE7eN
18-03-2003, 18:47
nee nee, ik heb er een heel boek over gelezen....op de Dag des Oordeels zal er een wind blazen die iedereen mee zal nemen die bang is voor die dag. Degene die deze dag niet vreest (maar Allah swt vreest) zal gespaard worden. Iedereen die leeft, zich in de hel of hemel bevindt zal aan deze wind worden blootgesteld. De ongelovigen zullen door van deze wind niet gespaard blijven, maar ze zullen op deze dag wel bang zijn. Een ander teken is dat de zee verandert in kokend water.

Liloesh
18-03-2003, 21:02
Ik weet het...ik heb ook onlangs nog een boek gelezen die hanteert over de tekens des dag des oordeel..... by the way, ben jij dat op je avatar?

ClaudioLopez
18-03-2003, 21:54
ja echt eng, stel je voor, je wordt op een dag wakker en de zon staat aan de ander kant van je huis...... maar volgens mij is de dag des oordeels op een vrijdag toch?? dus, hou het in de gaten.............!

Liloesh
19-03-2003, 11:39
Op een vrijdag???

moiself
19-03-2003, 11:47
Vergeet de heilligeoorlog niet !!!--> die r volgens mij aankomt en die man met 1 oog ??daar wel eens van gehoort hij zal zeggen dat hij Allah is. Da natuurlijk nie zo is ??!!! :( :( :( :( :(

_h4T3d_sE7eN
19-03-2003, 12:32
Origineel gepost door moiself Vergeet de heilligeoorlog niet !!!--> die r volgens mij aankomt en die man met 1 oog ??daar wel eens van gehoort hij zal zeggen dat hij Allah is. Da natuurlijk nie zo is ??!!! :( :( :( :( :( de Dajjal......daar komen er 7 van en alle 7 zullen ze dat zeggen. De sterkst gelovigen zullen zelfs in zijn praatjes trappen. Er staat geschreven dat Jezus dan terugkomt en ze zal vermoorden. .....ik volg t allemaal niet meer.

Liloesh
19-03-2003, 12:50
Origineel gepost door _h4T3d_sE7eN de Dajjal......daar komen er 7 van en alle 7 zullen ze dat zeggen. De sterkst gelovigen zullen zelfs in zijn praatjes trappen. Er staat geschreven dat Jezus dan terugkomt en ze zal vermoorden. .....ik volg t allemaal niet meer. wat volg je dan niet meer?? Het spreekt toch voor zich eigen

Chatefemqemamu
19-03-2003, 13:35
de polen zullen in de komende 1000 jaar niet wisselen.. ik reken erop dat ik in de komende 60 jaar doodga---> no spang. maak je maar liever druk over creepy ziektes waar geen medicijnen tegen zijn, the surivival of the fittest begint weer

Liloesh
19-03-2003, 13:59

nou, ieder heeft zijn eigen interpretatie Lunatic :)