Liloesh
18-03-2003, 18:22
Assalamulaikum warachmatullahi wabarakatuh, Broeders en Zusters, Ik was aan het lezen op www.al-islaam.com over de grote tekenen van “de dag des Oordeels” / “de laatste dag”. En viel stil op een van de grote tekenen: 6. Het opkomen van de zon in het Westen. Een jaartje geleden was er bekend gemaakt dat een aantal onderzoekers de eerste tekenen van de omkering van de magnatische polen van de aarde hebben waargenomen. Dit betekent dus dat het noorden en het zuiden wisselen (wat tevens dus betekent dat het oosten en het westen wisselen). De tekenen zijn pas op het begin en de wetenschappers begrijpen er nog niet veel van. En waarschijnlijk zal het een paar duizend jaar duren voordat de polen zijn gekeerd. Als de polen gaan wijzigen en het oosten, westen wordt kan het dus betekenen dat de zon zal opkomen in het Westen. Een van de grote tekenen. Ik weet weinig over de islam en ben pas bezig met de basis fundamenten van de islam maar dit viel mij op en wil graag weten vragen hoe de meningen zijn van de geleerden. Ik weet niet wat ik moet geloven, komt een van de grote tekenen eraan? Of bedoelen ze wat anders met het opkomen van de zon in het Westen. Yazakallahoe gayran, Waleikum assalaaam warachmatullahi wabaraktoeh, Abdul Rahman Advany p.s. Hieronder een stukje uit een artikel dat gaat over de omkering van de polen: Magnetische verwarring. (Nature 416, 11 april 2002, 591-594, 620-623) Houd je kompas in de gaten - de magnetische polen van de aarde zouden kunnen gaan omkeren. Dat zeggen onderzoekers, die vreemde afwijkende effecten hebben waargenomen in het magnetische veld van onze planeet. Het magnetische veld is gecreëerd door de stroom van gesmolten ijzer in het binnenste van de aardkorst. Deze circulatie patronen worden aangetast door de rotatie van de aarde, hierdoor richt zich het magneetveld naar de rotatie as van de aarde - waardoor de noord en zuid polen worden gevormd. De wijze waarop mineralen gericht zijn in zeer oude gesteenten laat zien dat de magnetische dipool van de aarde soms geheel verdwijnt, en een compliceert veld vertoont met vele polen verdeeld over de gehele planeet. Wanneer de dipool terugkeert kan het zijn dat de noord en zuid pool van plaats hebben verwisseld. De laatste omkering gebeurde ongeveer 780 000 jaar geleden gedurende een periode van verscheidene duizend jaren. Nu denken Gauthier Hulot en zijn collega’s van het Instituut voor Aardwetenschappen in Parijs dat ze vroege aanwijzingen hebben voor nog een omkeer. Ze gebruikten de data van de Ørsted satelliet voor het bestuderen van vreemde variaties in het magneetveld van de aarde. In het bijzonder is een grot stuk onder Zuid Afrika gericht in de tegenovergestelde richting van de rest van het aardse magneetveld en is gedurende honderden jaren aan het toenemen. De anomalie heeft al de totale sterkte van het aardmagneetveld gereduceerd met ongeveer 10%. Als de groei doorzet met dezelfde snelheid zal het aardmagnetische veld verdwijnen over iets meer dan twee millennia. De Ørsted satelliet is echter de eerste satelliet die momentopnames heeft gedaan van het aardmagnetische veld sinds 20 jaar en zulk zeldzame data maakt het moeilijk om toekomstige verschuivingen te voorspellen. Hulot zegt dat we niet echt kunnen zeggen wat er zal gebeuren, maar we zijn in een ongewone toestand terecht gekomen dat misschien gerelateerd is aan een omkeer. [...] Het zal misschien niet lang meer duren, ik wil hierbij dan zeggen : Stel niet altijd alles uit..."Ik doe het later wel...strx, morgen"...Ik wil hierbij ook niemand aanvallen, ik breng gewoon info over Ma3asalaam