Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : zusters, groeten jullie elkaar?

Pagina's : [1] 2 3

Alhocimatje
29-06-2005, 15:02

zeggen jullie weleens salaam alaikoem tegen elkaar??? of kijken we alleen maar naar andermans kledingstyle :rolleyes: nee hoor I am just kidding dames, maar even serieus, soms wil ik het wel zeggen tegen vrouwen die ik niet ken en dan zoek ik oogcontact maar soms word ik genegeerd en dan denk ik,"ach laat maar" maar het is wel belangrijk! dames hoe denken jullie hierover :) oja nog een ding waar ik laatst aan dacht, ik betrap mezelf erop alleen maar de ander te willen groeten als diegene een hoofddoek draagt, hebben jullie dit ook is toch eigenlijk een foute gedachte, heel fout want het zou toch niets moeten uitmaken, hoofddoek of niet! elkaar groeten hoort gewoon! en wat als een :hadj: salaam alaikoem tegen je zegt, mag je dan teruggroeten

oem_mujahid2
29-06-2005, 15:05
Assalaam ou alaikoum, Ik groet bijna altijd elke zuster die ik tegenkom,maar soms op de 1 of andere manier schaam ik me om zusters zonder hijab te groeten dan denk ik dalijk denken ze dat ik denk dat ik beter wil zijn omdat ik groet en voelen ze zich ongemakkelijk...maar over het algemeen groet ik altijd... :o

Alhocimatje
29-06-2005, 15:09
goed van je meid! zie je nou jij hebt dat dus ook met dames zonder hijab, raar is dat toch

oem_mujahid2
29-06-2005, 15:12
goed van je meid! zie je nou jij hebt dat dus ook met dames zonder hijab, raar is dat toch Ja subhanallah, ik weet dan niet hoe ik me moet gedragen, ik wil ze graag groeten maar ik ben bang dat ze zich ongemakkelijk voelen, maar aan de andere kant als ik niet groet denken ze pfff kijk nou zo islamitisch gekleed en niet eens groeten...ik weet het soms niet meer wat ik moet doen, maar gewoon blijven groeten inshallah ook een vorm van da3wah.. wasalaam

saadia29
29-06-2005, 15:19

zeggen jullie weleens salaam alaikoem tegen elkaar??? of kijken we alleen maar naar andermans kledingstyle :rolleyes: nee hoor I am just kidding dames, maar even serieus, soms wil ik het wel zeggen tegen vrouwen die ik niet ken en dan zoek ik oogcontact maar soms word ik genegeerd en dan denk ik,"ach laat maar" maar het is wel belangrijk! dames hoe denken jullie hierover :) oja nog een ding waar ik laatst aan dacht, ik betrap mezelf erop alleen maar de ander te willen groeten als diegene een hoofddoek draagt, hebben jullie dit ook is toch eigenlijk een foute gedachte, heel fout want het zou toch niets moeten uitmaken, hoofddoek of niet! elkaar groeten hoort gewoon! en wat als een :hadj: salaam alaikoem tegen je zegt, mag je dan teruggroeten Een heeeeellllle foute gedachte om alleen maar zusters met hoofddoek te groeten, hoezo is de rest dan minderwaardig, verdienen die niet jouw Salaam? Ik groet ook altijd, soms met de Salaam, soms met een lach, meestal ben ik diegene die begint, soms krijg ik geen reactie terug maar een dodelijke blik. Als blikken elkaar treffen, vind ik het beleefd om naar elkaar te lachen of groeten, trouwens niet alleen naar 'zusters' toe, maar ook naar buren.

f_mouslima2
29-06-2005, 15:21
Ja subhanallah, ik weet dan niet hoe ik me moet gedragen, ik wil ze graag groeten maar ik ben bang dat ze zich ongemakkelijk voelen, maar aan de andere kant als ik niet groet denken ze pfff kijk nou zo islamitisch gekleed en niet eens groeten...ik weet het soms niet meer wat ik moet doen, maar gewoon blijven groeten inshallah ook een vorm van da3wah.. wasalaam hihi gekke wereld he.. wat je ook doet.. tis noooit goed! maar jullie hebben gelijk.. ik heb dat ook. Ik groet zoveel mogelijk, en ja niet echt leuk, wanneer iemnd zn hoofd gewoon wegdraaid en niks terug zegt..maar we blijven doorgaan.. :D ik heb zelfs n keer meegemaakt dat ik 2meisjes tegenkwam. 1met en een zonder hfddoek. toen ze langs me liepen liepen ze achter elkaar (straat was smal) Tegen de eerste met hfdoek zei ik gewoon "Salaam aleikoum" en bij de 2e zonder, zei ik 'Hoi" ik zeg nooooooooooit hoi!! maar automatisch zei ik geen salaam aleikoum staghfirollah.. zooo erg :kwaad: !! hoe kunnen we hier veranderring in brengen??

saadia29
29-06-2005, 15:21
Ja subhanallah, ik weet dan niet hoe ik me moet gedragen, ik wil ze graag groeten maar ik ben bang dat ze zich ongemakkelijk voelen, maar aan de andere kant als ik niet groet denken ze pfff kijk nou zo islamitisch gekleed en niet eens groeten...ik weet het soms niet meer wat ik moet doen, maar gewoon blijven groeten inshallah ook een vorm van da3wah.. wasalaam Jij weet toch van jezelf dat je je niet tegenover anderen wil bewijzen, laat zij maar denken wat ze willen. Als jij wilt groeten moet je het doen, als mensen mij groeten vind ik dat juist leuk, al kennen we elkaar niet. Kijk je gaat niet bv op het Osdorpplein of zwarte markt naar iedereen lopen lachen en groeten, maar gewoon op plekken waar op dat moment weinig 'zusters' aanwezig zijn.

Profiela
29-06-2005, 15:22
Ik begrijp niet waarom jullie ze niet groeten, jullie leggen het wel uit maar ik snap die logica niet?:confused:

nissrin
29-06-2005, 15:22
He hallo, Ik vind dat marokkanse meisje wel vriendelijker mogen gedragen naar elkaar toe. Ze kijken altijd met zo wreed blik of jij wel mooier en leuker kleding draagt dan zij. Ik heb het een tijdje geprobeerd om te groeten naar marokaanse meisje, gewoon vriendelijk lachen. Nou de ouderen groeten terug maar de jongen meiden tzzz...die kijken alleen met een stome blik.

nissrin
29-06-2005, 15:23
Jij weet toch van jezelf dat je je niet tegenover anderen wil bewijzen, laat zij maar denken wat ze willen. Als jij wilt groeten moet je het doen, als mensen mij groeten vind ik dat juist leuk, al kennen we elkaar niet. Kijk je gaat niet bv op het Osdorpplein of zwarte markt naar iedereen lopen lachen en groeten, maar gewoon op plekken waar op dat moment weinig 'zusters' aanwezig zijn. :goedzo:

saadia29
29-06-2005, 15:28
Ik begrijp niet waarom jullie ze niet groeten, jullie leggen het wel uit maar ik snap die logica niet?:confused: Ik vind het echt schandalig, horen deze juist niet het goede voorbeeld te geven. Dawah doe je niet met een dodelijk blik of lauwe hoi, integendeel groet met een duidelijk Salaam Aleikom, lach, maak desnoods een praatje, je zal zien hoe de andere persoon dan smelt.

zainab1
29-06-2005, 15:30
He hallo, Ik vind dat marokkanse meisje wel vriendelijker mogen gedragen naar elkaar toe. Ze kijken altijd met zo wreed blik of jij wel mooier en leuker kleding draagt dan zij. Ik heb het een tijdje geprobeerd om te groeten naar marokaanse meisje, gewoon vriendelijk lachen. Nou de ouderen groeten terug maar de jongen meiden tzzz...die kijken alleen met een stome blik. Meestal zeg ik wel salaam aleikum maar als zusters idd zo wreed kijken voel ik me al ongemakkelijk en zeg ik niets. :jammer:

oem_mujahid2
29-06-2005, 15:31
Ik vind het echt schandalig, horen deze juist niet het goede voorbeeld te geven. Dawah doe je niet met een dodelijk blik of lauwe hoi, integendeel groet met een duidelijk Salaam Aleikom, lach, maak desnoods een praatje, je zal zien hoe de andere persoon dan smelt. Ik geef op zijn minst altijd een lach en groet ook 99% maar soms gewoon niet en niet omdat ik het niet wil gewoon omdat ik dan even een beetje in paniek ben en ff niet kan nadenken amar als ik dan later nadenk is het tuurlijk logisch dat je iedereen groet hoofddoek of niet!!

UmmHanifa
29-06-2005, 16:35
Assalaamu aleikoum, Soms groet ik en soms groet ik niet, maar dat is niet afhankelijk van iemands kledingstijl ofzo. Als je in een grote stad elke moslima die je tegenkomt zou gaan groeten dan zou je heel de dag bezig zijn hihi. Maar als je bij een bus of tramhalte ofzo komt te staan dan weer wel...het ligt er maar net aan en eerlijk gezegd ligt het ook een beetje aan mn humeur etc. Het is trouwens niet verplicht om te groeten, wel om terug te groeten.

Mysticalia
29-06-2005, 16:39

zeggen jullie weleens salaam alaikoem tegen elkaar??? of kijken we alleen maar naar andermans kledingstyle :rolleyes: nee hoor I am just kidding dames, maar even serieus, soms wil ik het wel zeggen tegen vrouwen die ik niet ken en dan zoek ik oogcontact maar soms word ik genegeerd en dan denk ik,"ach laat maar" maar het is wel belangrijk! dames hoe denken jullie hierover :) oja nog een ding waar ik laatst aan dacht, ik betrap mezelf erop alleen maar de ander te willen groeten als diegene een hoofddoek draagt, hebben jullie dit ook is toch eigenlijk een foute gedachte, heel fout want het zou toch niets moeten uitmaken, hoofddoek of niet! elkaar groeten hoort gewoon! en wat als een :hadj: salaam alaikoem tegen je zegt, mag je dan teruggroeten Ik probeer het maar de 99% van de keren kijken ze je niet eens aan en dat ontmoedigt wel. Het is raar. De generatie van mn ma groeten elkaar altijd op straat en met onze generatie is het precies aan het verdwijnen :confused: vind ik echt spijtig. . En als ik het eens doe, kijken ze je nog raar aan ook :D .

Pagina's : [1] 2 3