Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : kan mijn ex niet vergeten?

Pagina's : [1] 2

LZN
17-03-2003, 22:15

Ik heb een vriendin die nog steeds veel verdriet heeft, echter zij kan het niet loslaten. Zij had een relatie van 7 jaar. Hij was haar eerste vriend en verloofde. Het is inmiddels alweer 2.5 jaar geleden dat hij (lees het goed hij) uitgehuwelijkt is geworden door zijn familie. Hun relatie was goed en iedereen wist het. Hun bijnaam was zelfs Romeo en Julia. Op een dag kregen haar en zijn ouders ruzie over stomme dingen en ze mochten niet meer met elkaar trouwen. Ze leden veel verdriet, maar beide ouders waren te trots om elkaar te vergeven, ondanks dat ze hun kinderen zagen lijden. Ze mochten elkaar ook niet meer zien en de ouders deden ook alles om dat te voorkomen. Zij is toen heel erg afgevallen, maar hij ook. Op een gegeven moment begonnen ze elkaar weer stiekem te zien, maar dat was van korte tijd. Hij is naar marokko ontvoerd. Zij werkgever heeft de politie ingeschakeld, maar zij konden niets voor hem en haar doen. Mensen die op zijn trouwfeest waren, vertelden zelfs dat hij zijn nieuwe vrouw (16jaar) niet wou ontmaagden en dat haar familie grote ruzie (gevecht met messen)heeft gemaakt. Na het huwelijk is hij teruggekomen en heeft direct zijn huis verlaten. Hij vergaf het zijn ouders niet. Beide zijn toen van huis weggegaan, echter trouwen konden ze niet. Na hulp van een familielid (inmiddels was zijn nieuwe vrouw al hier) konden ze een deal sluiten met zijn familie. De hele gemeenschap was op de hoogte en hebben slecht gesproken over zijn ouders. Ze mochten trouwen als ze zijn nieuwe vrouw ( lees een zielig jong meisje uit de bergen) weer terug zouden brengen naar Marokko. Dus zij met z'n drieen naar Marokko. Echter in Marokko aangekomen wordt hij opgepakt, omdat zijn ouders de plaatselijke politie ( via zijn familie) op de hoogte waren gesteld. De bedoeling was om mijn vriendin op te pakken (als zogezegd zijn minares). Zij kon gelukkig op tijd wegkomen en terug naar Nederland komen. Hij heeft 6 weken vastgezeten en mocht alleen eruit als hij zijn vrouw en vergiffenis vragen aan haar familie weer terug naar huis. Bij terugkomst van mijn vriendin heeft ze besloten om haar liefde op te geven voor hem, ondanks dat hij haar grote liefde is en blijft. Hij is ook inmiddels terug met haar, echter hij is beperkt in het gaan, bang dat hij haar gaat opzoeken. Merenmaals heeft hij geprobeerd contact op te zoeken, want hij kan haar ook niet vergeten. Hij zegt tegen haar dat hij hoe dan ook ooit met elkaar nog gaan trouwen. De pijn is voor haar wel verminderd, maar vergeten kan ze hem niet. Een nieuwe relatie beginnen is ook moeilijk, omdat ze denkt dat hem ergens bedriegt. Hoe kan ik haar helpen om verder te gaan met haar leven, want ze praat er totaal met niemand over. Ze lijdt en hij lijdt ( gehoord via anderen). Misschien dat er mensen zijn die ook zo iets hebben meegemaakt? Ik hoor het wel!.

ahma_m_tiechien
17-03-2003, 23:46
Dan maar niet kunnen vergeten Hé

marwan1977
18-03-2003, 12:56
kijk ze moeten ook voorelkaar vechten en gewoon voor elkaar gaan, kijk trouwen is mektab maar je hebt ook je eigen mektab in de handen. en als ze van elkaar houden dan kunnen ze altijd trouwen met elkaar en als de ouders dat niet goed vinden zijn er nog andere familieleden die het kunnen regelen en waar een wil is een weg. voor ware liefde moet je vechten je krijgt het niet zomaar.

blijfjezelf
18-03-2003, 15:47
Wat ik niet begrijp is dat ouders heel veel respect moeten krijgen van hun kinderen. Tenminste volgens de Islam. Maar zeg eerlijk als jouw ouders dit met jou doen hoe kan je dan nog respect hebben voor die mensen. Ik zou mijn ouders daar mijn hele leven niet voor vergeven. Al zou ik weten dat Allah (swt) mij daar voor zou straffen. Ik geloof er sterk in dat als je je ouders niet vergeeft tegen de wil van Allah (swt) in, dat ook al zal Allah (swt) je straffen aan de andere kant zal HIJ je ook vergeven Hij ziet toch wat een ander je aandoet. Ik heb ook slechte ervaringen gehad met mijn ouders, en geloof me ze kunnen je je leven kapotmaken je gek maken en daarna zeggen dat ze van je houden en alleen het beste met je voor hebben. Iemand die van je houdt , doet dit je niet aan!!!!!!!!

hbieba
18-03-2003, 16:08

AAAAAAAAh wat erg, allah i hfed... Nou lieverd wens je heel veel sterkte, en alles is el mouktaab als ze voor elkaar bestemd zijn, dan zullen hun wegen ooit elkaar terug kruisen inschallah!! Sber is een heel mooie zaak

yasminne
18-03-2003, 19:35
kan mijn ex niet vergeten? Ik ook niet

185353
23-03-2003, 14:48
sbar is zeker een mooie zaak,ik zou vechten voor me liefde tot ik erbij neerval,ik zou hem niet eens willen vergeten.Zoals marwan al zei waar een wil is ,is altijd een weg. Vecht voor je liefde en zorg dat je gelukkig wordt. vechten is veel moelijker dat opgeven.

Islemia
30-03-2003, 22:29
Wellah ik weet precies wat dit meisje meskiena meemaakt! En sommige mensen denken haar te kunnen helpen door aan tegeven van : VERGEET HEM Maar dat is makkelijk gezegd dan gedaan! Al wil je verstand hem vergeten je hart zegt dan hettegenovergestelde Tip voor haar beste vriendin: bied een luisterende oor aan zodat ze haar hart kan luchten en meer kan niemand doen. Want de pijn die zij in haar hart heeft die kan alleen zij en ALLAH swt aanvoelen. Verder is het zo al vind ze iemand anders, haar ex zal ze nooit vergeten hij zal altijd een warme plaat in haar hart behouden.

donaldduk
31-03-2003, 17:16
nou meid ik wens je vriendin héél véél sterkte want ik heb het zelfde mee gemaakt maar bij mij is dat ik ben getrouwd niet hij maar eerlijk gezegt ik voel héél erg met haar mee het doet pijn zo pijn dat je geen zin meer hebt om verder te leven, maar sterkte meid

LelyDames
31-03-2003, 20:18
meskiena zoals ze zeggen ware liefde is onbereikbare liefde veel sterkte

Bent_Fes
31-03-2003, 21:18
Origineel gepost door imenup als je gaat bidden moet je dan ook je voeten bedekken? Lieve schat je zit denk ik in het verkeerde topic!

chouroek
01-04-2003, 15:30
Origineel gepost door KARIM20 Nou toch dan maar die 16 jarige meisje ontmaagden vind ik. Is dat de enige wat jou heeft geraakt jongen :verdriet:

chouroek
09-04-2003, 12:02
Origineel gepost door KARIM20 Nee trut dat is het enige wat ik hem advieseer je moet goed lezen. let op je woorden broeder je hoeft mij geen trut te noemen omdat ik een kritiek op jou bericht heb gegeven. Trouwens als je een bericht plaatst moet je ook tegen gegeven feedback kunnen anders krijg jij het moeilijk hier! beslama :zwaai:

MocroPrinsesje
09-04-2003, 16:57
ow wat erg zich.........:eek: kan me wel voorstellen dat je vriendin helemaal down is:(

RomaySa17
12-04-2003, 17:36

ECHT ERG HOOR :( :( ...IK DENK DAT ZE HEM OOIT TOCH MOET VERGETEN..EN VERDER MET HAAR LEVEN MOET GAAN..VERDER GEEN ANDERE OPTIE :rolleyes: ..

Pagina's : [1] 2