Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : De staat Israel moet verdwijnen.

Pagina's : [1] 2

hanibal
17-03-2003, 22:01

Er is 50 jaar geleden in de liga een belofte gedaan dat de Israelische staat verwoest zou worden. Ik wacht nog steeds met smart op de dag dat dat gebeurd.

VanBasten
18-03-2003, 00:12
Origineel gepost door hanibal Er is 50 jaar geleden in de liga een belofte gedaan dat de Israelische staat verwoest zou worden. Ik wacht nog steeds met smart op de dag dat dat gebeurd. En dan? Dan kunnen de Palestijnen onderdrukt worden door de Syriërs en Jordanië? In die landen, waar veel Palestijnen zijn heengevlucht, hebben ze namelijk totaal geen rechten. Als de Israelische staat verwoest wordt, dan is dat het einde van de enige economisch welvarende democratie in het Midden-Oosten. Wat komt daar dan voor in de plaats? Een dictatuur, of een machtsgeile, zichzelf verrijkende koning? En de joden, die moeten de Middelandse Zee in? Vertel mij eens, hoe zie je dat voor je?

KI_kracht
18-03-2003, 00:34
Origineel gepost door VanBasten En dan? Dan kunnen de Palestijnen onderdrukt worden door de Syriërs en Jordanië? In die landen, waar veel Palestijnen zijn heengevlucht, hebben ze namelijk totaal geen rechten. Als de Israelische staat verwoest wordt, dan is dat het einde van de enige economisch welvarende democratie in het Midden-Oosten. Wat komt daar dan voor in de plaats? Een dictatuur, of een machtsgeile, zichzelf verrijkende koning? En de joden, die moeten de Middelandse Zee in? Vertel mij eens, hoe zie je dat voor je? VanBasten toch, hoe kan je nou Israel democratisch noemen ? Israel heeft niet eens een grondwet dus hoe kan het democratisch zijn? en kan jij mij vertellen VanBasten als Amerika haar kraan dicht gooit wat er met de economie en de welvaart van Israel gebeurt? en wie zegt nou dat de joden de middelandse zee in moeten? er kan samen worden geleefd zoals iedereen zegt maar niet onder de regering van een zionistische beweging of met zionistische ideeen. en volgens mij weet je ook dat het racistische ideeen zijn. en als je terug gaat naar die ideeen dan zul je weten dat zij niet met palestijnen willen leven en niet de palestijnen met hun. en over de dictatuur of de machtsgeile of zichzelf verrijkende koning dat wilt niemand, maar we willen ook niet een iemand die alles doet wat de westerse wereld zegt. niet een iemand die amerika gehoorzaamd en wanneer hij dat niet doet weg moet dat wilt ook niemand. no return= no peace....

VanBasten
18-03-2003, 00:45
Origineel gepost door KI_kracht VanBasten toch, hoe kan je nou Israel democratisch noemen ? Israel heeft niet eens een grondwet dus hoe kan het democratisch zijn? en kan jij mij vertellen VanBasten als Amerika haar kraan dicht gooit wat er met de economie en de welvaart van Israel gebeurt? en wie zegt nou dat de joden de middelandse zee in moeten? er kan samen worden geleefd zoals iedereen zegt maar niet onder de regering van een zionistische beweging of met zionistische ideeen. en volgens mij weet je ook dat het racistische ideeen zijn. en als je terug gaat naar die ideeen dan zul je weten dat zij niet met palestijnen willen leven en niet de palestijnen met hun. en over de dictatuur of de machtsgeile of zichzelf verrijkende koning dat wilt niemand, maar we willen ook niet een iemand die alles doet wat de westerse wereld zegt. niet een iemand die amerika gehoorzaamd en wanneer hij dat niet doet weg moet dat wilt ook niemand. no return= no peace.... Maar wat willen we dan?? p.s. Ik noem Israël democratisch omdat het geregeerd wordt door een gekozen staatshoofd en een parlement (waarin trouwens ook anti-zionisten zitten).

KI_kracht
18-03-2003, 00:48

Origineel gepost door VanBasten Maar wat willen we dan?? p.s. Ik noem Israël democratisch omdat het geregeerd wordt door een gekozen staatshoofd en een parlement (waarin trouwens ook anti-zionisten zitten). als eerst moet het staat israel weg omdat het op zionistiche ideeen is opgebouwd. en het zijn allemaal racistische ideen dus kan het nooit goeds zijn. en dan moeten we maar naar spanje kijken voor 1492 hoe het daar was en hetzelfde doen. en geloof me maar dan is het conflict opgelost.

arabie
18-03-2003, 00:51
Origineel gepost door VanBasten En dan? Dan kunnen de Palestijnen onderdrukt worden door de Syriërs en Jordanië? In die landen, waar veel Palestijnen zijn heengevlucht, hebben ze namelijk totaal geen rechten. Als de Israelische staat verwoest wordt, dan is dat het einde van de enige economisch welvarende democratie in het Midden-Oosten. Wat komt daar dan voor in de plaats? Een dictatuur, of een machtsgeile, zichzelf verrijkende koning? En de joden, die moeten de Middelandse Zee in? Vertel mij eens, hoe zie je dat voor je? De joden kunnen terug gaannaar hun bezittingen in europa en rusland. De palesteinen hoeven niet te boeten voor de fouten van de europeanen. Of zoals de meeste joden vreedzaam in de andere arabische landen hebben geleeft terwijl de inquisitie in europa de joden verbranden, onder een palesteinse staat vreedzaam leven. Keuzes genoeg.

KI_kracht
18-03-2003, 00:54
probleem is dat iedereen denkt dat de palestijnen niet democratisch zijn en ik weet niet wat. maar er is helaas geen democratie zonder land. de palestijnen moeten eerst hun land terug en dan pas kan er gepraat worden over democratie. en israel is een land zonder democratie.

VanBasten
18-03-2003, 00:59
Origineel gepost door KI_kracht probleem is dat iedereen denkt dat de palestijnen niet democratisch zijn en ik weet niet wat. maar er is helaas geen democratie zonder land. de palestijnen moeten eerst hun land terug en dan pas kan er gepraat worden over democratie. en israel is een land zonder democratie. De Palestijnen hebben de kans gehad om zich democratisch te organiseren na de Oslo-akkoorden. Helaas had Arafat (en met hem de Hamas) andere plannen. Ik ben voor een Palestijnse staat, maar dan wel naast een joodse. Het is te laat voor één land voor twee volkeren.

arabie
18-03-2003, 01:03
Origineel gepost door VanBasten De Palestijnen hebben de kans gehad om zich democratisch te organiseren na de Oslo-akkoorden. Helaas had Arafat (en met hem de Hamas) andere plannen. Ik ben voor een Palestijnse staat, maar dan wel naast een joodse. Het is te laat voor één land voor twee volkeren. Die is lekker: effe 50 jaar lang discussieren om de palesteinen hun recht tegeven en dan roepen het is te laat voor 1 staat. Ga AUB je joodse gedachtes eregens anders promoten. Want die uitspraak wat je nu geeft zei voormalig joodse premier "Shamir" namelijk ook. Bij de spaanse besprekingen voor de oslo besprekingen: "we praten met de arabieren zolang als ze willen maar we geven niet toe".

nadiaaa
18-03-2003, 01:18
Ach wat....gisteren hebben Joden met een Israelische tank een Amerikaanse vredesactiviste overreden. En vandaag hebben ze een Palestijns vluchtelingenkamp aangevallen waarbij een vriejarig kind werd gedood en 3 volwassenen.....omdat ze op zoek waren naar terroristische leden....:rolleyes:

arabie
18-03-2003, 01:35
Origineel gepost door HeyoanTX Ik weet niet of het steekt , maar Allah had toch duidelijk Israel via Musa aan de joden belooft, misschien is het daarom dat de islamitische gemeenschap zo moeilijk wordt gemaakt, omdat ze zich namelijk tegen de wil van Allah verzetten. Zo zie ik dat. Klopt , maar onder de voorwaarde dat ze zich aan de goddelijke wetten houden. Ze zijn namelijk niet op padvinderkamp gestuurd in de woestijn omdat ze ze zo goed waren. Ze zijn 40 jaar lang als straf de woestijn in gestuurd. Ze hopen door de vereniging van " Erets israel" (groot israel) dat de messias (lees Issa) terug komt en de dag des oordeels zal beginnen. Daarom willen ze ook de moskee El Quds afbreken om hun tempel op te bouwen. Goed informeren voordat je uitspraken doet. Je klinkt anders als een mossad agent die verwarring wil kweken!!

Ole_Guapa
18-03-2003, 01:51
Origineel gepost door KI_kracht als eerst moet het staat israel weg omdat het op zionistiche ideeen is opgebouwd. en het zijn allemaal racistische ideen dus kan het nooit goeds zijn. en dan moeten we maar naar spanje kijken voor 1492 hoe het daar was en hetzelfde doen. en geloof me maar dan is het conflict opgelost. In eerste instantie vond ik die opmerking over Spanje belachelijk. Nu moet ik zeggen dat ik zelf altijd enorme bewondering heb gehad voor Al Andaluz. En toen ik er even over ging nadenken, begreep ik beter wat je bedoelde. Inderdaad was er in die tijd een bloeiende islamitische cultuur waarin plaats was voor samenwerking en wederzijdse beïnvloeding met het jodendom. Maar de situatie was daar wel compleet anders. In feite werden joden in heel Europa beschouwd als derderangs burgers. Dat ze in Al Andaluz tweederangs burgers waren, was in die tijd dus een enorme vooruitgang. Vergeleken bij andere landen, was Al Andaluz goed voor hen. Maar ze genoten niet dezelfde rechten als hun islamitische medeburgers. Zoiets is niet meer van deze tijd. Het is een feit dat Israel momenteel een apartheidspolitiek beoefent (die ook niet meer van deze tijd is) Maar zoiets leidt nergens toe. Ook niet als de rollen omgedraaid zijn. Ik vrees dat de enige oplossing is: een staat Israël en een staat Palestina. Met duidelijk afgebakende grenzen. Daarbij moeten BEIDE staten water in de wijn doen. Maar het is m.i. de enige structurele oplossing. Ik hoop en verlang dat ooit (het zal nog heel lang duren) die twee staten goede buren van elkaar gaan worden. Wij zullen die tijd niet meer meemaken. Het enige wat onze generatie kan doen is een basis leggen voor de toekomst. Een weinig dankbare taak. (we zullen nooit het resultaat zien) Maar het alternatief is: Het blijven conserveren van wederzijdse haat. En dat zal nooit ergens toe leiden. Groeten van Olé Guapa, die deze avond somber gestemd is.... :( :( :(

VanBasten
18-03-2003, 01:56
Origineel gepost door Ole_Guapa In eerste instantie vond ik die opmerking over Spanje belachelijk. Nu moet ik zeggen dat ik zelf altijd enorme bewondering heb gehad voor Al Andaluz. En toen ik er even over ging nadenken, begreep ik beter wat je bedoelde. Inderdaad was er in die tijd een bloeiende islamitische cultuur waarin plaats was voor samenwerking en wederzijdse beïnvloeding met het jodendom. Maar de situatie was daar wel compleet anders. In feite werden joden in heel Europa beschouwd als derderangs burgers. Dat ze in Al Andaluz tweederangs burgers waren, was in die tijd dus een enorme vooruitgang. Vergeleken bij andere landen, was Al Andaluz goed voor hen. Maar ze genoten niet dezelfde rechten als hun islamitische medeburgers. Zoiets is niet meer van deze tijd. Het is een feit dat Israel momenteel een apartheidspolitiek beoefent (die ook niet meer van deze tijd is) Maar zoiets leidt nergens toe. Ook niet als de rollen omgedraaid zijn. Ik vrees dat de enige oplossing is: een staat Israël en een staat Palestina. Met duidelijk afgebakende grenzen. Daarbij moeten BEIDE staten water in de wijn doen. Maar het is m.i. de enige structurele oplossing. Ik hoop en verlang dat ooit (het zal nog heel lang duren) die twee staten goede buren van elkaar gaan worden. Wij zullen die tijd niet meer meemaken. Het enige wat onze generatie kan doen is een basis leggen voor de toekomst. Een weinig dankbare taak. (we zullen nooit het resultaat zien) Maar het alternatief is: Het blijven conserveren van wederzijdse haat. En dat zal nooit ergens toe leiden. Groeten van Olé Guapa, die deze avond somber gestemd is.... :( :( :( Olé Guapa, Ik ben het helemaal met je eens! Ik ben deze avond ook somber gestemd, maar jouw bijdrage heeft toch een voorzichtige glimlach op mijn gezicht weten te toveren.

HalfBlood
18-03-2003, 03:05
Origineel gepost door jacko Welke liga? arabische liga neem ik aan maarruh.. bewijs graag bron ?

KI_kracht
18-03-2003, 11:03

Origineel gepost door Ole_Guapa In eerste instantie vond ik die opmerking over Spanje belachelijk. Nu moet ik zeggen dat ik zelf altijd enorme bewondering heb gehad voor Al Andaluz. En toen ik er even over ging nadenken, begreep ik beter wat je bedoelde. Inderdaad was er in die tijd een bloeiende islamitische cultuur waarin plaats was voor samenwerking en wederzijdse beïnvloeding met het jodendom. Maar de situatie was daar wel compleet anders. In feite werden joden in heel Europa beschouwd als derderangs burgers. Dat ze in Al Andaluz tweederangs burgers waren, was in die tijd dus een enorme vooruitgang. Vergeleken bij andere landen, was Al Andaluz goed voor hen. Maar ze genoten niet dezelfde rechten als hun islamitische medeburgers. Zoiets is niet meer van deze tijd. Het is een feit dat Israel momenteel een apartheidspolitiek beoefent (die ook niet meer van deze tijd is) Maar zoiets leidt nergens toe. Ook niet als de rollen omgedraaid zijn. Ik vrees dat de enige oplossing is: een staat Israël en een staat Palestina. Met duidelijk afgebakende grenzen. Daarbij moeten BEIDE staten water in de wijn doen. Maar het is m.i. de enige structurele oplossing. Ik hoop en verlang dat ooit (het zal nog heel lang duren) die twee staten goede buren van elkaar gaan worden. Wij zullen die tijd niet meer meemaken. Het enige wat onze generatie kan doen is een basis leggen voor de toekomst. Een weinig dankbare taak. (we zullen nooit het resultaat zien) Maar het alternatief is: Het blijven conserveren van wederzijdse haat. En dat zal nooit ergens toe leiden. Groeten van Olé Guapa, die deze avond somber gestemd is.... :( :( :( de oplossing: een staat Israel en een staat Palestina zal niet komen en is volgens mij niet de oplossing. ten eerst kijk maar naar de woorden van sharon over het land Palestina. hij wilt namelijk een groot israel en dus kan hij nooit toestaan dat er een land Palestina mag komen. je wilt een soort muur tussen die twee volken bouwen zoals sharon wilt doen en dan kan je zeker weten dat ze nooit met elkaar zullen leven. de idee van herzl was een staat voor de joden genaamd Israel. vind je het niet een beetje niet kunnen? een staat voor de joden? waarom kunnen ze niet samenleven zoals ze deden voordat herzl en zijn vrienden met de woorden kwamen dat er een land is zonder volk voor een volk zonder land. de joden die worden geaccepteerd door de moslims, en dan kan je altijd terug vinden in de geschiedenis boeken. maar vertel jij mij maar wanneer de moslims door de joden zijn geaccepteerd? ik blijf erij 1 land is de oplossing.

Pagina's : [1] 2