Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hijaab Of Werk!!!!

LZN
17-03-2003, 12:59

Asalaam Ahlikoum allemaal ik heb een vraagje voor jullie, en hoop dat jullie insha allah mij hiermee kunnen helpen. Ik werk al 2.5 jaar in een firma, en ik zit er goed, heb toffe collega's, goed loon en noem maar op. Nu; ik vind dat ik de Hijaab nog moet dragen, ik heb dit gezegd aan mijn baas, maar hij zei me dat als ik afkom met een hoofddoek zal ik moeten vertrekken, maar dat wil ik ook niet. Ik weet echt niet wat ik moet kiezen mijn werk of mijn Hijaab. (als ik mijn hart volg dan is het de Hijaab!) Kunnen jullie mij een beetje raad geven aub. Wat ik ook aan het denken was, of dat dat volgens de islam toegelaten is om een hoofddoek te dragen, maar als ik op het werk aankom, om deze uit te doen. Ik weet echt niet wat te doen en ik hoop insha allah dat jullie me wat raad zullen geven zodat ik niet de verkeerde keuze maak. Shoekrane allemaal Ma'asalama Yasmina :confused: :confused:.

shafia
17-03-2003, 13:07
Salaam eleykoem wr wb eigenlijk zou ik gewoon zeggen draag hoofdoek klaar het is een plicht in de islam... maar zuster ik heb een beste vriendin ze wil ook hoofdoek gaan dragen maar haar werk weigert het ik snap ook best dat het dan een moeilijke keuze is, maar besef dat het gewoon sjetaan is die dit doet hij zal er voor zorgen dat er nooit een "goed" moment komt om hoofdoek te gaan dragen, geloof me ik praat uit ervaring. vraag Allah swt om hulp en zuster besef dat dit ook een proef van Allah swt kan zijn. misschien wil hij wel weten of jou werk of je geloof belangrijker is. en alsje in Allah swt blijft geloven en hoop blijft hebben en je neemt ontslag omat je hoofdoek wil dragen, geloof me jou beloningen zullen zwaarder zijn dan jou salaris inscha Allah zuster ik snap dat dit heeeeeeeel moeilijk is maar besef het leven is een test en dit waarschijnlijk ook walikom salaam wr wb shafia

Bleu_Sky
17-03-2003, 13:33
mag ik vragen wat voor werk je doet?

saila
17-03-2003, 13:36
dag dame ... ik zou gewoon gaan doen wat je het het beste vind en draag je hijab wanneer je er klaar voor bent en als je er een wilt dragen op je werk moet je het gewoon doen ze moeten het maar leren accepteeren!! thalla nasira

steenbokje
17-03-2003, 18:25

Lieve meid, Ik weet het is niet een makkelijke beslissing maar ik zeg jouw 1 ding kies voor je hijab ik heb precies het zelfde meegemaakt. ik heb voor mijn hijab gekozen en ik heb er zeker geen spijt van !!!!!!!!!!!!!!!! en ik heb nu een nog betere baan gekregen god staat altijd voor ons klaar en hij ziet alles dus hij zal jouw ook iets beters geven insallah meid die collega's van jouw die gaan je niet helpen als je daarvoor wordt gestraft jij staat er helemaal alleen voor dus denk goed na ik hoop dat ik je zo genoeg heb geinformeerd Kus Steenbokje :zwaai:

Nounousa
17-03-2003, 20:20
Ik werk voor het hiernamaals, niet voor mijn carriere! Hijaab dus

Oujda1
19-03-2003, 12:26
Origineel gepost door Yasmina1982 Asalaam Ahlikoum allemaal ik heb een vraagje voor jullie, en hoop dat jullie insha allah mij hiermee kunnen helpen. Ik werk al 2.5 jaar in een firma, en ik zit er goed, heb toffe collega's, goed loon en noem maar op. Nu; ik vind dat ik de Hijaab nog moet dragen, ik heb dit gezegd aan mijn baas, maar hij zei me dat als ik afkom met een hoofddoek zal ik moeten vertrekken, maar dat wil ik ook niet. Ik weet echt niet wat ik moet kiezen mijn werk of mijn Hijaab. (als ik mijn hart volg dan is het de Hijaab!) Kunnen jullie mij een beetje raad geven aub. Wat ik ook aan het denken was, of dat dat volgens de islam toegelaten is om een hoofddoek te dragen, maar als ik op het werk aankom, om deze uit te doen. Ik weet echt niet wat te doen en ik hoop insha allah dat jullie me wat raad zullen geven zodat ik niet de verkeerde keuze maak. Shoekrane allemaal Ma'asalama Yasmina :confused: :confused: wa alikom alsalaam zuster yasmina1982 jij hebt toffe collega's maar helaas jij hebt een anti-toffe baas ! een baas die ALlah haat en hij respecteert niet je relegie , en zlefs hij respecteer jij niet als mens , als je Laa illaha illa Allah zegt : dan kies je Hijaab , en als je laa illaha illa LEuro zegt dan kies je werk ! Ogti fi Allah volegens de Fatwa van de O'lama , en die is volgesn de Koran en de soenna en niet volgens wat je hart tegen jou zegt ! zoek een alternatief zodra jij kunt nog leven als je geen werk hebt jij kan nog leven dus de Hijab is geen obstakle van het leven ! als je geen alternatief hebt , jij hebt een ander mogelijkheid die hangt van je leeftijd af , trouwen , en je eigen man verzekert je leven ( met de hulp van Allah en Zijn ridaa .... ) Grossomodo , Ogti fi Allah , Vrees je Heer Dat is gewoon een beproeving ( balaa'a min 3indi Allah ) wees een 'Sabira' en niet een middel van Shitaan La3anahoe Allah Astaghfiroe Allah wa salaam 3ala mani Itaba3a Alhoedaa

Classy.Lady
19-03-2003, 17:46
Kies voor de hijab....