Bekijk originele versie : Hijaab
Asalaam Ahlikoum allemaal
ik heb een vraagje voor jullie, en hoop dat jullie insha allah mij hiermee kunnen helpen.
Ik werk al 2.5 jaar in een firma, en ik zit er goed, heb toffe collega's, goed loon en noem maar op. Nu; ik vind dat ik de Hijaab nog moet dragen, ik heb dit gezegd aan mijn baas, maar hij zei me dat als ik afkom met een hoofddoek zal ik moeten vertrekken, maar dat wil ik ook niet.
Ik weet echt niet wat ik moet kiezen mijn werk of mijn Hijaab. (als ik mijn hart volg dan is het de Hijaab!)
Kunnen jullie mij een beetje raad geven aub.
Wat ik ook aan het denken was, of dat dat volgens de islam toegelaten is om een hoofddoek te dragen, maar als ik op het werk aankom, om deze uit te doen.
Ik weet echt niet wat te doen en ik hoop insha allah dat jullie me wat raad zullen geven zodat ik niet de verkeerde keuze maak.
Shoekrane allemaal
Ma'asalama
Yasmina :confused: :confused:.
islam200
16-04-2003, 20:46
Salaam,
Eigelijk weet je het antwoord al, want uiteindelijk kies je wat je hart ook kiest. En wat je baas betreft, ik zau zeker je hijaab wel aandoen ik heb het namekijk zelf meegemaakt ik mocht geen hijaab dargen bij V&D dragen maar ik deed het wel, en ik ben niet ontslagen, je moet in allah geloven.
P,s, je baas mag je niet om je hoofddoek ontslagen dat is discriminatie en je kan een aanklacht tegen hem indienen maar zover hoeft het niet te komen inscha-allah.
moge allah het gemakellijk voor je maken mijn moslim zuster
Salaam oe7alaikoem.
louahmed
16-04-2003, 21:40
meisje draag gewoon je lhijaab allah is groot
Atlas_Gebergte
17-04-2003, 10:09
Meid ik zou als ik jouw was gelijk met die werk kappen en een andere baan gaan zoeken, kies voor je hijab, want dat is heel belangrijk en je baas gaat je later niet bij helpen bij Allah dat je je hijab niet hebt gedragen meid. Een hijab is verplicht in de islam. Ik zelf draag hem nu al bijan 5 jaar en ben er heel gelukkig mee, ik werk ook al bijna 4 jaar, maar op me werk doen ze er niet moeilijk mee hamdoulillah, ik heb wel bij de sollicitatie aangegeven dat ze me zo moeten nemen en niet dat ik me hijab voor het werk afdoe anders had ik een andere baan gezocht. maar me collega's en me baas accepteren me gewoon zo, en ik ben hier de enige buitenlander tussen alle hollanders, het voelt wel lekker hoor, ze vragen wel veel over de islam, en ik probeer daar ook altijd antwoord op tegeven. Moge Allah je bijstaan bij de beslissing meid.
Wa Sallaam Allikoum
Salaam alaikum,
Nou bij zo'n gesprek is het belangrijk dat je niet vraagt of je een hijaab mag dragen, maar dat je het gaat doen en dat je dat wilde mededelen...
Je mag in Nederland tenminste niet worden ontslagen hierom, dus ik zou het gewoon doen en even naar Rechtshulp gaan en vragen wat de regels zijn indien ze moeilijk doen.
Gewoon doen en vaak is het gewoon een kwestie van dreigen, maar puntje bij paaltje kunnen ze er niets mee...
Ik zou dus NIET stoppen, maar het eerst proberen met hijaab.
Succes,
Wasalaam alaiakum,
M.
tetuania4life
17-04-2003, 16:58
Origineel gepost door Yasmina1982
Asalaam Ahlikoum allemaal
ik heb een vraagje voor jullie, en hoop dat jullie insha allah mij hiermee kunnen helpen.
Ik werk al 2.5 jaar in een firma, en ik zit er goed, heb toffe collega's, goed loon en noem maar op. Nu; ik vind dat ik de Hijaab nog moet dragen, ik heb dit gezegd aan mijn baas, maar hij zei me dat als ik afkom met een hoofddoek zal ik moeten vertrekken, maar dat wil ik ook niet.
Ik weet echt niet wat ik moet kiezen mijn werk of mijn Hijaab. (als ik mijn hart volg dan is het de Hijaab!)
Kunnen jullie mij een beetje raad geven aub.
Wat ik ook aan het denken was, of dat dat volgens de islam toegelaten is om een hoofddoek te dragen, maar als ik op het werk aankom, om deze uit te doen.
Ik weet echt niet wat te doen en ik hoop insha allah dat jullie me wat raad zullen geven zodat ik niet de verkeerde keuze maak.
Shoekrane allemaal
Ma'asalama
Yasmina :confused: :confused:
salaam,
ik vind hijaab belangrijker dan werk.
ik draag namenlijk ook hijaab en werk ook, maar ik moet mijn hijaab wel uitdoen, maar voor ik hijaab ging dragen zei ik dat wel tegen mijn bazin en ze was er mee akkoord maar ze zei wel dat ik ze moest uitdoen ik was er ook mee akkoord maar nu ben ik het wel beu om het elke keer aan uit aan uit... maar ik ga toch stoppen met daar te werken
dus ga ik ander werk zoeken inscha'alah ga ik zeker ander werk vinden ;) en allah swt zal me wel helpen inscha'alah :)
Atlas_Gebergte
17-04-2003, 20:34
Je moet juist wel bij je eerste gesprek over je Hijab praten, want zodra je al een tijdje werkt en je onderneemt om een hijab te dragen, maar het mag niet aan je gaat de strijd aan en je wint? dan denk ik nee het is het niet waard om hier nog te werken, want de sfeer met je baas en collega's is dan toch niet meer goed neem ik aan??????? en dan ga je ook niet elke dag met een goed gevoel naar je werk toe? Ik zou het wel zeggen hoor!!!!!!!
Wa Sallaam Alikoum
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.