Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Zou jij het doen?

Pagina's : [1] 2 3 4 5

Noesajbah
17-03-2003, 10:09

Mensen, stel je voor, je zoon komt naar je toe en zegt: Ik ga jihaad voeren, dus ik ga mijn broeders en zusters helpen. Hoe zou jij reageren? En aangezien er een wereldoorlog komt, hebben ook de geleerden een fatwa uitgesproken, dat wij als moslims op 1 lijn moeten zitten en jihaad moeten gaan voeren en onze broeders en zusters in Irak en Palestina gaan helpen. Hoe denken jullie erover? Noesje

minora
17-03-2003, 10:12
steunen

Ghizlanetje
17-03-2003, 10:13
Sjoooooooooww nu vraag je me wat zeg!! Ik weet niet precies hoe ik zou reageren..

Lyrical_Tie
17-03-2003, 10:16
ik zou hem een pak slaag verkopen en hem dan een week in zn kamer opsluiten, mijn zoon gaat geen jihaad voeren, anders krijgt hij jihaad met mij :kwaad::D

Noesajbah
17-03-2003, 10:20

Origineel gepost door Lyrical_Tie ik zou hem een pak slaag verkopen en hem dan een week in zn kamer opsluiten, mijn zoon gaat geen jihaad voeren, anders krijgt hij jihaad met mij :kwaad::D Hoezo dat? Ben je uberhaupt een moslim? Zo niet dan weet ik genoeg Noesje

Lyrical_Tie
17-03-2003, 10:24
Origineel gepost door Noesajbah Hoezo dat? Ben je uberhaupt een moslim? Zo niet dan weet ik genoeg Noesje 1. Omdat ik niet wil dat mijn zoon zijn leven gaat geven voor iets wat misschien helemaal geen jihaad is 2. Ik ben een moslim, dat wil niet zeggen dat ik een kuddedier ben en zomaar lekker naar Irak vertrek omdat een of andere imam dat zegt, ik hou ervan om mijn EIGEN verstand te gebruiken. 3. Je weet nog niet genoeg, nee

Najat_the_Don
17-03-2003, 10:27
is het niet zo dat je pas de jihad mag doen als je eigen land wordt aangevallen?? :confused:

Lyrical_Tie
17-03-2003, 10:31
Origineel gepost door Najat_the_Don is het niet zo dat je pas de jihad mag doen als je eigen land wordt aangevallen?? :confused: dat heb ik ook eens gehoord, maar je hoort zoeel dingen, dus mijn zoon blijft lekker thuis :kwaad: Sommige van die imams moeten een stevig pak slaag krijgen voor al die onwetendheid die ze veroorzaken door domme uitspraken te doen. Heb je ooit eens een imam gezien die een zwaard oppakt???

Noesajbah
17-03-2003, 10:32
Origineel gepost door Lyrical_Tie 1. Omdat ik niet wil dat mijn zoon zijn leven gaat geven voor iets wat misschien helemaal geen jihaad is 2. Ik ben een moslim, dat wil niet zeggen dat ik een kuddedier ben en zomaar lekker naar Irak vertrek omdat een of andere imam dat zegt, ik hou ervan om mijn EIGEN verstand te gebruiken. 3. Je weet nog niet genoeg, nee 1. wat versta je onder jihaad? Ik bedoel in Palestina en overal ter wereld worden onze broeders en zusters afgemaakt, dus dat lijkt me genoeg om jihaad te gaan voeren. 2. Nogmaals onze broeders en zusters worden overals afgeslacht, is dat niet genoeg? 3. Dat klopt , ik weet nu dat je een moslim bent. Noesje

Noesajbah
17-03-2003, 10:33
Origineel gepost door Najat_the_Don is het niet zo dat je pas de jihad mag doen als je eigen land wordt aangevallen?? :confused: Als de ummah wordt aangevallen, als onze broeders en zusters in een oorlog verkeren , dan is het onze plicht om hen te helpen, waar ze ook maar zitten. Noesje

Lyrical_Tie
17-03-2003, 10:34
Origineel gepost door Noesajbah 1. wat versta je onder jihaad? Ik bedoel in Palestina en overal ter wereld worden onze broeders en zusters afgemaakt, dus dat lijkt me genoeg om jihaad te gaan voeren. 2. Nogmaals onze broeders en zusters worden overals afgeslacht, is dat niet genoeg? 3. Dat klopt , ik weet nu dat je een moslim bent. Noesje onze broeders worden inderdaad op vele plekken aangevallen, maar omdat nu met geweld te beslechten lijkt mij niet de juiste oplossing. Hoe graag ik die klootzak van een Sharon een kogel door zijn kop wil jagen, er zijn genoeg andere methoden waar we meer aan hebben, zie Rabin

Najat_the_Don
17-03-2003, 10:37
Origineel gepost door Noesajbah Als de ummah wordt aangevallen, als onze broeders en zusters in een oorlog verkeren , dan is het onze plicht om hen te helpen, waar ze ook maar zitten. Noesje maar toch niet door zelf mee te gaan doen met de jihad?? zo heb ik dat tenminste begrepen..

Noesajbah
17-03-2003, 10:54
Origineel gepost door Lyrical_Tie onze broeders worden inderdaad op vele plekken aangevallen, maar omdat nu met geweld te beslechten lijkt mij niet de juiste oplossing. Hoe graag ik die klootzak van een Sharon een kogel door zijn kop wil jagen, er zijn genoeg andere methoden waar we meer aan hebben, zie Rabin Daar heb je gelijk in, de ISlam zegt ook niet, hup je moet geweld gebruiken. nee, alles behalve dat, maar als je zelf wordt aangevallen, als zij het niet via de diplomatieke weg willen doen, maar gewoon door geweld, dan moeten wij ook geweld gaan gebruiken. toch? Ik bedoel ik las zelfs vanochtend in de krant dat ze geen onafhankelijke palestijnse staat willen? Iwa. dat is toch duidelijke taal? En rabin? ja, die wilde het wel vreedzaam oplossen, maar net op het moment dat hij grond terug ging geven aan de palestijnen, kreeg hij een kogel door zijn kop. En sharon, je hebt het gezien, hij is opnieuw gekozen, door het volk, dus dat betekent dat ze geen vrede willen, maar de palestijnen willen uitroeien! En zodra Amerika, de macht heeft in Irak, (insha allah zullen ze daar bij bosjes neervallen,, en zullen ze dat nooit bereiken) dan hebben ze dat gebied geheel in hun handen en dan zullen de palestijnen gaan lijden, en wat er nu met hen gebeurt is niks! Iwa , ik zie niets anders dan ze te gaan helpen, of niet? Als ze het niet vreedzaam willen oplossen , dan maar zo ! Noesje

Noesajbah
17-03-2003, 10:55
Origineel gepost door Najat_the_Don maar toch niet door zelf mee te gaan doen met de jihad?? zo heb ik dat tenminste begrepen.. hand in hand moeten we gaan vechten!Ik bedoel hoe wil je ze anders gaan helpen? Noesje

Lyrical_Tie
17-03-2003, 10:55

Origineel gepost door Noesajbah Daar heb je gelijk in, de ISlam zegt ook niet, hup je moet geweld gebruiken. nee, alles behalve dat, maar als je zelf wordt aangevallen, als zij het niet via de diplomatieke weg willen doen, maar gewoon door geweld, dan moeten wij ook geweld gaan gebruiken. toch? Ik bedoel ik las zelfs vanochtend in de krant dat ze geen onafhankelijke palestijnse staat willen? Iwa. dat is toch duidelijke taal? En rabin? ja, die wilde het wel vreedzaam oplossen, maar net op het moment dat hij grond terug ging geven aan de palestijnen, kreeg hij een kogel door zijn kop. En sharon, je hebt het gezien, hij is opnieuw gekozen, door het volk, dus dat betekent dat ze geen vrede willen, maar de palestijnen willen uitroeien! En zodra Amerika, de macht heeft in Irak, (insha allah zullen ze daar bij bosjes neervallen,, en zullen ze dat nooit bereiken) dan hebben ze dat gebied geheel in hun handen en dan zullen de palestijnen gaan lijden, en wat er nu met hen gebeurt is niks! Iwa , ik zie niets anders dan ze te gaan helpen, of niet? Als ze het niet vreedzaam willen oplossen , dan maar zo ! Noesje daar ben ik het niet mee eens, en ik heb geen tijd meer om uit te leggen waarom, ik kom hier nog op terug

Pagina's : [1] 2 3 4 5