Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Epileren HARAM!!!!!!!!!!!!!!

Pagina's : [1] 2

Shanaaz
17-03-2003, 09:57

Ik vraag me af of jullie dat weten, want 80% van de Marokkaanse meiden epileren.

minora
17-03-2003, 10:00
ik epileer zelf ook. ik heb er absoluut geen spijt van, ik had 1 wenkbrauw en werd daar mee gepest in de brugklas. dat was niet de reden dat ik ging epileren trouwens ik heb alleen de 'overbodige' haartjes verwijderd :zwaai:

Shanaaz
17-03-2003, 11:05
Jammer dat er zo weinig op deze topic gereageerd wordt, ik had meer reacties verwacht, maar misschien moet dat nog komen........ :zwaai:

Hafsat
17-03-2003, 11:09
Origineel gepost door Shanaaz Jammer dat er zo weinig op deze topic gereageerd wordt, ik had meer reacties verwacht, maar misschien moet dat nog komen........ :zwaai: Misschien omdat je gewoon gelijk hebt ;)

XmaghrabiaX
17-03-2003, 11:11

ik epileerde vroeger wel, maar ben ermee gestopt toen ik las hoe onze pprofeet erover dacht: 'Allah vervloekt diegene die de wenkbrauwen ontharen en diegenen die het voor hen ontharen'.daar schrok ik zoooooo van dat ik het niet meer doe. Ik heb wel begrepen dat je ze niet uit schoonheidsideaal moet verwijderen, maar zoals doorgroeiende wenkbrauwen of overbeharing, kan het wel.

tatoezientah
17-03-2003, 11:14
mah als sommige niet epileren zijn het net apen, mah je hebt gelijk en ik weet het ik doe het ook, ik ga echt stoppen, of tenminste minderen :zwaai:

tatoezientah
17-03-2003, 11:39
hmmmzzz, je hebt gelijk, niemand die op zo'n topic reageert...

MaRoC_BoYs
17-03-2003, 11:41
Origineel gepost door tatoezientah hmmmzzz, je hebt gelijk, niemand die op zo'n topic reageert... Weet je waardoor dat komt??Omdat ze het allemaal doen en zehma gelovig spelen want ze weten ook heel goed dat als je bewust iets doet dat HARAM is dat dat veel zwaarder telt!!

tatoezientah
17-03-2003, 11:44
jah je hebt gelijk......

the_destiny
17-03-2003, 12:11
sommige meiden epileren echt OVERDREVEN!!! zo een overdreven vorm erin. Maar ik heb gehoord dat je alleen de haartjes mag weg halen die overbodig zijn. Je mag er geen vorm in aan brengen.

zoes
17-03-2003, 12:12
Vraagje: maar die haartjes tussen je twee wenkbrauwen( middenstuk) mag toch wel?? tenminste dat heb ik gehoord. Kusjes

MaRoC_BoYs
17-03-2003, 12:16
een vrouw mag zichzelf pas bewerken als er iets mannelijks optreedt

yousranador
17-03-2003, 12:23
essalam oulaikom allemaal, er zijn heel veel dingen haram en sommigen van ons weten de regels maar doen het toch ik bedoel maar bijv een vriend hebben is ook haram maar ongeveer 90% van de islamitische meiden hebben ooit een vriendje gehad of zijn met jongens in aanraking gekomen dat mag ook niet maar jaaaaaah er zijn genoeg die tegen de regels in gaan en zo is het ook met epileren als jullie begrijpen wat ik bedoel.

MaRoC_BoYs
17-03-2003, 12:27
ik begrijp heel goed wat je bedoelt en vind het erg zwak van je dat je andere argumenten erbij haalt want deze topic gaat over epileren en niet over vriendjes hebben zie ander topic I hope i make my point

Cina
17-03-2003, 12:29

Salaam oe Alaikoum wa Rahmatoellahi wa Barakatoehoe Over het epileren van wenkbrauwen zegt de profeet in een hadith die overgeleverd door Abdoullah (moge Allah's tevredenheid met hem zijn) :"Allah vervloekt vrouwen die zich laten tatoeƫren, vrouwen die tatoeages bij anderen aanbrengen, vrouwen die wenkbrauwen epileren, vrouwen die wenkbrauwen bij anderen epileren en vrouwen die hun tanden vijlen om hun schoonheid te vergroten en daarmee Allah's schepping veranderen..." (Moesliem 3966). Wat oksels betreft, het is zelf aangeraden om deze te ontharen. De boodschapper van Allah heeft gezegd:" Vijf zaken behoren tot de natuurlijke aanleg van de mens: het verwijderen van het schaamhaar, de besnijdenis, het bijknippen van de snor, het ontharen van de oksels en het knippen van de nagels. Overgeleverd door Boekharie, Moesliem, Tiermiedie en Abou Dawoed. Wat benen betreft er is geen enkel hadith die verbiedt om deze te ontharen. De bekende regel in de islamitische jurisprudentie luidt als volgt: "Alles wat te maken heeft met omgang met mensen en het leven is toegestaan, behalve hetgeen wat verboden is gesteld in de Qor'aan of de Soenna." Dit integendeel tot het aanbidden van Allah, hierbij is de regel bekend, dat alle soorten aanbiddingen verboden zijn, behalve hetgeen wat toegestaan is verklaard door Allah en/of Zijn boodschapper . En Allah weet het het beste.

Pagina's : [1] 2