Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Minderjarige hangjongeren ( WAT en Hoe !?)

LZN
16-03-2003, 22:03

Salaam alaikom Binnenkort bij stichting Atlas Media Radio. Een programma over de minderjarige kinderen die in en rond de Amsterdamse supermarkten rondhangen en zich misdragen. De ouders van deze kinderen weten vaak niet waar hun kinderen zijn en laat staan wat zij daar uithalen. Getracht wordt een antwoord te krijgen op de volgende vragen: · Wat doet jouw dit en wat doe je eraan ? · Hoe lang nog gaat de samenleving dit tolereren ? · Vind je het niet tijd worden dat de ouders op verantwoordelijkheid aangesproken dienen te worden? En door wie (wijkagent /school / imam) ? Wil jij ook je mening hierover laten horen? Laat het ons weten via de forum van www.atlasmedia.nl of mailen naar info@atlasmedia.nl. Je mening/reactie wordt zeer opprijs gesteld. Atlas Media Radio.

sahira
17-03-2003, 19:46
Origineel gepost door saghro Salaam alaikom Binnenkort bij stichting Atlas Media Radio. Een programma over de minderjarige kinderen die in en rond de Amsterdamse supermarkten rondhangen en zich misdragen. De ouders van deze kinderen weten vaak niet waar hun kinderen zijn en laat staan wat zij daar uithalen. Getracht wordt een antwoord te krijgen op de volgende vragen: · Wat doet jouw dit en wat doe je eraan ? · Hoe lang nog gaat de samenleving dit tolereren ? · Vind je het niet tijd worden dat de ouders op verantwoordelijkheid aangesproken dienen te worden? En door wie (wijkagent /school / imam) ? Wil jij ook je mening hierover laten horen? Laat het ons weten via de forum van www.atlasmedia.nl of mailen naar info@atlasmedia.nl. Je mening/reactie wordt zeer opprijs gesteld. Atlas Media Radio Salaam alaikuum, vind het goed dat er over dit soort zaken gepraat wordt, zelf woon ik niet in de Randstad, maar ook wij hebben hier hanggroep jongeren, en inderdaad, wat kunnen we er aan doen als ouders, met wie kunnen we samen werken als het gaat om jeugdcriminaliteit...een moskee zou ook een goede bemiddelaar zijn, helaas beschikt een moskee niet altijd over mensen die dit willen doen..jammer! Beslama..Sahira... :zwaai:

Zelfkritiek
17-03-2003, 20:32
Hier zouden de buurtvaders veel goeds kunnen doen! In de plaats waar ik woon (ook niet in de randstad) zie ik in de winkelstraten de laatste jaren steeds de gezichten van een groep Marokkaanse vaders die nu en dan een praatje maken met jongeren (en ouderen, natuurlijk). Ik denk dat dat een goed middel is om eventuele problemen in de kiem te smoren. Ook is het een soort van sociale controle, want deze vaders spreken de ouders van hangjongeren ook, waardoor de ouders automatisch horen waar hun kroost uithangt...

Ole_Guapa
18-03-2003, 02:19
Het is altijd een beetje lastig om over dit soort zaken te spreken zonder in algemeenheden en vooroordelen te belanden. Politie en Marokkaanse buurtvaders zijn natuurlijk okee, maar het blijven lapmiddelen. Hoe komt het toch dat zoveel Marokkaanse jongens ontsporen? Natuurlijk zijn er ook hangjongeren van andere afkomst. En er zijn ook K.U.T. turken en K.U.T. Nederlanders, en K.U.T.- Antillianen. Maar laten we eerlijk zijn. Er zijn relatief gezien wel heel veel Marokkaanse onruststokertjes. Hoe komt dat? Waarom meer Marokkanen dan Turken die de beest uithangen? En waarom gaan Marokkaanse meiden zoveel beter dan jongens? Wie het weet mag het zeggen...... Groeten van Guapa

appelsap
18-03-2003, 02:32

kweet een goeie oplossing..pak een grote bezem met harde borstelharen...wrijf hem eerst door je haar...tot ie goed statisch word..spreek een toverspreuk uit en richt de magische bezem op die jongeren ..en bliksemschicht ze met hun hangbroeken hun flatjes in :D .... we kunnen het ook voor uw doen..we zijn actief in het hele land :rolleyes:

sahira
21-03-2003, 10:32
Origineel gepost door appelsap kweet een goeie oplossing..pak een grote bezem met harde borstelharen...wrijf hem eerst door je haar...tot ie goed statisch word..spreek een toverspreuk uit en richt de magische bezem op die jongeren ..en bliksemschicht ze met hun hangbroeken hun flatjes in :D .... we kunnen het ook voor uw doen..we zijn actief in het hele land :rolleyes: je bent en blijft een grapjas, appelsap...verander je nick in grapjas..past goed bij je! Ik vind het jammer dat de moslim gemeenschap zich weinig aantrekt van deze problematiek, veel ouders weten niet wat er buiten hun voordeur afspeelt, en hebben weinig kontakt met hun kinderen...daar begint het nl. mee. Er zou meer gepraat moeten worden, zodat je weet wat je kind bezighoudt, met wie je kind omgang heeft en waarom? Ik vraag altijd wat ze hebben gedaan als ze de stad in zijn geweest..waar heb je iets gekocht, waar heb je wat gedronken? (toch geen appelsap he? :D ) De moskee kan hierin ook een rol spelen, door activiteiten te organiseren die de jeugd zelf bedenken en uitvoeren, geef je hen een gevoel voor verantwoordelijkheid. En ze krijgen spelenderwijs de religie mee, zien anderen bidden of lezen...horen Koran-recitaten terwijl ze een kopje thee drinken...in de hoop dat ze vaker komen en zo geen hangjongeren worden (of alleen in de buurt van de moskee... ;) ) beslama..Sahira... :zwaai:

tonk
21-03-2003, 10:49
De hangjongeren bij mij op het pleintje zag ik een tijdje terug touwtje springen. Misschien dat de wijkagent kan meedoen ofzo?

nadiaaa
21-03-2003, 11:02
Origineel gepost door tonk De hangjongeren bij mij op het pleintje zag ik een tijdje terug touwtje springen. Misschien dat de wijkagent kan meedoen ofzo? :lol: