Bekijk originele versie : Het woordje ahlan is haram!!!
Assalaam Ou3alaiqoum warahmatoe allahi wa barakatoehoe,
Zo zou iedere moslim moeten groeten. Daarmee zijn alle andere begroetingen haram. Dus de begroeting: ahlan, hoi, hallo, howdy, dag, tchuss en wat voor begroeting dan ook mogen niet gebruikt worden.
Wat is jullie mening?
Origineel gepost door pista
Een schaap MOET men elk jaar scheren, of zou jij graag met zulke wollen jas rondlopen in de zomer bij temperaturen van tussen de 20 en de 30 graden.
:rolleyes:
Als de jas lekker zit, waarom niet. Zeker wanneer de jas issolerend is. Dan wordt niet alleen de kou, maar ook de warmte buiten gehouden.
Mag ik aannemen dat jij het onzin vindt dat we elkaar niet mogen begroeten met ahlan, hoi etc?
Shining_Star
15-03-2003, 18:03
Origineel gepost door Nunja
Assalaam Ou3alaiqoum warahmatoe allahi wa barakatoehoe,
Zo zou iedere moslim moeten groeten. Daarmee zijn alle andere begroetingen haram. Dus de begroeting: ahlan, hoi, hallo, howdy, dag, tchuss en wat voor begroeting dan ook mogen niet gebruikt worden.
Wat is jullie mening?
Wie zegt dat t Haram is?? JIJ?
Origineel gepost door blingblingfreek
Wie zegt dat t Haram is?? JIJ?
Nee, het is mijn stelling. IK wil graag óf van het tegendeel worden overtuigd, of van de waarheid van deze stelling.
Je kan haram alleen in de mond nemen als je religieus bewijs hebt voor het haraam-zijn ervan.
Bij stellingen zul je het met minder zware bewoordingen moeten doen.
Ik weet dat dit sarcastisch bedoelt is, but have some respect voor het woord haraam. Het is namelijk iets wat enkel ALLAH swt, mag vinden en wij alleen kunnen afleiden uit zijn bronnen.
Origineel gepost door Tamza_19
Wasallaam aleikom warahmatoe allahi wa barakatoehoe mijn zusters en broeders in de Islam!
'Ahlan' is ontzettend Haram. Wee jullie nationalistische gebeente als ik ooit nog een 'hoi' of een 'ahlan' lees op dit forum, het is nml haram. Het is geen Islam-groet zoals alleen de waarlijk vrome moslims die hanteren...Ik heb nml gehoord dat al je Hassana naar de persoon zal gaan tegen wie je 'ahlan' hebt gezegd. Soebhana Allah, wees een goede moslim en gebruik deze duivelsgroet niet meer.
M3aaa salama,
Tamza.
Ik weet niet wat jij hier loopt te bazelen..Maar goed..één opmerking voor jou á TAMZA; TAMZA wat is dat nou weer voor een SATANISTICHE naam..
Ga eerst je naam veranderen, en dan praten..Nooit gehoord van eerst goede voorbeeld geven en dan praten...
Je zuster,,, :D
assalaam ou3alaiqoum MUezli, ik heb zelf helaas geen bewijzen. Maar volgens asri kan het onderstaande als bewijs dienen:
Aisha heeft overgeleverd 'De boodschapper van Allah zei tegen mij: ` dit is djibriel. Hij groet je met salaam. Zij zei verder: “ik zei: wa alaikoem Assalaamwa rahmatoellahi wa barakatoeh.“
Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim
"Imraan bin Hoesain (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: `Een man kwam naar de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegen zij met hem) en zei: Assalaamoe ‘Alaikoem. De boodschapper van Allah groette terug en de man ging zitten. Hij zei:`Deze man heeft de zegening van tien (goede daden) verdiend`. Een ander kwam en zei: Assalaamoe ‘Alaikoem wa rahmatoellah. Hij beantwoordde zijn salaam en de man nam zijn plaats. Hij zei: ` Deze man heeft twintig verdiend`. Een derde persoon kwam en zei: Assalaamoe ‘Alaikoem warahmatoellahi wa barakatoeh. De profeet beantwoordde zijn salaam en hij ging zitten. De boodschapper van Allah zei: `Deze man heeft dertig verdiend.`
Overgeleverd door: Aboe Da woed, At-Tirmidhi
"Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah zei: `Bij Allah in Wiens Handen mijn leven is, jullie zullen ad-Djennah niet binnengaan totdat jullie geloven (in al-Islaam) en jullie zullen niet geloven totdat jullie van elkaar houden. Zal ik jullie iets vertellen waardoor jullie van elkaar zullen houden? Verspreidt de salaam tussen jullie.”
Overgeleverd door: Moslim
Ook bij onenigheid is het beste als eerste weer Assalaam te geven: "Overgeleverd door Aboe Hourairah (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Het is voor een moeslim niet toegestaan zijn broeder moeslim te verlaten (niet tegen hem te spreken) voor meer dan drie dagen als zij elkaar ontmoeten en een wendt zijn hoofd naar een kant af en de ander wendt zijn hoofd naar de andere kant. De betere van de twee is degene die begint met de salaam te geven."
Overgeleverd door: Al-Boechari
Wa Sallaamoe aleikoem,
Younes
Wa aleiki salaam wa Rahmatu ALLAh,
Ik lees nergens dat het haram is dat je geen ahlan mag zeggen, ik lees dat het goed is als je iemand groet met de vrede, en de zegeningen van ALLAH.
Dat is toch mooi ? Als dat een gewoonte was van onze nobele profeet, dan is het alleen maar goed als n moslim dat probeert na te bootsen.
Origineel gepost door Nunja
assalaam ou3alaiqoum MUezli, ik heb zelf helaas geen bewijzen. Maar volgens asri kan het onderstaande als bewijs dienen:
Aisha heeft overgeleverd 'De boodschapper van Allah zei tegen mij: ` dit is djibriel. Hij groet je met salaam. Zij zei verder: “ik zei: wa alaikoem Assalaamwa rahmatoellahi wa barakatoeh.“
Overgeleverd door: Al-Boechari, Moslim
"Imraan bin Hoesain (moge Allah tevreden met hem zijn) zei: `Een man kwam naar de boodschapper van Allah (Allah’s vrede en zegen zij met hem) en zei: Assalaamoe ‘Alaikoem. De boodschapper van Allah groette terug en de man ging zitten. Hij zei:`Deze man heeft de zegening van tien (goede daden) verdiend`. Een ander kwam en zei: Assalaamoe ‘Alaikoem wa rahmatoellah. Hij beantwoordde zijn salaam en de man nam zijn plaats. Hij zei: ` Deze man heeft twintig verdiend`. Een derde persoon kwam en zei: Assalaamoe ‘Alaikoem warahmatoellahi wa barakatoeh. De profeet beantwoordde zijn salaam en hij ging zitten. De boodschapper van Allah zei: `Deze man heeft dertig verdiend.`
Overgeleverd door: Aboe Da woed, At-Tirmidhi
"Aboe Hoerairah (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft overgeleverd dat de boodschapper van Allah zei: `Bij Allah in Wiens Handen mijn leven is, jullie zullen ad-Djennah niet binnengaan totdat jullie geloven (in al-Islaam) en jullie zullen niet geloven totdat jullie van elkaar houden. Zal ik jullie iets vertellen waardoor jullie van elkaar zullen houden? Verspreidt de salaam tussen jullie.”
Overgeleverd door: Moslim
Ook bij onenigheid is het beste als eerste weer Assalaam te geven: "Overgeleverd door Aboe Hourairah (moge Allah tevreden met hem zijn) dat de profeet (Allah’s vrede en zegen zij met hem) heeft gezegd: "Het is voor een moeslim niet toegestaan zijn broeder moeslim te verlaten (niet tegen hem te spreken) voor meer dan drie dagen als zij elkaar ontmoeten en een wendt zijn hoofd naar een kant af en de ander wendt zijn hoofd naar de andere kant. De betere van de twee is degene die begint met de salaam te geven."
Overgeleverd door: Al-Boechari
Wa Sallaamoe aleikoem,
Younes
Het is logisch, dat mensen elkaar moeten begroeten, het staat netjes ja..Maar er staat nergens in dit stukje dat je Persé 'salaam' moet zeggen..Hallo, ahlel, hoi, is ook een manier van begroeten, Maar in en andere taal. Stel je voor dat een Niet- Arabier bekeert, moet hij of zij ook persé Assalaamoe ‘Alaikoem warahmatoellahi wa barakatoeh zeggen....
Wat ik hieruit kan concluderen is het feit, hoe je iemand begroet, dus des te KRATTIGER je Groet des te BETER..
Wa sallaamoe alaikoem,
Salaama
Origineel gepost door Salaama
Het is logisch, dat mensen elkaar moeten begroeten, het staat netjes ja..Maar er staat nergens in dit stukje dat je Persé 'salaam' moet zeggen..Hallo, ahlel, hoi, is ook een manier van begroeten, Maar in en andere taal. Stel je voor dat een Niet- Arabier bekeert, moet hij of zij ook persé Assalaamoe ‘Alaikoem warahmatoellahi wa barakatoeh zeggen....
Wat ik hieruit kan concluderen is het feit, hoe je iemand begroet, dus des te KRATTIGER je Groet des te BETER..
Wa sallaamoe alaikoem,
Salaama
Wat is beter ? Met de vrede en zegeningen van ALLAH swt groeten, of n gewone ahlan..
Origineel gepost door MüeZli
Wa aleiki salaam wa Rahmatu ALLAh,
Ik lees nergens dat het haram is dat je geen ahlan mag zeggen, ik lees dat het goed is als je iemand groet met de vrede, en de zegeningen van ALLAH.
Juist inderdaar..Met de Zegene van Allah, krijg je meer hasanet.
Origineel gepost door MüeZli
Wat is beter ? Met de vrede en zegeningen van ALLAH swt groeten, of n gewone ahlan..
Ja, MueZli..Ik heb jouw zin, zie hierboven dan ook geciteerd..Dus het is inderdaad 100% beter, als je met de zegening van Allah groet..duuuu..
Maarre, dat kan je moeilijk zeggen tegen iemand die NIET van Islamitiche achtergrond is..
Origineel gepost door Salaama
Ja, MueZli..Ik heb jouw zin, zie hierboven dan ook geciteerd..Dus het is inderdaad 100% beter, als je met de zegening van Allah groet..duuuu..
Maarre, dat kan je moeilijk zeggen tegen iemand die NIET van Islamitiche achtergrond is..
:D Sorrie, maar dat had ik nog niet gelezen en t stond er ook nog niet..
Tis ook alleen maar beter voor iemand die moslim is en in ALLAH gelooft.
Dus t heft zich automatisch op voor een niet-moslim.
Origineel gepost door Tamza_19
Wasalamoe aleikom allen,
Meer hassanat krijg je inderdaad. En dat is belangrijk. We moeten zoveel mogelijk hassanat scoren en het niet kwijtraken aan een westerling of nationalist door 'hoi' of 'ahlan' te zeggen. Soubhana Allah.
M3aaaa Salama!
Naar mijn bescheiden, nietige, niet belangrijke mening :
Je verliest geen hassanaat als je iemand van een niet-islm achtergrond groet in voor hem/haar verstaanbare taal. Volgens mij krijg je hassanaat omdat je iemand groet. T stapelt zich op :D
Maar Muezli en Salaama, is het nu wel of niet Haram om ahlan te zeggen. En dan heb ik het over een begroeting tussen twee moslims.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.