Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Getrouwd??? Of Niet???

LZN
19-06-2005, 17:49

Salaam aleikum, Ik vraag dit voor een marokkaanse vriendin van mij, die niet weet wat ze moet doen. Mijn vriendin is 2 jaar geleden uitgehuwelijkt aan een man in Marokko. Doordat ze geen papieren (verblijf) voor hem kon regelen wilde hij haar niet meer (ze is niet met hem naar bed geweest). Maar het probleem is hij wilt de scheidingspapieren alleen geven als zij 3500 euro geeft. Hij heeft ook al 3 keer gezegd dat hij van haar is gescheiden. Ondertussen is hij getrouwd met een andere vrouw daar. Het probleem is er zijn andere mannen geweest die hand hebben gevraagd, maar ze wijst ze elke keer af, omdat ze niet weet of ze is gescheiden of niet. Volgens de islam is het toch zo dat als een man 3 keer tegen haar zegt dat hij is gescheiden van haar, dat dat ook zo is. Maar wat moet ze nou doen??? Ze heeft geen scheidingspapieren. Hoe moet ze scheiden? Moet ze haar bruidschat ook teruggeven?. Ze heeft de afgelopen jaren veel problemen gehad hierdoor, ze weet niet wat ze moet doen. Wie weet wat ze kan of moet doen??????????? Ma'salaam.

nova
20-06-2005, 14:01
je kan toch gewoon scheiden in Marokko als je het trouwboekje zelf hebt. Dat heb ik iemand horen vertellen, hier op de site, maar ze moet wel het trouwboekje hebben. Of is ze zo iemand die het trouwboekje aan haar man heeft gegeven?

Marokaanse24
20-06-2005, 21:45
Hij kan het wel drie keer zeggen, maar zo lang de scheiding niet officeel ondertekent is is ze voor de Marokaanse wet nog steeds een getrouwde vrouw en kan ze dus niet met iemand anders trouwen.

shakirabouss
21-06-2005, 16:43
wat een shaitan zeg...

samlovesmo
21-06-2005, 18:23

wat een narigheid allemaal maarjah het gebeurt nou eenmaal ik hoop dat alles geod komt met je vriedin insallah!!!!! groetjes

alhoceima_ladyy
21-06-2005, 23:46
maar dan mag hij ook niet trouwen als hij nog getrouwd is?

karima_a
22-06-2005, 16:42
Hij kan het wel drie keer zeggen, maar zo lang de scheiding niet officeel ondertekent is is ze voor de Marokaanse wet nog steeds een getrouwde vrouw en kan ze dus niet met iemand anders trouwen. en hoe kan hij dan wel getrouwd zijn :confused:

metiwia21
29-06-2005, 22:03
hee meid ze moet heel snel die scheidings papieren gaan regelen voor dat hij allimitatiekosten gaat vragen. ze moet een goede advocaat nemen en inchallah zal hij/zij haar helpen maar je weet hoed ie mensen daar zijn je kan ze zo omkopen he zelfs de rechter ik spreek uit ervaring mocht je meer weten pm me maar groet jamila