Bekijk originele versie : Marokkaanse trouwakte?
Marocgirl05
18-06-2005, 12:06
salaam alikom
ik wilde jullie wat vragen namens een vriendin van me
beetje ingewikkeld verhaal ik hoop dat jullie het begrijpen.
ze wilt alleen marokkaanse zowzia hier in nl en ja hier in nl kan het niet omdat je eerst voor de nederlands wet moet trouwen maar.
ze wilt nog geen nederlandse trouwakte om speciale reden.
en haar ouders gaan deze zomer inshallah naar marokko en de ouders van haar verloofde ook dus ik vroeg me af of hun ouders hun kan laten trouwen zonder dat zij en haar verloofde erbij zijn maar wel een machteging krijgen van ons.
kan het of niet? :confused:
graag alleen serieus reacties a.u.b
alvast soukran bezzef bezzef :goedzo:
Volgens mij kan dat niet hoor.
Voor een huwelijk dienen beiden partners toch echt aanwezig te zijn. Dus er zit niks anders op dan naar Marokko te gaan.
Marocgirl05
18-06-2005, 12:19
dat kan dus niet daarom heb ik deze oproepje geplaatst schat :D
DenHagiaaaaa
18-06-2005, 13:41
Uuuhhhhhhhhhhh t kan niet :)
DenHagiaaaaa
18-06-2005, 13:42
Heb voor je nagevraagd bij mn pa :o
Marocgirl05
19-06-2005, 18:08
salaam alikom
ik heb het ook gevraagd en het blijkt dat het gewoon kan dat je naar rotterdam en zeggen dat je in marokko wilt trouwen en dat je alleen een machteging een papiertje moet halen met je handtekening erop die brief kun je meenemen naar marokko. maar allah o ahlem maar als jullie meer weten hoor ik het graag
soukran.
beslama
lovelygekkie
19-06-2005, 19:56
De rechten in marokko is verandert, je kan nu niet meer je vader of broer naar marokko toe sturen en dan de zoziwa laten tekenen namens de dochter/zoon i.v.m. uithuwelijking, 2e vrouw zonder toestemming van het eerste vrouw enz.
Je kan zelfs het niet meer thuis doen in marokko dat een 3dir naar je huis komt je moet er naar toegaan. Dus of je trouwt hier eerst op zijn nederlands en dan meteen naar de consulaat om op zijn islamitisch te trouwen of je gaat naar marokko.
salaam alikom
ik wilde jullie wat vragen namens een vriendin van me
beetje ingewikkeld verhaal ik hoop dat jullie het begrijpen.
ze wilt alleen marokkaanse zowzia hier in nl en ja hier in nl kan het niet omdat je eerst voor de nederlands wet moet trouwen maar.
ze wilt nog geen nederlandse trouwakte om speciale reden.
en haar ouders gaan deze zomer inshallah naar marokko en de ouders van haar verloofde ook dus ik vroeg me af of hun ouders hun kan laten trouwen zonder dat zij en haar verloofde erbij zijn maar wel een machteging krijgen van ons.
kan het of niet? :confused:
graag alleen serieus reacties a.u.b
alvast soukran bezzef bezzef :goedzo:
he dame
wat ik hier allemaal heb gelezen is niet waar.
je kan naar de marokaanse consulaat gaan en daar toukil gaan halen ( een papier waar de meisje en de jongen aan geven dat ze met elkaar willen gaan trouwen). dit geef jij mee aan je vader en hij aan zijn vader.
daarmee moeten zei naar de consulaat en dan kunnen ze voor jullie de zouzia tekenen. (onder jullie naam).
ik ga het zelf ook doen en ik heb alles al na gevraagd.
dus ga naar het consulaat en dan haal je, je toukil (of hoe jullie het noemen).
en wat ik nog wil zeggen is dat je hier wel kan gaan trouwen zonder dat je bij de nl consulaat bent gaan tekenen!!!!!!
je moet dan op een dinsdag gaan en dan kan je gewoon trouwen.
MAAR LET OP JIJ EN JE MAN MOGEN NIET EERDER GETROUWD ZIJN EN JULLIE MOETEN GEEN NEDERLANDSE PASPOORT HEBBEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
GROETJES
Marocgirl05
19-06-2005, 20:45
ow oke dan dus het kan wel soukran zoraa
:goedzo: ik ga het doorgeven
THANKS
he dame
wat ik hier allemaal heb gelezen is niet waar.
je kan naar de marokaanse consulaat gaan en daar toukil gaan halen ( een papier waar de meisje en de jongen aan geven dat ze met elkaar willen gaan trouwen). dit geef jij mee aan je vader en hij aan zijn vader.
daarmee moeten zei naar de consulaat en dan kunnen ze voor jullie de zouzia tekenen. (onder jullie naam).
ik ga het zelf ook doen en ik heb alles al na gevraagd.
dus ga naar het consulaat en dan haal je, je toukil (of hoe jullie het noemen).
en wat ik nog wil zeggen is dat je hier wel kan gaan trouwen zonder dat je bij de nl consulaat bent gaan tekenen!!!!!!
je moet dan op een dinsdag gaan en dan kan je gewoon trouwen.
MAAR LET OP JIJ EN JE MAN MOGEN NIET EERDER GETROUWD ZIJN EN JULLIE MOETEN GEEN NEDERLANDSE PASPOORT HEBBEN!!!!!!!!!!!!!!!!!
GROETJES
volgens mij zijn de wetten veranderd , heb ook gebeld hierover . ik wou zekerheid voor men dochters . dat ze niet tegen hun wil uitgehuwelijkt zouden worden . en ze hebben gezegd in het consulaat dat het niet meer bestaat louĆ kala geven aan iemand om iemand voor jouw trouwacte te tekenen . dan pas was ik gerust . ik vind het spijtig om te zeggen voor jou maar ik hoop dat het afgeschaft is . het is toch beter om trouwacte in belgie of nederland zelf te tekenen . waarom in marokko :(
Marocgirl05
20-06-2005, 14:20
tegen zoraa hebben ze weer wat anders gezegd ze heeft zelf alles na gevraagd en ook gebeld vreemd :moe: maarja we zullen zien ;)
nog bedankt voor je reactie
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.