Bekijk originele versie : Al-Jazeera krijgt tegenwind van al-Qaeda
Al-Jazeera krijgt tegenwind van al-Qaeda
15:28:28
http://www.standaard.be/assets/images_upload/dsal.jpg
DUBAI - De Iraakse afdeling van het terroristische al-Qaeda-netwerk heeft de televisiezender al-Jazeera ervan beschuldigd de woordvoerder van de Verenigde Staten te zijn. Dat blijkt uit een mededeling die vandaag op een website werd geplaatst.
,,Al-Jazeera: genoeg gedienstigheid tegenover de kruisvaarders en de Iraakse sjiitische leiders'', aldus de mededeling. De authenticiteit van het document kon nog niet met zekerheid worden achterhaald. ,,Jullie beweren dat jullie alle meningen tot uiting willen brengen. Waarom is jullie zender dan de woordvoerder van de Amerikanen?'' Het is de eerste dergelijke beschuldiging. ,,Waarom geven jullie geen nieuwsberichten over de vrijheidsstrijders en waarom doen jullie pogingen om hun imago en reputatie te beschadigen?''.
Onlangs beschuldigde de Amerikaanse minister van Defensie Donald Rumsfeld al-Jazeera er nog van een ,,slecht beeld'' op te hangen van Amerika. Volgens Rumsfeld laat de zender zich beïnvloeden door gewelddadige extremisten, hoewel die volgens Rumsfeld een kleine minderheid in de wereld vertegenwoordigen.
17/06/2005 - belga - bava (http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?ArticleID=DMF17062005_034&Snel=1)
Al Qaida bestaat al nauwelijks meer. Ze worden steeds krampachtiger. De moderne tijden zullen aanbreken, op ze nou nog wat tegenpruttelen op niet.
Onrust in speelgoedland :o
Camalia17
17-06-2005, 17:22
hmm.... volgens alqaida is aljazeera de spreekbuis van de vs en volgens de iraakse/amerikaanse overheid is aljazeera de spreekbuis voor terroristen....... tja das wel heeel tegenstrijdig...
blondblauw
17-06-2005, 18:34
Terroristen moeten imho *wel* het recht van spreken via de massa-media hebben, in een ideologische oorlog. Anders grijpen ze onmiddelijk naar 'andere middelen' om het diplomatieke proces te verstoren.
aivd; deze is heeeel serieus helaas
hmm.... volgens alqaida is aljazeera de spreekbuis van de vs en volgens de iraakse/amerikaanse overheid is aljazeera de spreekbuis voor terroristen....... tja das wel heeel tegenstrijdig...
Dan zou ik als ik hun (Al Jazeera) beide terechtwijzingen als een compliment beschouwen dat ze onpartijdig nieuws doorgeven (alhoewel ik dit zelf betwijfel. Ik zou eerder zeggen dat ze partijdig zijn tegen Amerika, zeker niet hun spreekbuis)
Immanuel
17-06-2005, 18:40
Terroristen moeten imho *wel* het recht van spreken via de massa-media hebben, in een ideologische oorlog. Anders grijpen ze onmiddelijk naar 'andere middelen' om het diplomatieke proces te verstoren.
aivd; deze is heeeel serieus helaasOnzin, terroristen moet zoveel als mogelijk de toegang tot de media worden ontzegd. Waarom zou je voor zo'n groep als spreekbuis willen of moeten dienen. Grijpen naar andere wapens doen ze toch al, daar zijn het immers terroristen voor...
Immanuel
blondblauw
17-06-2005, 18:51
Onzin, terroristen moet zoveel als mogelijk de toegang tot de media worden ontzegd. Waarom zou je voor zo'n groep als spreekbuis willen of moeten dienen. Grijpen naar andere wapens doen ze toch al, daar zijn het immers terroristen voor...
Immanuel
Broeders: zie ff de zwartgallige humor van deze in:
Terroristen zijn net als Marokkanen. Als je ze niet respecteert EN naar ze luistert, dan gaan ze je meppen of steken of opblazen of gek maken.
Waarom d8 je dat ik HIER zit ipv op TURK.NL? Marokannen hebben mij het 1 en ander over vechten geleerd, en daar ben ik ze *nogal* dankbaar voor.
Zo, broers en neven, snappen die biggen die ook weer.
blondblauw
17-06-2005, 18:54
Ey puberale broertjes: dit is GEEEEEN vrijbrief om shit te gaan proberen in Mijn naam he....
Dit ging over geo-diplomatie... Iets heel ingewikkelds, waar Immanuel wel verstand van heeft, en MohammedAli, en Salin2de; dat soort mensen hebben er iets aan..
"Op straat" - daar ging dit dus niet over..
Inception
17-06-2005, 21:32
Dan zou ik als ik hun (Al Jazeera) beide terechtwijzingen als een compliment beschouwen dat ze onpartijdig nieuws doorgeven (alhoewel ik dit zelf betwijfel. Ik zou eerder zeggen dat ze partijdig zijn tegen Amerika, zeker niet hun spreekbuis)
Waarom vindt jij ze partijdig tegen Amerika..?
Nieuwkomer
17-06-2005, 21:40
Broeders: zie ff de zwartgallige humor van deze in:
Terroristen zijn net als Marokkanen. Als je ze niet respecteert EN naar ze luistert, dan gaan ze je meppen of steken of opblazen of gek maken.
Waarom d8 je dat ik HIER zit ipv op TURK.NL? Marokannen hebben mij het 1 en ander over vechten geleerd, en daar ben ik ze *nogal* dankbaar voor.
Zo, broers en neven, snappen die biggen die ook weer.
Immanuel: sorry, je diende ff als voorbeeld...... Ik zal je dit nooit meer aandoen.
hebje soms te veel marokkaanse meppen gehad of steken? aan jou teksten te lezen hebben Marokkanen jou al gek gemaakt. van die heel menu die je hier noemde blijft dus alleen nog opblazen. nou ja ik zou zeggen: oppassen, want ik begrijp dat die samirA nog steeds hier vrij-rond-loot en wie weet is hier weer bezig met verzamelen van elektriciteitsdraden, doppen, kruit en shipkaarten
Ik denk dat. Ik gaf hier de indruk die ik er zelf van heb.
Heel zuiver kan ik hier niet over oordelen, omdat ik ze vooral ken doordat ik het zie wanneer de arabische televisie aanstaat. En die kan ik niet exact volgen, maar wel zien en globaal volgen.
Vandaar alleen een indruk van mij dat ik niet duidelijk kan onderbouwen
Nieuwkomer
17-06-2005, 21:42
Al-Jazeera krijgt tegenwind van al-Qaeda
15:28:28
http://www.standaard.be/assets/images_upload/dsal.jpg
DUBAI - De Iraakse afdeling van het terroristische al-Qaeda-netwerk heeft de televisiezender al-Jazeera ervan beschuldigd de woordvoerder van de Verenigde Staten te zijn. Dat blijkt uit een mededeling die vandaag op een website werd geplaatst.
,,Al-Jazeera: genoeg gedienstigheid tegenover de kruisvaarders en de Iraakse sjiitische leiders'', aldus de mededeling. De authenticiteit van het document kon nog niet met zekerheid worden achterhaald. ,,Jullie beweren dat jullie alle meningen tot uiting willen brengen. Waarom is jullie zender dan de woordvoerder van de Amerikanen?'' Het is de eerste dergelijke beschuldiging. ,,Waarom geven jullie geen nieuwsberichten over de vrijheidsstrijders en waarom doen jullie pogingen om hun imago en reputatie te beschadigen?''.
Onlangs beschuldigde de Amerikaanse minister van Defensie Donald Rumsfeld al-Jazeera er nog van een ,,slecht beeld'' op te hangen van Amerika. Volgens Rumsfeld laat de zender zich beïnvloeden door gewelddadige extremisten, hoewel die volgens Rumsfeld een kleine minderheid in de wereld vertegenwoordigen.
17/06/2005 - belga - bava (http://www.standaard.be/nieuws/buitenland/index.asp?ArticleID=DMF17062005_034&Snel=1)
zo te horen is serieus conflict tussen de moederbedrijf en de zendgemachtigde
Inception
17-06-2005, 22:14
Ik denk dat. Ik gaf hier de indruk die ik er zelf van heb.
Heel zuiver kan ik hier niet over oordelen, omdat ik ze vooral ken doordat ik het zie wanneer de arabische televisie aanstaat. En die kan ik niet exact volgen, maar wel zien en globaal volgen.
Vandaar alleen een indruk van mij dat ik niet duidelijk kan onderbouwen
Oke, je kan zo'n indruk hebben. Ik lees hun nieuws op www.aljazeera.net en dan kies je voor 'english' linksboven. Vind ze in elk geval evenwichtiger dan het nieuws dat ik gewend ben van de Nederlandse tv. Bijvoorbeeld de situatie in Irak, meerdere kanten worden belicht.
Inception
17-06-2005, 22:19
En er wordt geen gebruik gemaakt van het erg eenzijdige westerse discours, dat is ook een verademing. Maar als je een gemiddelde arabische zender kijkt, verbaasd het me ook niet dat je een eenzijdig beeld krijgt..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.