Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Filip Dewinter gaat opnieuw wild tekeer

Pagina's : [1] 2 3

Salima-moi
16-06-2005, 22:08

Filip Dewinter gaat opnieuw wild tekeer ,,Multicultureel betekent multicrimineel'', zei Filip Dewinter (Vlaams Belang) gisteren in een fel interview met het Nederlandse Metro. Het Centrum voor racismebestrijding reageert ,,geschokt''. Zelf was hij er in zijn nopjes over, want gisterochtend vroeg verspreidde Dewinter al een persbericht met passages uit het interview. Dewinter verklaart er onder andere: ,,In onze grootsteden ontstaat een etnisch proletariaat. Bepaalde wijken van Antwerpen zijn net Marrakech. Het multiculturele model heeft in België gefaald. Vele niet-geïntegreerde vreemdelingen vallen tussen wal en schip. Wentelen zich in zelfbeklag, worden opstandig. Veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag. Multiculturaliteit heeft bij ons geleid tot multicriminaliteit.'' België bestempelt hij als het ,,Mekka voor asieltoeristen en immigratieprofiteurs.'' Of nog: ,,Met de islam hebben we een paard van Troje binnengehaald dat we ook nog eens te eten geven.'' Voor Jozef De Witte van het centrum voor racismebestrijding is het interview een aanduiding dat Dewinter het niet kan laten om voortdurend opnieuw het zondebokmechanisme te gebruiken. ,,Op basis van die ene uitspraak op zich ondernemen we geen initiatief. Het arrest van het hof van beroep in Gent heeft de drie vzw's van het Vlaams Blok veroordeeld omdat ze systematisch het zondebokmechanisme hanteerden, niet wegens één idee. Maar we hebben een doos waarin alle uitspraken worden verzameld, waarmee we eventueel naar de rechtbank kunnen stappen.'' Denktank Het Centrum heeft ook een probleem met Dewinters verklaringen over de islam. Op de vraag of hij de islam in België wil verbieden, antwoordt het Vlaams Belang- goudhaantje : ,,Ab-so-luut niet. Thuis uw tapijtje uitrollen richting Mekka is uw goed recht. Ik ben een groot voorstander van godsdienstvrijheid. Maar in het publieke domein moeten ook islamieten zich schikken naar onze regels en normen.'' ,,Dewinter kent de grondwet niet'', sneert Dewitte. ,,Er is vrijheid van openbare godsdienstbeleving sinds 1830.'' Voor een Nederlandse journalist kan Dewinter voorts koudweg verklaren dat ,,op de Belgische scholen de kruisbeelden verwijderd moeten worden omdat de islamitische scholieren zich daaraan kunnen storen. Jongens en meisjes moeten apart zwemmen en turnen.'' Dewinter wil een Vlaams-Nederlandse denktank over immigratie, onder andere met Hilbrand Nawijn (ex-Lijst Pim Fortuyn). ,,Noem het voor mijn part de Willem van Oranje-stichting''. bron: http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GBAFM8DB zieke man die filip de winter :jammer:

Hoessein28
16-06-2005, 22:22
Ben wel eens in Borgerhout geweest........wat je daar ziet ! Zo ziek is die man niet ,er zijn gewoon te veel onoplosbare problemen in een groter wordend aantal wijken in en om bv Antwerpen. Zie jij een oplossing ?

Salima-moi
16-06-2005, 22:25
Ben wel eens in Borgerhout geweest........wat je daar ziet ! Zo ziek is die man niet ,er zijn gewoon te veel onoplosbare problemen in een groter wordend aantal wijken in en om bv Antwerpen. Zie jij een oplossing ? wat is er mis in borgerhout? jaaah snachts moet ik er niet meer rondlopen maar overdag is er toch niets mis !

Hoessein28
16-06-2005, 22:30
wat is er mis in borgerhout? jaaah snachts moet ik er niet meer rondlopen maar overdag is er toch niets mis ! Flip kan daar echt niet veilig rond lopen !:banana:

Salima-moi
16-06-2005, 22:32

De Marokkaanse jeugd vormt daar bendes, en terroriseren niet Marokkanen. :confused: hoe weet je dat? teveel tv gekeken?

Marrakick
16-06-2005, 22:37
Filip Dewinter gaat opnieuw wild tekeer Zelf was hij er in zijn nopjes over, want gisterochtend vroeg verspreidde Dewinter al een persbericht met passages uit het interview. Dewinter verklaart er onder andere: ,,In onze grootsteden ontstaat een etnisch proletariaat. Bepaalde wijken van Antwerpen zijn net Marrakech. Het multiculturele model heeft in België gefaald. Vele niet-geïntegreerde vreemdelingen vallen tussen wal en schip. Wentelen zich in zelfbeklag, worden opstandig. Veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag. Multiculturaliteit heeft bij ons geleid tot multicriminaliteit.'' zieke man die filip de winter :jammer: En zoals gewoonlijk worden de 'minder interessante' stukken uit het interview maar gemakshalve weggelaten. DIE passages waar hij de verklaring daartoe geeft, waarin hij het de Belgische regering verwijt totaal NIETS voor de allochtonen te doen of gedaan te hebben, daar waar Nederland wel nog een goed voorbeeld geeft heeft de Belgische regering het laten ontstaan en de ogen dicht geknepen...................en dit soort uitleg bedraagt dan een heel A4'tje vol. Nee, laten we dat maar weglaten, da's niet interessant.

tonk
16-06-2005, 22:44
wat is er mis in borgerhout? jaaah snachts moet ik er niet meer rondlopen maar overdag is er toch niets mis ! Ik wil daar - en overal - ook 's nachts gewoon over straat kunnen! Maar het ging over Flipje: overdrijven is een kunst, maar hij overdrijft.

SUPER_MAROC
17-06-2005, 08:36
Ik vind het oogpunt van waar deze discussie start (filip de winter) niet de goede. Discussie over wijken zoals Borgerhout... oke... Ik zou liever aan deze discussie meedoen als het start vanuit een verhaal van een jonge Marokkaan die woont in zo'n wijk. Maar ik ben voor het cordon sanitaire* van rechts-extreem (en links-extreem ook, for that matter). http://cadat.blogs.com/raadslid/images/samenleven.jpg *Een cordon sanitaire is een techniek waarbij men een ongewenste groep of initiatief consequent negeert en weigert bij zaken te betrekken, om zo de macht van deze groep of dit initiatief te verminderen. Zie ook eens http://www.eenandernederland.nl

Saartje20
17-06-2005, 09:55
Het Vlaams Belang is een single issue party. Dat betekent dat ze electoraal hoog scoren door één programmapunt, en dat de andere programmapunten meestal in het ongewisse blijven. Het is ook een protestpartij, dat betekent dat ze kritiek op alles hebben, zelfs op hun eigen landgenoten, de Franstalige Belgen! Als je in Anderlecht bent, zie je een grote VB Bilboard 'Waalse ratten buiten'. Tsja tact is ook niet echt hun primaire bezigheid zo blijkt. Het rottige is aan zulke protestpartijen dat ze zich een 'volkspartij' noemen. Vlak voor de verkeizingen strooien ze onwaarheden rond, Leugen over de Islam, een soort van angsverspreiding, zodat de naievere zieltjes daar zo in lopen. Ik wil nu niet denegrerend overkomen of zo, maar het Electoraat van deze partij bestaat voornamelijk uit ongeschoolde mensen, daar zijn zelfs statiscitische cijfers van. Dus hoe krijg je het meeste stemmen? - Vlak voor de verkiezingen handjes schudden en harde taal gebruiken als in "eigen volk eerst" - Ze beloven veel op korte termijn, wat de kiezers natuurlijk aanspreekt. Een beleidsprogramma op lange termijn, wat eigenlijk het meest doeltreffend is, dat kan je bij het Belang vergeten. -Ze voeren net als alle andere partijen een harde propaganda. Het is nu eenmaal bewezen dat de Propaganda van het Belang neit te vergelijken is met die van andere partijn.==> Er wordt veel info weggelaten, men praat in harde simpele taal, Er worden zelfs dingen verzwegen, zelfs gelogen. - het VB is fantastisch goed georganiseerd, zelfs beter dan andere partijen en daarom ook ijzersterk. Hun achterban bestaan uit mensen van 50 jaar die al in de partij zitten sinds hun 17de. Dit zijn dingen die een partij enorm kunnen sterk maken. - Omdat een beleid een zaak is dat jaren duurt, krijgen burgers de indruk dat er niets gebeurt en worden ze ongeduldig. Het is immers zo dat een beleid of veranderingen niet op enkele maanden kan gebeuren. En het is op die ongeduldigheid dat het Vlaams Belang inspeelt! Een electoraat is immers ergggg vatbaar op zulke momenten. - Er wordt angst verspreid. Alles wordt overbelicht. Ze geven net als G Bush in Amerika, de burgers het gevoel dat ze bescherming nodig hebben en dan het gevaar op de kijk staat en dreigt in te breken. Dit noemt men nu echt backstage en frontstage politiek. Hun bedoelingen op de achtergrond zijn 10 X extremer dan hun voorgrondse bedoelingen. Dit zijn allemaal zaken die het Vlaams Belang sterker en sterker maken. Ok er is een probleem in Antwerpen, en ik loop s'avonds ook niet meer graaag door de Carnotstraat (Borgerhout is echt nog wel oke), maar de vraag is: wat kan een partij als het VB hieraan doen? Zou een partij die nog nooit mee in het beleid heeft gezeten (en in de regering zitten is een opleiding van tientallen jaren) veranderingen kunnen meebrengen denk je? In mijn opinie niet. Het zou alleen maaar zorgen voor meer verdeeldheid, zelfs tussen Belgen onderling. Nee ik wil niet in een verdeeld land wonen, waar angst door de straten wandelt en separatisme achter een kier ligt. Dus ik zou zeggen aan alle Belgen: denk goed na en denk dieper dan alleen de oppervlakte van de partij. Maar goed ik kan hier uren over doorlullen. ciaooooooo

Saartje20
17-06-2005, 10:12
De Marokkaanse jeugd vormt daar bendes, en terroriseren niet Marokkanen. Ben je Belg? Woon je in Antwerpen? In de jaren dat ik in Antwerpen kom en elke dag naar school ga heb ik nog nooit zoiets als "bendes" gezien. Je zou een beetje blind zijn als je alleen de Marokkanen ziet als all het onheil van Antwerpen. Als je elke dag van de Uni naar het Centraal station wandelt dan zal je wel anders piepen, dan zijn het niet alleen de Marokkanen waar je schrik voor moet hebben. Zo kan je op alles iets aanmerken: de Albanese maffia die af en toe op het pleintje achter het station eens iemand neerknallen, dat belgisch uitschot in cafés, dat uiteraard VB kiezers zijn, en zich uiten in de trant van "Makkakken en Maroefen buite!!". Dus ik zou het erg hypocriet vinden alleen op marokkanen iets aan te merken. Dus bij elk volk heb je wel wat. Spijtig dat er over de meerderheid van de Marokkanen,,die wel iets maken van hun leven, en die ook een goede opleiding volgen, ambitieus zijn, enz... dat over zulke Marokkanen geen woord wordt gerept.

indy
17-06-2005, 10:12
wat is er mis in borgerhout? jaaah snachts moet ik er niet meer rondlopen maar overdag is er toch niets mis ! waarom niet s avonds laat en snachts??? je hoeft toch geen schrk te hebben, vooral niet als je je hoofddoekje ophebt ik heb dikwijls met mijn moslim vrienden en vriendinnen s nachts door borgerhout gelopen ja en ik zelfs zonder hoofddoekje bepaalde straten moet je gewoon vermijden omdat daar het uitschot zit maar ja het went en wat betreft de winter, hij zegt wel veel dingen die andere mensen denken, hij gaat wel veel te ver in zijn uitlatingen maar ook in belgie is er vrijheid van meningsuiting en mag je nog steeds zeggen wat je wilt dat ze die gast nog niet afgeschoten hebben of ritueel geslacht vind ik een gods wonder

TwinTowers
17-06-2005, 10:39
Filip Dewinter gaat opnieuw wild tekeer ,,Multicultureel betekent multicrimineel'', zei Filip Dewinter (Vlaams Belang) gisteren in een fel interview met het Nederlandse Metro. Het Centrum voor racismebestrijding reageert ,,geschokt''. Zelf was hij er in zijn nopjes over, want gisterochtend vroeg verspreidde Dewinter al een persbericht met passages uit het interview. Dewinter verklaart er onder andere: ,,In onze grootsteden ontstaat een etnisch proletariaat. Bepaalde wijken van Antwerpen zijn net Marrakech. Het multiculturele model heeft in België gefaald. Vele niet-geïntegreerde vreemdelingen vallen tussen wal en schip. Wentelen zich in zelfbeklag, worden opstandig. Veroorzaken overlast en vertonen crimineel gedrag. Multiculturaliteit heeft bij ons geleid tot multicriminaliteit.'' België bestempelt hij als het ,,Mekka voor asieltoeristen en immigratieprofiteurs.'' Of nog: ,,Met de islam hebben we een paard van Troje binnengehaald dat we ook nog eens te eten geven.'' Voor Jozef De Witte van het centrum voor racismebestrijding is het interview een aanduiding dat Dewinter het niet kan laten om voortdurend opnieuw het zondebokmechanisme te gebruiken. ,,Op basis van die ene uitspraak op zich ondernemen we geen initiatief. Het arrest van het hof van beroep in Gent heeft de drie vzw's van het Vlaams Blok veroordeeld omdat ze systematisch het zondebokmechanisme hanteerden, niet wegens één idee. Maar we hebben een doos waarin alle uitspraken worden verzameld, waarmee we eventueel naar de rechtbank kunnen stappen.'' Denktank Het Centrum heeft ook een probleem met Dewinters verklaringen over de islam. Op de vraag of hij de islam in België wil verbieden, antwoordt het Vlaams Belang- goudhaantje : ,,Ab-so-luut niet. Thuis uw tapijtje uitrollen richting Mekka is uw goed recht. Ik ben een groot voorstander van godsdienstvrijheid. Maar in het publieke domein moeten ook islamieten zich schikken naar onze regels en normen.'' ,,Dewinter kent de grondwet niet'', sneert Dewitte. ,,Er is vrijheid van openbare godsdienstbeleving sinds 1830.'' Voor een Nederlandse journalist kan Dewinter voorts koudweg verklaren dat ,,op de Belgische scholen de kruisbeelden verwijderd moeten worden omdat de islamitische scholieren zich daaraan kunnen storen. Jongens en meisjes moeten apart zwemmen en turnen.'' Dewinter wil een Vlaams-Nederlandse denktank over immigratie, onder andere met Hilbrand Nawijn (ex-Lijst Pim Fortuyn). ,,Noem het voor mijn part de Willem van Oranje-stichting''. bron: http://www.hetvolk.be/Article/Detail.aspx?ArticleID=GBAFM8DB zieke man die filip de winter :jammer: Ik vind het eigenlijk wel een goede kerel. Vooral dat stukje over dat de islam geen religie is maar een staatkundig geheel, met eigen wetboek en straffen etc. Dat is ook wat de gemiddelde moslim op dit forum altijd zegt. Dat de islam helemaal compleet is. Daarin zijn ze het dus eens met deze heer De Winter. Dan volgt meteen de vraag of we de islam moeten scharen onder de godsdienstvrijheid of dat het een (vijandig) staatkundig model is en dus niet onder de godsdienstvrijheid valt. Wellicht is hier het onderscheid tussen de mensen die de islam zien als een religie en de mensen die de islam zien als een levenswijze belangrijk. Met de religieuzen hebben we geen problemen. Met diegenen die de islam als een levenswijze zien wel.

atropos
17-06-2005, 11:06
er is maar weinig wat je goed vind .... :nerd: ipv haar te steunen val je haar af . :jammer: dat geldt dubbel en dwars voor jou: je leest helemaal niet wat mensen eigenlijk proberen duidelijk te maken, maar je reageert op heel beperkte begrippen. als ik heel eerlijk ben, denk ik dat pakweg 70% van de meeste berichten je boven je petje gaat...

atropos
17-06-2005, 11:15
ik denk dat jij het erg mis hebt. Je snap er niks van . Het is een beetje erg idioot :maf: :maf2: om je super maroc te noemen en dan je broeders en zusters openlijk te gaan afvallen. 'afvallen' is dus hetzelfde als'een eigen mening hebben' en 'anderen niet naar de mond praten'? vertel mij niets over solidariteit! maar mensen kunnen beter zelf nadenken en hun eiegn visie geven, dan klakkeloos een geestelijke, ouders of politici nawauwelen zoals heel veel posters hier doen...

TwinTowers
17-06-2005, 11:16

ik denk dat jij het erg mis hebt. Je snap er niks van . Het is een beetje erg idioot :maf: :maf2: om je super maroc te noemen en dan je broeders en zusters openlijk te gaan afvallen. Wie bedoel je dan met 'broeders en zusters'?

Pagina's : [1] 2 3