Bekijk originele versie : Waarom is de verleiding om slechte dingen toch onweerstaanbaar?
Salaam lieve mensen
Ik had een vraag je aan jullie; waarom is de verleiding om slechte dingen te doen toch zo groooooooooooooot. Terwijl sommige, hele simpele dingen, en goede dingen gewoon heel bewust niet worden gedaan. Bijvoorbeeld bidden.Als jullie een atwoord hebben hoor ik dat graag en misschien kunnen jullie ook andere voorbeelden geven.....
Kusjesssssssssssss
Mwaaaaaaahhhhhhhhhh love ya
Mocro4eva
15-03-2003, 12:58
ik denk dat dat komt door een gebrek aan imaan. We vullen onze harten met de onjuiste dingen en vergeten zo wat echt belangrijk is. We worden zwak en worden eerder in de verleiding gebracht het slechte te volgen. :)
flowertje101
15-03-2003, 13:21
Wat verstaan jullie onder ''slecht'' dan?????????Wat de een slecht vind, hoeft de ander ook niet slecht te vinden. capishe?
NoraNador
15-03-2003, 22:35
Shitan heeft je op dat moment in de macht :iblies:
camiliaa
15-03-2003, 22:40
Origineel gepost door NoraNador
Shitan heeft je op dat moment in de macht :iblies:
niet alleen, want ik geloof erin dat het goede in iedere mens zit alleen diegene zorgt ervoor of dat het goede of het kwade (dat in het leven is gemaakt) naar boven komt...en dat zorgt ervoor dat shitan de macht over je krijgt
Ole_Guapa
16-03-2003, 02:33
Origineel gepost door zoes
Salaam lieve mensen
Ik had een vraag je aan jullie; waarom is de verleiding om slechte dingen te doen toch zo groooooooooooooot. Terwijl sommige, hele simpele dingen, en goede dingen gewoon heel bewust niet worden gedaan. Bijvoorbeeld bidden.Als jullie een atwoord hebben hoor ik dat graag en misschien kunnen jullie ook andere voorbeelden geven.....
Kusjesssssssssssss
Doe je dan zulke erge dingen?
Dat zal toch wel meevallen?
Ik heb niet zo'n last van de verleiding om slechte dingen te doen.
Maar ja, ik ben dan ook geen moslim.
Dus ik zal misschien andere dingen slecht vinden dan jij. :)
Ik vind het trouwens een beetje flauw om dan te zeggen dat
Sheitan je zijn macht heeft. Alsof je zelf geen keuzes kunt maken.
In ieder mens schuilt goed en kwaad. Daarin geef ik de vorige
schrijfster gelijk. Het gaat er om om zoveel mogelijk goed en
zo min mogelijk slecht te doen.
Maar gebruik daarbij s.v.p. je gezond verstand.
Niets is zo rampzalig als constant het gevoel te hebben dat je
"slecht" bent. Uiteindelijk ga je het bijna zelf geloven en dan
ga je misschien echt slechte dingen doen.
Moslims zeggen elke dag zo vaak "Rahmanir Rahiem"
Maar het lijkt alsof ze het niet kunnen geloven.
Doe je best, meer kun je niet doen. En dat moet voldoende zijn.
Succes!
Groeten van Olé Guapa
Origineel gepost door Ole_Guapa
Doe je dan zulke erge dingen?
Dat zal toch wel meevallen?
Ik heb niet zo'n last van de verleiding om slechte dingen te doen.
Maar ja, ik ben dan ook geen moslim.
Dus ik zal misschien andere dingen slecht vinden dan jij. :)
Ik vind het trouwens een beetje flauw om dan te zeggen dat
Sheitan je zijn macht heeft. Alsof je zelf geen keuzes kunt maken.
In ieder mens schuilt goed en kwaad. Daarin geef ik de vorige
schrijfster gelijk. Het gaat er om om zoveel mogelijk goed en
zo min mogelijk slecht te doen.
Maar gebruik daarbij s.v.p. je gezond verstand.
Niets is zo rampzalig als constant het gevoel te hebben dat je
"slecht" bent. Uiteindelijk ga je het bijna zelf geloven en dan
ga je misschien echt slechte dingen doen.
Moslims zeggen elke dag zo vaak "Rahmanir Rahiem"
Maar het lijkt alsof ze het niet kunnen geloven.
Doe je best, meer kun je niet doen. En dat moet voldoende zijn.
Succes!
Groeten van Olé Guapa
Nee, lieve meid. Ik doe,vind ik zelf,geen erge dingen. Rabi shahed 3lia.Maar het was meer iets wat ik me afvroeg,omdat we het een tijdje geleden het erover hadden opschool
Kusjes van mij
Origineel gepost door flowertje101
Wat verstaan jullie onder ''slecht'' dan?????????Wat de een slecht vind, hoeft de ander ook niet slecht te vinden. capishe?
Weet je wat ik onder slecht versta?Datgeen wat in de islam niet is toegestaan. Ik denk dat veel mensen deze betekenis geven aan het woord slecht. Wat vind jij???
haileselassie
16-03-2003, 22:23
Mensen zijn gewoon lui en gemakzuchtig van nature; liever voor niets iets als er wat voor doen. En het liefst alles tegelijk.
n kraai pikt ook liever iets van een kleiner vogeltje af, dan dat ie zelf iets opscharrelt.
aan hebzucht komt geen einde, maar jezelf alles ontzeggen is ook weer niet goed.
duitsers zeggen ;in der Beschränkung zeigt sich der Meister, en daar zit een hele grote kern van waarheid in.
Bewust zijn, goed nadenken, en inzicht en kennis besparen je een hoop ellende.
NoisySilence
16-03-2003, 22:49
Origineel gepost door zoes
Salaam lieve mensen
Kusjesssssssssssss
Als eerste heeft dat te maken met de influisteringen van de shaitan(duivel) en ten tweede vergelijk het met de volgende voorbeelden:
Struiken hoe ontstaan die? die ontstaan bi koudrati allah(door allah's wil) en kosten een mens geen moeite, onaangenaam iets om te zien, aan te voelen etc etc.
Het oogsten van iets, kost vaak veel moeite en er komen veel factoren bij kijken om een goed resultaat te krijgen. Resultaat van al die moeite is vaak aangenaam.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.