Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 'Nederland moet offer brengen EU-begroting'

Hoessein28
15-06-2005, 17:04

'Nederland moet offer brengen EU-begroting' BRUSSEL - Nederland, Groot-Brittannië, Frankrijk en Duitsland moeten in het bijzonder "een offer brengen" om te komen tot een Europese begroting voor de periode 2007 tot en met 2013. Dat heeft voorzitter Barroso van de Europese Commissie, het dagelijks bestuur van de EU, woensdag gezegd aan de vooravond van de cruciale Europese top over de begroting. "Alle landen moeten offers brengen", aldus Barroso, die echter Nederland en de drie grote lidstaten specifiek noemde. Barroso heeft liever een slechte begroting dan helemaal geen. "Anders zouden we Europa in een staat van crisis en verlamming storten", stelde de Portugese Commissievoorzitter. "Iedereen moet meewerken aan een oplossing. Daarbij moeten we niet de nationale kaart spelen. De nationale belangen mogen wel meespelen, maar zolang dit maar gebeurt in een Europese sfeer." Vice-premier Zalm voelde zich echter niet aangesproken door de commissievoorzitter. "Wij brengen al jaren offers. Wij zijn nu uitgeofferd", aldus de bewindsman. Woensdag stelde de Luxemburgse premier en huidig EU-voorzitter Juncker dat er zo goed als zeker geen akkoord komt over de EU-begroting op de top. Het Luxemburgse compromisvoorstel is een stuk zuiniger dan Barroso's eigen begrotingsplannen, maar de Europese Commissie kan er toch mee leven. De top gaat ook over de Europese grondwet, waarvan de toekomst uiterst onzeker is sinds Nederland en Frankrijk er in een referendum nee tegen hebben gezegd. Barroso pleitte woensdag voor een "denkpauze" bij de ratificatie (goedkeuring) van de grondwet. Anders, zo denkt hij, kunnen andere landen besmet worden met het nee. Een pauze is volgens hem de " enige manier om de grondwet te redden". In die periode moet er volgens Barroso een maatschappelijk debat gevoerd worden. Daarin moet iedereen nadenken over vragen als het Europees sociaal model, de gewenste economische groei en de toekomstige grenzen van Europa. " Dat gaat tijd kosten. Een snelle reparatie is niet mogelijk", meent hij. Ook deed Barroso een beroep op Nederland en Frankrijk. Premier Balkenende en president Chirac moeten op de top aangeven wat ze van plan zijn, zei hij. " We moeten van ze horen of ze denken aan een nieuw referendum in hun land." Bron : http://www.telegraaf.nl/binnenland/21802601/_Nederland_moet_offer_brengen_EU-begroting_.html. Is Barosso gek geworden ? Nederland betaald 2X zoveel als Zweden 2,5X zoveel als Duitsland en bijna 10X !! zoveel als Frankrijk en Groot Britannie per Nederlander als afdracht aan de fucking EU !!!!!!!

Abracadaver
15-06-2005, 17:08
Nederland heeft massaal voor het verdrag van Nice gestemd door tegen de Europese grondwet te stemmen dus nu niet hier je gaan beklagen over die absurd hoge bijdrage die je elk jaar kwijt bent, dat was de consequentie. Het is natuurlijk wel jammer dat ik als ja stemmer daar ook voor moet opdraaien. Aan de andere kant betaal ik toch geen belasting meer in Nederland en zit hier in Belgie niemand om mijn mening te springen dus misschien moet ik me ook maar niet meer beklagen. :D

Smirnoff
15-06-2005, 17:13
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=596974

Hoessein28
15-06-2005, 17:13
Nederland heeft massaal voor het verdrag van Nice gestemd door tegen de Europese grondwet te stemmen dus nu niet hier je gaan beklagen over die absurd hoge bijdrage die je elk jaar kwijt bent, dat was de consequentie. Het is natuurlijk wel jammer dat ik als ja stemmer daar ook voor moet opdraaien. Aan de andere kant betaal ik toch geen belasting meer in Nederland en zit hier in Belgie niemand om mijn mening te springen dus misschien moet ik me ook maar niet meer beklagen. :D. Denk jij dan dat als de Nederlanders VOOR hadden gestemd we nu KORTING kregen op onze bijdrage? Nee toch zeker hè.

Hoessein28
15-06-2005, 17:15

http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=596974.. Ja sorry man , SLOTJE

Abracadaver
15-06-2005, 17:20
. Denk jij dan dat als de Nederlanders VOOR hadden gestemd we nu KORTING kregen op onze bijdrage? Nee toch zeker hè. Dit had ons een grotere hefboom gegeven om een en ander te bereiken. Maar dit is van geen enkel belang want Nederland heeft voor het verdrag gekozen waarin de huidige bijdrage is vastgelegd. Het is nogal een vreemd concept voor mensen maar als je tegen iets bent heeft dit als directe consequentie dat je ergens anders voor bent. Het hele ying yang, kosmische balans, karma, wax on, wax off idee zeg maar. De enige die zich aan deze natuurwet weten te onttrekken zijn de leden van SP, die hebben het tot nu toe voor elkaar gekregen om overal tegen te zijn.

Hoessein28
15-06-2005, 17:23
Dit had ons een grotere hefboom gegeven om een en ander te bereiken. Maar dit is van geen enkel belang want Nederland heeft voor het verdrag gekozen waarin de huidige bijdrage is vastgelegd. Het is nogal een vreemd concept voor mensen maar als je tegen iets bent heeft dit als directe consequentie dat je ergens anders voor bent. Het hele ying yang, kosmische balans, karma, wax on, wax off idee zeg maar. De enige die zich aan deze natuurwet weten te onttrekken zijn de leden van SP, die hebben het tot nu toe voor elkaar gekregen om overal tegen te zijn. precies dat hele ying en yang mag ik wel ,ik mag graag aan de ene kant ONTVANGEN en aan de andere kant NIET BETALEN .

Abracadaver
15-06-2005, 17:28
precies dat hele ying en yang mag ik wel ,ik mag graag aan de ene kant ONTVANGEN en aan de andere kant NIET BETALEN . Dan begrijpen we elkaar volkomen die balans probeer ik ook altijd zoveel mogelijk in mijn voordeel over te doen slaan.