Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Waarom die XS??

alhoceima
14-03-2003, 12:04

Salaam Alaikoem… waarom die XS als je weet dat je normaal gesproken een M of een L zou moeten hebben, echt lachen vroeger hoor….als ik met mijn vriendinnen ging shoppen, liepen we in de WE of in de H&M, ooohh wat een leuk truitje! even snel kijken naar de maat hoor, ooohh wat jammer het is een maatje M, dat is te groot en het valt heel wijd hoor! ???? hoe kwamen we daarbij??? nu ik na vele jaren eindelijk doorheb dat ik mijn lichaamsvormen toch zeer zeker niet mag laten zien, vind ik het toch wel opvallend, dat ik dit toch nog heel vaak om me heen zie, zelfs bij mijn eigen zusjes! hoe schandalig het ook is, hoe haram het ook is….ik geloof echt dat het verslavend is op een gegeven moment, je raakt eraan gewend ofzo! dat je op een gegeven moment als je toch wat wijdere kleding wilt aanschaffen je toch het gevoel krijgt dat je er niet uitziet….maar niets is minder waar! het is het mooiste als een moslima gewoonweg haar lichaam bedekt met wijde kleding, Ik vraag me af zusters onder ons, hoe denken jullie hierover? Salaam Alaikoem

asana
14-03-2003, 15:45
ja eigenlijk zou het zo moeten zijn weet je maar ik draag altijd S en soms wel eens een truitje met Xs Voor me zelf vind ik het eigenlijk niet erg omdat het weinig opvallend is vanwege mijn slanke lijn. Op een dag incha allah word het wel wijde kleding hoor,want dat strak gedoe is voor nix nodig eigenlijk,maar ja het blijft mooi. enne ik ben de eerste die hier durft toegeven dat ze S en Xs draagt.who is next. verder wil ik wel vermelden dat ik zeker geen slechte moslima ben hoor,ik draag trouwens ook geen hoofddoek,maar tenminste heb ik wel een rein hart en bid ik ook,en de rest volgt wel incha allah. OOrdeel niet op uiterlijken zou ik zeggen,

yasminne
14-03-2003, 16:38
Ik ben nu overgegaan naar maatje s, maar voor de zomervakantie droeg ik gewoon maat je xs. En niet omdat het dan strak zo zijn, maar het past me dan precies. Als ik toen in die tijd een maatje s of m zou nemen dan zou het gewoon te groot zijn het zou er dan heel sloeberig uit zien. Het is niet zo dat ik een xs niet meer kan hebben, maar mn borsten exploderen er dan uit. Maar het is wel zo ik haal liever een maatje groter dan een maatje kleiner.

absa
15-03-2003, 16:45
Origineel gepost door theresa nou dames ik ben stikjaloers op jullie, want ik krijg mijn borsten onmogelijk in een maatje s( ik draag cup f) want dan ziet het er echt niet uit. ik wou dat het me paste. en ik ben het met Asana eens dat god je er heus niet op zal beoordelen op zoiets onnozels als je kleding, want als je hart op de juiste plaats zit dan komt het goed. bter dat dan dat scheinheilige gedoe wat sommige mokkels met hoofddoek uitspoken. dus laat mij maar netjes blijven wat betreft manieren, bidden, vasten enz. en ik hoop dat het zelfde voor jullie geldt. groetjes theresaatje niet verkeerd bedoeld hoor,maar daar ben ik het niet mee eens!! Er staat toch heel duidelijk in de koran dat een vrouw zich hoort te bedekken,en zich op een nette manier te kleden zonder dat men je lichaamsvormen ziet!En met een maatje s of xs lijkt dat me wel zo,veel mensen zeggen dat als je hart op de juiste plaats zit,dat het dan wel goed zit,maar dat is niet zo, er komt veel meer bij kijken,ALLAH(swt)kijkt (ook) naar je daden,en met strakke kleding lopen is nou geen goede daad,ten eerste niet voor jezelf,maar ook laat je andere mannen naar je kijken,je laat hun ook een zonde begaan doordat jij je zo kleed,Allah heeft niet voor niets de regels en wetten gegeven,en dan kunnen we dat niet veranderen naar hoe we het zelf willen.En kleding is zeker niet iets onnozels,je laat je indentiteit ermee zien,met een goede hichab laat je zien een goede moslima te zijn!!! allahoe allem wat andere vrouwen uitspoken,ik zou zeggen begin met jezelf en mischien ben je wel een voorbeeld voor vele andere meisjes/vrouwen!! ma3salama salima :zwaai: :zwaai: :)

Nounousa
15-03-2003, 17:03

la hawla wa la qoewata ille billeh! 3la DOELLOOSHEID!!!!!!!!!!!!

asana
16-03-2003, 00:17
ik heb het woord onnozel niet uitgesproken hoor. Kleding kan altijd veranderd worden... Ik ben de dag van vandaag nog steeds maatje xs en s . Voor de rest ja als we sterven is het ieder voor zich he.

yasminne
16-03-2003, 18:17
Nou wat als een meid een maatje XXL heeft, dan draagt ze toch gewoon een maatje XXL . Maarja bij haar zie je dan ook haar lichaamsvormen dus het is niet alleen bij een maatje xs of s.