Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : djins

Pagina's : [1] 2

LZN
14-03-2003, 10:57

salaamik heb veel verhalen over djins gehoord.En ik wou fff weten of er hier meer mensen zijn die zoiets hebben meegemaakt.

Tinkabell
14-03-2003, 12:08
zoooo moet bijna de hulp an een djinn inschakelen om jou letters te kunnen lezen :hihi:

aishaqandisha
15-03-2003, 00:37
Hee, mensen even niet in de war raken. Iemand begint ineens Djinn-vragen te stellen onder een naam die op mijn naam lijkt. Er is maar één AishaQandisha en dat ben ik..... En wat wil je weten over Djinns?

laboudanda
19-03-2003, 16:29
Een Djin kun je alleen zien wanneer het over 12'en is. Zorg ervoor dat je goed ruikt! Enne neem voor mijn part een bos bloemen mee! Buh bye!

HoneyBee
19-03-2003, 17:15

Ik heb al hamdu lilah nooit iets meegemaak (allah ie nashinie). Maar geesten komen alleen af op molims die niets aan het geloof doen, en aan shirk doen. Dit zijn voor de djins makkelijke prooien.

Moeslimma87
19-03-2003, 22:01
llahi negiena, wa negie lmoeslimien, amien

samiaatje
20-03-2003, 09:53
Ik heb er wel eens een gezien, in ons ouderlijk huis. Het was een wit gestalte van ongeveer een meter en hij zat op klaarlichte dag bj ons in de huiskamer. Ben erg geschrokken en meteen gevlucht, later werd ik een keer midden in de nacht wakker, ik was van top tot teen bezweet kon geen ademhalen niet bewegen niets hij lag op me en had me stevig beet..........gelukkig werd mn zus wakker om naar het toilet te gaan en hij is toen gevlucht, hierna zijn we verhuisd heb er geen last meer van maar ik ben als de dood om alleen thuis te zitten..........................

cheetah
20-03-2003, 10:10
Aidoe Billah a Minashajitaan e rajiem.. :eek:

Ouidath
20-03-2003, 18:44
GA GEEN DINGEN ZOEKEN DIE JE NIET WIL VINDEN

camiliaa
20-03-2003, 21:23
Origineel gepost door aishaqandisha Hee, mensen even niet in de war raken. Iemand begint ineens Djinn-vragen te stellen onder een naam die op mijn naam lijkt. Er is maar één AishaQandisha en dat ben ik..... En wat wil je weten over Djinns? ik wilde je dit al een tijdje vragen maar kom je uit zerhoun, regio meknes/moulay driss??? mijn moeder maakte ons vroeger altyd bang..en volgens mij was aishaqandisha alleen bekend in zerhoun, zo niet laat ff weten :zwaai:

camiliaa
20-03-2003, 21:28
Origineel gepost door een_Rotterdamse Ik heb al hamdu lilah nooit iets meegemaak (allah ie nashinie). Maar geesten komen alleen af op molims die niets aan het geloof doen, en aan shirk doen. Dit zijn voor de djins makkelijke prooien. hier moet ik je tegenspreken, djins worden erkend in de Islam, maar het is ,volgens mij, juist dat mensen die wel met geloof bezig zijn zich bewust zijn de djins. dat laatste dat ze makkelijke prooien zijn is mogelijk maar mensen die weinig doen aan het geloof, zijn ook niet met djins en andere dingen bezig, denk ik en shirk is niet alleen djins, kijk maar naar het handje van Fatima, dat is ook 1 van de symbolen die behoort tot shirk ah udu bilahi minash shitani rajeem

Oeght_Fi_Islam
21-03-2003, 11:32
Asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe Ik wil graag ff een paar misverstanden uit de weg werken... Jullie doen alsof djinn de slechtste schepsels zijn. Vergeet niet dat ook sommige djinns moslims zijn en allah swt aanbidden en andere zijn niet gelovig. De Djinn (Al-Djinn) Geopenbaard vóór de Hidjrah. Dit hoofdstuk heeft 28 strofen. In naam van Allah, de Barmhartige, de Genadevolle. 1. Zeg: "Het is aan mij geopenbaard dat een groep der djinn heeft geluisterd (naar de Koran), en zij zeiden: 'Waarlijk, wij hebben een wonderbaarlijke verkondiging gehoord! 2. Die tot rechtschapenheid leidt; daarom hebben wij er in geloofd, en wij zullen stellig niemand met onze Heer vereenzelvigen. 3. En de Majesteit van onze Heer is hoog verheven. Hij heeft noch echtgenote noch zoon. 4. En voorzeker, de dwaas onder ons placht over Allah leugen te spreken. 5. Doch wij hadden gemeend dat mensen en djinn nooit een leugen over Allah zouden uiten. 6. Voorzeker, waren er enige mensen die toevlucht bij sommige djinn zochten, waardoor zij hun zonden vermeerderden. 7. En zij meenden inderdaad, zoals gij meendet, dat Allah nooit een boodschapper zou zenden. 8. En wij trachtten de hemel te bespieden en wij vonden deze vol sterke wachters en vlammen. 9. En voorzeker, wij plachten op enige plaatsen te zitten om de gesprekken te beluisteren. Maar wie nu luistert, vindt een vlam die op hem wacht. 10. Wij weten daardoor niet of voor degenen die op aarde zijn, een ramp wordt bedoeld of dat hun Heer hen op het goede pad wil leiden. 11. Er zijn onder ons die rechtvaardig zijn en er zijn onder ons die anders zijn en wij volgen verschillende wegen. 12. En wij beseffen dat wij Allah's (plan) op aarde onmogelijk kunnen verijdelen, noch kunnen wij Hem door de vlucht ontlopen. 13. En toen wij de leiding hoorden, geloofden wij er in. En hij, die gelooft in zijn Heer, heeft geen vrees voor verlies of onrecht. 14. En er zijn onder ons Moslims en er zijn onder ons die van de rechte weg zijn afgeweken. En zij die zich onderwerpen - hebben de rechte weg gezocht. 15. En zij die van de rechte weg afwijken, zullen brandstof der hel zijn.'" 16. Indien zij zich aan het rechte pad houden zullen Wij hun water in overvloed te drinken geven, 17. Om hen daarmee op de proef te stellen. En wie zich van de gedachte aan zijn Heer afwendt, Hij zal hem een toenemende straf toedienen. 18. En zeg: "Alle bedehuizen behoren aan Allah; roept daarom niemand naast Allah aan." 19. En toen de dienaar van Allah opstond om Hem te aanbidden, vielen zij hem bijna aan. 20. Zeg: "Ik bid alleen tot mijn Heer en ik vereenzelvig niemand met Hem." 21. Zeg: "Ik heb (uit mijzelf) geen macht u goed of kwaad te doen." 22. Zeg: "Voorzeker, niemand kan mij tegen Allah beschermen, noch kan ik een andere schuilplaats vinden buiten Hem - 23. (Mij is) slechts de verkondiging van Allah's boodschap opgedragen." En voor degenen die Allah en Zijn boodschapper niet gehoorzamen is het Vuur der hel, waarin zij lange tijd zullen vertoeven, 24. Tot zij de straf zien waarmee zij worden bedreigd, maar dan zullen zij ook weten wie zwakkere helpers en kleiner aantal heeft. 25. Zeg hun: "Ik weet niet of hetgeen waarmede gij bedreigd wordt nabij is of wel dat mijn Heer het zal uitstellen voor een lange tijd." 26. Hij is de Kenner van het onzienlijke en Hij geeft niemand overvloedig kennis van Zijn geheimen. 27. Behalve hem die Hij als boodschapper kiest. Dan doet Hij een wacht vóór hem en achter hem gaan, 28. Opdat Hij moge weten dat zij (Zijn boodschappers) de boodschappen van hun Heer hebben overgebracht. En Hij omvat alles wat met hen is - en Hij heeft alles berekend.

Oeght_Fi_Islam
21-03-2003, 11:48
Ik heb de mensen en de djinn slechts geschapen om mij te dienen. (51 - 56). Question: Who are the jinn? How did Allaah create them? Answer: Praise be to Allaah. The jinn are part of the creation of Allaah. He created them from fire before He created Adam, as Allaah says (interpretation of the meaning): “And indeed, We created man from dried (sounding) clay of altered mud. And the jinn, We created aforetime from the smokeless flame of fire” [al-Hijr 15:26-27] Just as Adam had descendents, so Iblees had descendents too, as Allaah says of Iblees (interpretation of the meaning): “Will you then take him (Iblees) and his offspring as protectors and helpers rather than Me while they are enemies to you? What an evil is the exchange for the Zaalimoon (polytheists, and wrongdoers, etc)” [al-Kahf 18:50] Allaah created the jinn and mankind to worship Him. Whoever obeys Him will enter Paradise and whoever disobeys Him will enter Hell: “And I (Allaah) created not the jinn and mankind except that they should worship Me (Alone). I seek not any provision from them (i.e. provision for themselves or for My creatures) nor do I ask that they should feed Me (i.e. feed themselves or My creatures). Verily, Allaah is the All Provider, Owner of Power, the Most Strong” [al-Dhaariyaat 51:56 – interpretation] All of the jinn, like mankind, are accountable. Among them there are believers and kaafirs, those who obey Allaah and those who disobey Him, as Allaah tells us that they said: “‘There are among us some that are righteous, and some the contrary; we are groups having different ways (religious sects)’” [al-Jinn 72:11 – interpretation of the meaning] The jinn will be rewarded or punished in the Hereafter just like mankind. Allaah tells us that they said: “‘And of us some are Muslims (who have submitted to Allaah, after listening to this Qur’aan), and of us some are Al-Qaasitoon (disbelievers those who have deviated from the Right Path)’. And whosoever has embraced Islam (i.e. has become a Muslim by submitting to Allaah), then such have sought the Right Path.’ And as for the Qaasitoon (disbelievers who deviated from the Right Path), they shall be firewood for Hell” [al-Jinn 72:14-15 – interpretation of the meaning] The jinn and mankind will all be brought to account on the Day of Resurrection before the Lord of the Worlds. None of them will be able to postpone that or flee from it. “O assembly of jinn and men! If you have power to pass beyond the zones of the heavens and the earth, then pass beyond (them)! But you will never be able to pass them, except with authority (from Allaah)!” [al-Rahmaan 55:33 – interpretation of the meaning] Whoever among the jinn or mankind tries to flee from the Reckoning will never be able to do so, as Allaah says (interpretation of the meaning): “There will be sent against you both, smokeless flames of fire and (molten) brass, and you will not be able to defend yourselves [al-Rahmaan 55:35] When the Messenger (peace and blessings of Allaah be upon him) was in Makkah, a group of the jinn came to him; they heard the Qur’aan and were moved by it: “And (remember) when We sent towards you (Muhammad) a group (three to ten persons) of the jinn, (quietly) listening to the Qur’aan. When they stood in the presence thereof, they said: “Listen in silence!” And when it was finished, they returned to their people, as warners” [al-Ahqaaf 46:29 – interpretation of the meaning] Some of the jinn believed when they heard the Qur’aan, as Allaah says (interpretation of the meaning): “Say (O Muhammad): ‘It has been revealed to me that a group (from three to ten in number) of jinn listened (to this Qur’aan). They said: “Verily, we have heard a wonderful Recitation (this Qur’aan)! It guides to the Right Path, and we have believed therein, and we shall never join (in worship) anything with our Lord (Allaah)”’” [al-Jinn 72:1-2] Both Adam and Iblees fell into sin, but Adam regretted it and repented, and Allaah accepted his repentance: “Then Adam received from his Lord Words. And his Lord pardoned him (accepted his repentance). Verily, He is the One Who forgives (accepts repentance), the Most Merciful” [al-Baqarah 2:37 – interpretation of the meaning] But Iblees refused and was arrogant, so he was one of the disbelievers: “And (remember) when We said to the angels: ‘Prostrate yourselves before Adam.’ And they prostrated except Iblees (Satan), he refused and was proud and was one of the disbelievers (disobedient to Allaah)” [al-Baqarah 2:34 – interpretation of the meaning] Whoever disobeys Allaah out of pride and arrogance, among the jinn and mankind, is following the Shaytaan and will be gathered with him in the Fire of Hell if he does not repent, as Allaah said to Iblees: “(Allaah) said: ‘The truth is — and the truth I say That I will fill Hell with you [Iblees (Satan)] and those of them (mankind) that follow you, together’” [Saad 38:84-85 – interpretation of the meaning] The friends of the Most Merciful (Allaah), among the jinn and mankind, co-operate in righteousness and piety, and the friends of the Shaytaan, among the jinn and mankind, co-operate in sin and transgression. Allaah says (interpretation of the meaning): “And so We have appointed for every Prophet enemies — Shayaateen (devils) among mankind and jinn, inspiring one another with adorned speech as a delusion (or by way of deception). If your Lord had so willed, they would not have done it; so leave them alone with their fabrications” [al-An’aam 6:112] The jinn used to have places near the heavens where they would sit to eavesdrop (on the inhabitants of the heavens), but when Allaah sent His Messenger Muhammad (peace and blessings of Allaah be upon him) they were no longer allowed to do that. Whoever among them tries to listen is burned with a flaming fire, as Allaah tells us that the jinn said: “ ‘And we have sought to reach the heaven; but found it filled with stern guards and flaming fires. And verily, we used to sit there in stations, to (steal) a hearing, but any who listens now will find a flaming fire watching him in ambush’” [al-Jinn 72:8-9 – interpretation of the meaning] The jinn are with us on this earth, but by the mercy of Allaah they see us and we do not see them, as Allaah says of Iblees and his tribe (interpretation of the meaning): “Verily, he and Qabeeluhu (his soldiers from the jinn or his tribe) see you from where you cannot see them” [al-A’raaf 7:27] Whoever can see you when you cannot see him, and he is your enemy, is more dangerous. So you must always beware of him and protect yourself from the devils among the jinn and mankind. From Usool al-Deen al-Islami, by Shaykh Muhammad ibn Ibraaheem al-Tuwayjri. (www.islam-qa.com) Dus niet meteen zeggen van slechte djinns blabla....je hebt er ook moslims tussen zitten!! Natuurlijk zijn er slechte djinns evenals er slechte mensen zijn. wa asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe

Marisah
21-03-2003, 12:12
Je kunt djin dus niet ZIEN!!! Dus al die verhalen over ik heb een djin gezien???? ---------------------------------------------- The jinn are with us on this earth, but by the mercy of Allaah they see us and we do not see them , as Allaah says of Iblees and his tribe (interpretation of the meaning): “Verily, he and Qabeeluhu (his soldiers from the jinn or his tribe) see you from where you cannot see them” [al-A’raaf 7:27] Whoever can see you when you cannot see him, and he is your enemy, is more dangerous. So you must always beware of him and protect yourself from the devils among the jinn and mankind. From Usool al-Deen al-Islami, by Shaykh Muhammad ibn Ibraaheem al-Tuwayjri. (www.islam-qa.com)

Oeght_Fi_Islam
21-03-2003, 12:15

Asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe Ik moet als ik thuis ben ff in mn boeken duiken. Want het is zo dat djinn in zijn "normale"vorm niet te zien is en hij ons volgens mij ook niet kan zien, pas als hij een andere vorm aanneemt kan hij of zij te zien zijn. Maar ik praat liever niet zonder daliel, dus ik zal het voor jullie opzoeken insha allah :) wa asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe

Pagina's : [1] 2