Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Tilburg verbiedt gelaatssluier

RodRambone
14-03-2003, 10:42

Tilburg -Ambtenaren van de gemeente Tilburg mogen tijdens hun werk geen gezichtsbedekkende sluier zoals een niqaab of chador dragen. Dat heeft het college van b&w besloten. Het verbod op de gezichtssluier wordt als interne regel opgenomen in de informatiebundel voor nieuwe medewerkers. --------------- Goeie zaak natuurlijk. Doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg. http://forum.fok.nl/i/s/yes_new.gif

tonk
14-03-2003, 11:20
Maar was er in Tilburg dan iemand die van plan was zulke sluiers te gaan dragen? Of nemen ze zulke maatregelen nu maar vast bij voorbaat? Zou er dus bijvoorbeeld ook in de regels staat dat je niet in bikini naar je werk mag komen als het heel warm is?

Bahjaouia
14-03-2003, 12:33
Origineel gepost door tonk Maar was er in Tilburg dan iemand die van plan was zulke sluiers te gaan dragen? Of nemen ze zulke maatregelen nu maar vast bij voorbaat? Zou er dus bijvoorbeeld ook in de regels staat dat je niet in bikini naar je werk mag komen als het heel warm is? Ja dat laatste vraag ik me ook af......alhoewel mensen nu al vrijwel in hun nakie buiten lopen met die hotpants, hemdjes, topjes en al die andere lmseg! Allah ie hdie, gaan die koefarra moeilijk doen omdat men zich wil bedekken....wat een vrijheid zeg.....ja vrijheid als je bloter erbij gaat lopen, niet als je er bedekter bij wilt lopen :rolleyes: :kwaad:

RodRambone
14-03-2003, 13:08
Met sluier ben je gewoon niet herkenbaar, en het is ook niet leuk voor de burger. Het is erg intimiderend. Maar goed, het is een storm in een glas water, want er werken toch geen vrouwen met sluier daar. Zulke vrouwen horen trouwens niet te werken, die kunnen beter thuis blijven om voor de kinderen te zorgen. Als men een een sluier draagt o.k., maar dan moeten ze ook de beperkingen die daarmee verbonden zijn (geen rijbewijs, geen openbare functies) accepteren. :goedzo:

Bahjaouia
14-03-2003, 19:50

Origineel gepost door Rod Rambone Met sluier ben je gewoon niet herkenbaar, en het is ook niet leuk voor de burger. Het is erg intimiderend. Maar goed, het is een storm in een glas water, want er werken toch geen vrouwen met sluier daar. Zulke vrouwen horen trouwens niet te werken, die kunnen beter thuis blijven om voor de kinderen te zorgen. Als men een een sluier draagt o.k., maar dan moeten ze ook de beperkingen die daarmee verbonden zijn (geen rijbewijs, geen openbare functies) accepteren. :goedzo: Kijk en dat is nou democratisch holland he :rolleyes: Enne wat je natuurlijk ook kan doen is eerst een rijbewijs halen en dat je gaan bedekken. Of komt er dan ook een wet dat je dan niet mag rijden? :rolleyes:

Bahjaouia
14-03-2003, 19:52
Origineel gepost door Corrie Ach kom op joh, je moet niet zo overdrijven.... Buiten mag ieder dragen wat hij/zij wil zolang het maar niet helemaal naakt is. Dus iemand mag buiten gewoon een chador dragen... Niemand die dat verbied........ Op het werk is het wat anders, geloof me bij de gemeente word je ook naar huis gestuurd als je in een hotpants en een superkort en strak topje aankomt......... Overdrijven? Omdat ik een andere mening heb? Nou sorry dame maarre ik zie soms vrouwen in bepaalde kleding lopen dat ik me in hun plaats ga schamen. Dat is toch ernstig. Bij het jongerenwerk bijvoorbeeld, of een ander met een voorbeeld functie, en dan loopt ze daar in het superkort met haar billen te shaken. Nou sorry dan heb ik liever een bedekte vrouw als voorbeeld. Dan heb je pas lef!

aishaqandisha
14-03-2003, 19:53
Origineel gepost door HassanGoed Lichtelijk mee eens is...een hoofddoek is goed genoeg. Je loopt hier toch ook niet rond in een burqa alsof het Afghanistan is. Als ik 's morgens in de spiegel kijk vind ik dat wel eens jammer..... :(

aishaqandisha
14-03-2003, 19:56
Origineel gepost door Bahjaouia Kijk en dat is nou democratisch holland he :rolleyes: Enne wat je natuurlijk ook kan doen is eerst een rijbewijs halen en dat je gaan bedekken. Of komt er dan ook een wet dat je dan niet mag rijden? :rolleyes: Er IS al een wet dat je dan niet mag rijden. Je ziet namelijk geen steek met zo'n ding. Belemmerende kleding mag niet in de auto. En als je de bank binnen wil komen met een bivakmuts krijg je ook problemen. Voordat we last krijgen van bendes die banken overvallen in burqa, moeten er maatregelen getroffen worden ;)

Bahjaouia
14-03-2003, 19:59
Origineel gepost door aishaqandisha Er IS al een wet dat je dan niet mag rijden. Je ziet namelijk geen steek met zo'n ding. Belemmerende kleding mag niet in de auto. En als je de bank binnen wil komen met een bivakmuts krijg je ook problemen. Voordat we last krijgen van bendes die banken overvallen in burqa, moeten er maatregelen getroffen worden ;) Belemmerend? Hhet is maar hoe je het bekijkt en ervaart..... Enne way je tweede alinea betreft........je kan sommigen op een idee brengen....je bracht mij al op een idee :D

grendel
14-03-2003, 20:44
Origineel gepost door aishaqandisha Er IS al een wet dat je dan niet mag rijden. Je ziet namelijk geen steek met zo'n ding. Belemmerende kleding mag niet in de auto. En als je de bank binnen wil komen met een bivakmuts krijg je ook problemen. Voordat we last krijgen van bendes die banken overvallen in burqa, moeten er maatregelen getroffen worden ;) :lol: :hihi: