Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Deze Wereld Is Hard Voor... Brave En Eerlijke mensen

camjo
13-03-2003, 22:59

Assalamu Alaykoum.. De titel klinkt raar..maar het is de waarheid. Waar je ook komt..je moet je ogen en je oren open houden..je kan en mag niet zomaar mensen vertrouwen..doe je het toch,..dan aanvaard je het risico dat eventueel je vertrouwen wordt misbruikt. Hoeveel gevallen zijn er geweest en nog gebeuren..van mensen die hun volle vertrouwen aan iemand geven..om dan later achter te komen..dat die iemand eigenlijk een bedrieger is..maar, meestal komt men het te weten als het al te laat is. Mijn raad aan jullie is..wees altijd kritisch (geneigd tot oordelen)..Altijd nadenken over een verzoek of vraag van iemand aan jou. Je moet het niet meemaken om het te begrijpen of van te leren..neen, je moet het VOOR zijn..en dus, voorkomen. Een tip..een vriend(in) die voortdurend over anderen spreekt (roddelt)...betekent, dat deze persoon OOK over jou kan roddelen..en dus waarschijnlijk niet te vertrouwen is. Wees..moslim..maar, het is beter een denkende moslim te zijn..je voorkomt veel narigheid en stress hiermee. Veel succes..en je verdere leven.

RaZer
13-03-2003, 23:06
Je hebt helemaal gelijk dit is echt een zieke wereld en je moet jammer genoeg altijd kritsch kijken. En echt die tip vertel ik ook altijd!! Is een gouden tip!! Goede topic Mohammed !!

ATLANTICA
13-03-2003, 23:07
Origineel gepost door Mohammed Justice Assalamu Alaykoum.. De titel klinkt raar..maar het is de waarheid. Waar je ook komt..je moet je ogen en je oren open houden..je kan en mag niet zomaar mensen vertrouwen..doe je het toch,..dan aanvaard je het risico dat eventueel je vertrouwen wordt misbruikt. Hoeveel gevallen zijn er geweest en nog gebeuren..van mensen die hun volle vertrouwen aan iemand geven..om dan later achter te komen..dat die iemand eigenlijk een bedrieger is..maar, meestal komt men het te weten als het al te laat is. Mijn raad aan jullie is..wees altijd kritisch (geneigd tot oordelen)..Altijd nadenken over een verzoek of vraag van iemand aan jou. Je moet het niet meemaken om het te begrijpen of van te leren..neen, je moet het VOOR zijn..en dus, voorkomen. Een tip..een vriend(in) die voortdurend over anderen spreekt (roddelt)...betekent, dat deze persoon OOK over jou kan roddelen..en dus waarschijnlijk niet te vertrouwen is. Wees..moslim..maar, het is beter een denkende moslim te zijn..je voorkomt veel narigheid en stress hiermee. Veel succes..en je verdere leven. :hoera:

Sarahsalima
13-03-2003, 23:11
J-T nu naar kletshoekje

Salaama
13-03-2003, 23:14

Origineel gepost door Mohammed Justice Assalamu Alaykoum.. De titel klinkt raar..maar het is de waarheid. Waar je ook komt..je moet je ogen en je oren open houden..je kan en mag niet zomaar mensen vertrouwen..doe je het toch,..dan aanvaard je het risico dat eventueel je vertrouwen wordt misbruikt. Hoeveel gevallen zijn er geweest en nog gebeuren..van mensen die hun volle vertrouwen aan iemand geven..om dan later achter te komen..dat die iemand eigenlijk een bedrieger is..maar, meestal komt men het te weten als het al te laat is. Mijn raad aan jullie is..wees altijd kritisch (geneigd tot oordelen)..Altijd nadenken over een verzoek of vraag van iemand aan jou. Je moet het niet meemaken om het te begrijpen of van te leren..neen, je moet het VOOR zijn..en dus, voorkomen. Een tip..een vriend(in) die voortdurend over anderen spreekt (roddelt)...betekent, dat deze persoon OOK over jou kan roddelen..en dus waarschijnlijk niet te vertrouwen is. Wees..moslim..maar, het is beter een denkende moslim te zijn..je voorkomt veel narigheid en stress hiermee. Veel succes..en je verdere leven. Mo je hebt helemaal gelijk...Ik heb het helaas zelf meegemaakt.. :( Maar ben niet echt veranderd..Ik ben vanmezelf heel open, alleen als ik mensen wat langer kan..Je mag echt alles van me weten, heb geen geheimen..Maar ja, je hebt soms van die mensen :jammer:

saidaaatje
13-03-2003, 23:42
MJ:goedzo:

SweetRose
13-03-2003, 23:45
Mojo..:goedzo: Je bent en blijft de beste...:melig: ZEer goede topic... Eerlijke mensen zijn echt zeldzaam geworden..vind ik wel erg..zeker in deze tijd...iedereeen heeft iemand nodig..voor steun...om te vertrouwen etc....maar tja..life isn't easy and never will be :( bye mojoooo :zwaai:

camjo
15-03-2003, 18:37
Thanks people.. Hier nog een belangrijk tip.. Aanvaard elke kritiek die opbouwend is en je vooruit kan helpen (je hebt vroeg of laat iets aan)..maar negeer elke kritiek die alleen op vernedering uit is. Thalaw..beslama

yasmine85
15-03-2003, 18:44
Je hebt helemaal gelijk MJ... Tis mij hamdoelilah nog niet gebeurd, maar je weet maar nooit... :confused: Tis ook goed om daarom je ogen en oren open te houden... kiss