Bekijk originele versie : Liefde door de ogen van een Marokkaanse jongen.
Sammevlam
13-03-2003, 17:34
Beste Mensen,
Het valt mij steeds op dat zodra er over het onderwerp liefde in de marokkaanse gemeenschap altijd het vanuit het perpectief van onze zusters wordt gekeken. Dit is goed maar voor een evenwichtige en duidelijke onderbouwing van iets dien je altijd beide partijen het woord te geven.
Bij deze mijn bijdrage:
Mijn stelling luidt: " Marokkaanse mannen (tweede generatie) zijn niet op zoek naar importhuwelijken."
Even iets over mezelf:
Geboren in Marokko en een maand later naar Nederland gehaald door mijn ouders ben ik een typisch voorbeeld van een tweede generatie Marokkaan (23 jaar) die de normen en waarden van beide culturen in zich heeft. Waar de een begint en de ander eindigt is niet relevant want ik heb ze inmiddels in harmonie met elkaar gebracht.
Het is zo dat veel discussie is onstaan uit de berichtgeving in de media en de vooroordelen die in de nederlandse gemeenschap leven over de zogenaamde importhuwelijken.
Mijn verbazing is alleen niet te verwoorden over het feit dat marokkaanse mannen hier geen stelling in nemen. Elke zelfrepecterende man die pretendeert controle over zijn eigen handelingen en keuzes te hebben, moet in mijn ogen aangeven dat ze niet op zoek zijn naar importdames als last resort voor het vinden van een leuke partner.
Kijk eens om je heen!! Ben soms totaal van mijn a propos van het aantal leuke marokkaanse dames die ik overal zie ( hoofddoekjes of geen hoofddoekjes). Volledigheidshalve excludeer ik de meiden die kansloos elke avond in het centrum rondhangen, want als je echt niets beters te doen hebt dan hetzelfde stukje grond 6 keer op een avond af te lopen dan zegt dat veel over jezelf.
Importhuwelijken vanuit de ogen van onze zusters wil ik ten zeerste afraden als dat gebeurt om de volgende redenen:
A: je wordt gedwongen door je ouders.
B: je denkt dat er nergens meer een leuke man in nederland rondloopt.
C: je wilt je neef een plezier doen.
De enige vrijheid die de mens heeft in dit leven is de vrijheid om je eigen beslissingen te nemen. Laat het dan ook voor iedereen duidelijk zijn dat geen enkele marokkaan zit te wachten op een arranged marriage , maar dat zij net als iedereen gewoon eerst verliefd willen worden op de partner van hun keuze.
Voor de autoritaire vader die dit leest: " NEE dit betekent niet dat ze meteen sex hebben met elkaar!!!"
Geef marokkaanse mannen de kans om in alle eerlijkheid en openheid een leuke marokkaanse meid te leren kennen zonder dit sneaky te moeten doen. Kans van slagen van een eventueel huwelijk is dan tien keer groter en partner is vaak ook in staat om zelf het woord te doen i.p.v. een inburgeringscursus te volgen.
Voor alle duidelijkheid: ik ben niet tegen huwelijken met mensen uit Marokko. Zolang dit maar gebeurt in beider overeenstenning en uit liefde en niet om de bovengenoemde redenen. Iedereen staat vrij om te trouwen met wie hij/zij wil. Als liefde maar op de eerste plaats komt.
Ben benieuwd wat anderen hiervan denken en ik zou het leuk vinden om jullie reacties te mogen vernemen.
Met vriendelijke groet.
S.
Volg de lijnen van de Islam dan zal de slagingspercentage van een huwelijk nog groter zijn dan dat jij noemt.
En trouwens zie de nederlandse samenleving....eerst gaat men elkaar zehma goed leren kennen en na twee maanden getrouwd te zijn, gaat men al scheiden. Dus theorie kan misschien wel kloppen maar de praktijk heeft duidelijk bewezen dat wanneer iemand elkaar voor het huwelijk door en door kent dat dat niet rechtstreeks betekent dat men een mooi relatie kan opbouwen.
Doe het volgens de weg van Allah (swt) dan zal je niks overkomen Insh Allah beste broeder.
Laylainthahouse
13-03-2003, 20:06
[QUOTE]Origineel gepost door Sammevlam
Beste Mensen,
Het valt mij steeds op dat zodra er over het onderwerp liefde in de marokkaanse gemeenschap altijd het vanuit het perpectief van onze zusters wordt gekeken. Dit is goed maar voor een evenwichtige en duidelijke onderbouwing van iets dien je altijd beide partijen het woord te geven.
Bij deze mijn bijdrage:
Mijn stelling luidt: " Marokkaanse mannen (tweede generatie) zijn niet op zoek naar importhuwelijken."
Even iets over mezelf:
Geboren in Marokko en een maand later naar Nederland gehaald door mijn ouders ben ik een typisch voorbeeld van een tweede generatie Marokkaan (23 jaar) die de normen en waarden van beide culturen in zich heeft. Waar de een begint en de ander eindigt is niet relevant want ik heb ze inmiddels in harmonie met elkaar gebracht.
Het is zo dat veel discussie is onstaan uit de berichtgeving in de media en de vooroordelen die in de nederlandse gemeenschap leven over de zogenaamde importhuwelijken.
Mijn verbazing is alleen niet te verwoorden over het feit dat marokkaanse mannen hier geen stelling in nemen. Elke zelfrepecterende man die pretendeert controle over zijn eigen handelingen en keuzes te hebben, moet in mijn ogen aangeven dat ze niet op zoek zijn naar importdames als last resort voor het vinden van een leuke partner.
Kijk eens om je heen!! Ben soms totaal van mijn a propos van het aantal leuke marokkaanse dames die ik overal zie ( hoofddoekjes of geen hoofddoekjes). Volledigheidshalve excludeer ik de meiden die kansloos elke avond in het centrum rondhangen, want als je echt niets beters te doen hebt dan hetzelfde stukje grond 6 keer op een avond af te lopen dan zegt dat veel over jezelf.
Importhuwelijken vanuit de ogen van onze zusters wil ik ten zeerste afraden als dat gebeurt om de volgende redenen:
A: je wordt gedwongen door je ouders.
B: je denkt dat er nergens meer een leuke man in nederland rondloopt.
C: je wilt je neef een plezier doen.
De enige vrijheid die de mens heeft in dit leven is de vrijheid om je eigen beslissingen te nemen. Laat het dan ook voor iedereen duidelijk zijn dat geen enkele marokkaan zit te wachten op een arranged marriage , maar dat zij net als iedereen gewoon eerst verliefd willen worden op de partner van hun keuze.
Voor de autoritaire vader die dit leest: " NEE dit betekent niet dat ze meteen sex hebben met elkaar!!!"
Geef marokkaanse mannen de kans om in alle eerlijkheid en openheid een leuke marokkaanse meid te leren kennen zonder dit sneaky te moeten doen. Kans van slagen van een eventueel huwelijk is dan tien keer groter en partner is vaak ook in staat om zelf het woord te doen i.p.v. een inburgeringscursus te volgen.
Voor alle duidelijkheid: ik ben niet tegen huwelijken met mensen uit Marokko. Zolang dit maar gebeurt in beider overeenstenning en uit liefde en niet om de bovengenoemde redenen. Iedereen staat vrij om te trouwen met wie hij/zij wil. Als liefde maar op de eerste plaats komt.
Ben benieuwd wat anderen hiervan denken en ik zou het leuk vinden om jullie reacties te mogen vernemen.
Met vriendelijke groet.
S. [/QUOTE
Ik ben het echt helemaal met je eens, ik had het niet beter kunnen zeggen!!! :goedzo:
someone20
16-03-2003, 03:20
Wegens omstandigheden (helaas) is dit niet vaak het geval,
zoals je al zei je kent de normen en waarden net zoals vele onder ons.
Maar bij de meeste meiden ligt het anders althans wat mijn omgeving betreft en dit is wat ik er van denk.
Vele meiden willen namelijk vroeg trouwen
1 omdat hoe eerder hoe beter namens rasoel (saws)
2 Ze zijn bang dat ze oude vrijsters worden.
of 1 van de ouders is doodziek.
3 Er zijn tegenwoordig weinig echte mannen,
vroeger rende ze achter het meisje aan.
maar tegenwoordig hebben ze genoeg meisjes die zich
voor hun voeten werpen,dus waarom zouden ze.
4 Geen zin in de argwaan van de famillie uiteraard
Er komen gewoon veel dingen bij kijken als je
er goed over nadenkt.
En we willen natuurlijk zsm de sex inhalen.
Don t denay it girls, we zijn ook maar mensen met gevoelens!
Lady_moi
16-03-2003, 08:49
volledig mee eens!
Origineel gepost door _h4T3d_sE7eN
maar what's your actual point ??
Ik sluit me hierbij aan.
MoCrOcHiCa
16-03-2003, 09:56
ik ben he egt helelemaal met je eens slammevlam!!
ook wil ik er iets bij toevoegen, op de een of andere merkwaardige manier is het nie langer zoo van : fatima trouw met mohammed de zoon van je oom ali!!
de meiden hebbenn nu wel meer vrijheid in het kiezen van een huwelijkspartner!
maar bij de jongens zie ik in mijn omgevin dus egt steeds meer :
omar trouw met fatosch de dochter van je tante fatma!!
de meiden waren nog wel zo van : neey ik wil dat niet!!
maar de jongens die protesteren niet of nouwlijks :wat?!:
ps: dit is uit mijn omgeving dus ik vertel hier geen algemeen verhaal!
Origineel gepost door C_OUJDIA
:rolleyes:
:confused:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.