Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Lezingen (in moskees) in het NEDERLANDS????

Maghnia
10-06-2005, 23:17

Hello, ik zit met een probleempje.... ik intresseer me zeer in mijn geloof (de islam) en ben erg nieuwsgierig naar verschillende aspecten ervan. Soms kan ik bij bepaalde issues niet er zelf uitkomen m.b.v. boeken in het NL. Dus de beste oplossing is natuurlijk naar preken van imaams gaan!! Maar mijn arabisch is niet sterk genoeg om een hele preek te volgen al kan ik de heilig koran goed en correct lezen en in het berbers worden preken nooit gegeven. Mijn vraag is dus: weet iem. waar je moskees in de randstad kan bezoeken die op bepaalde momenten preken in het nederlands?!?!?? Niet alleen ik zou hier baat bij hebben maar ook nederlandse moslim vrienden van me!!!!! please help!!!!!!!! Ik hoop inshallah in de toekomst mijn klassieke arabisch weer op te krikken tot een niveau dat ik alles makkelijk kan verstaan en kan begrijpen wat ik lezen...

Troubled
10-06-2005, 23:25
Op zondag in Moskee overvecht in Utrecht! De imam vertelt het in het Arabisch en een jongen tolkt het in het Nederlands!

Maghnia
10-06-2005, 23:49
Kunnen jullie wat specifieker zijn?!??! Dus naam van de moskee of adressen!!! En een tolk meenemen werkt niet goed hoor, dan kan die maar de helft echt goed opvangen en vertalen.... :( We zouden zo geholpen zijn als er goeie tips binenkwamen!!!!! :D

Troubled
10-06-2005, 23:58
Kunnen jullie wat specifieker zijn?!??! Dus naam van de moskee of adressen!!! En een tolk meenemen werkt niet goed hoor, dan kan die maar de helft echt goed opvangen en vertalen.... :( We zouden zo geholpen zijn als er goeie tips binenkwamen!!!!! :D Ik ben toch heel specifiek? Er is maar 1 moskee in Overvecht :confused:

Maghnia
11-06-2005, 00:06

Is misschien wel duidelijk voor iem. die daar woont! Ik ben nl. veel meer bekend in het westland gebied (jaja de boeren en kassen gebied ken ik wel goed!!! hahaha...) Dus daarom vroeg ik om specifieke adressen, is namelijk om dan naartoe te gaan en aan derden ook door te geven!!!

Amber24
11-06-2005, 00:06
Ik vind dat alle preken in nederland in het nederlands moeten. Ik ben weleens nieuwgierig naar wat er nou allemaal verteld wordt in die moskeeen maar er is geen hol van te verstaan. Op TV waren tijdje geleden schokkende preken te zien met verborgen camera's (zoals geweld tegen echtgenote propageren en niet mogen omgaan met nederlanders). Ik zou het zelf wel eens willen horen wat ze te vertellen hebben...

Troubled
11-06-2005, 00:15
Ik vind dat alle preken in nederland in het nederlands moeten. Ik ben weleens nieuwgierig naar wat er nou allemaal verteld wordt in die moskeeen maar er is geen hol van te verstaan. Op TV waren tijdje geleden schokkende preken te zien met verborgen camera's (zoals geweld tegen echtgenote propageren en niet mogen omgaan met nederlanders). Ik zou het zelf wel eens willen horen wat ze te vertellen hebben... Dat is psychisch, thank God dat ik nooit zo'n preek heb gehoord. Prima punt dat je maakt over dat het in het Nederlands moet> :goedzo: Adres van Moskee Overvecht is, Winterboeidreef 4 in Utrecht! Kijk bij www.routenet.nl hoe je daar kunt komen. xxxx

Maghnia
11-06-2005, 09:51
Hey thnx voor het adres.... Dat zou zo veel beter zijn als alle preken of in elk geval de meeste in het NL gedaan werden. In de UK is het wat dit betreft veel beter geregeld, alle preken en discussies zijn in het engels daar, ongeacht welke bevolkingsgroep de betreffende moskee gebouwd heeft en natuurlijk blijft het gebed in het arabisch... Dat vind ik dus veel meer toegankelijker voor IEDEREEN ongeacht je oorspronkelijke afkomst.... Nu zie je dus in NL dat omdat de preken bijna allemaal niet in het NL zijn dat mensen bang zijn voor de inhoud. Er ontstaan een onnodige angst voor het onbekende en moslim jongeren die alleen NL spreken (EN DAT ZIJN ER VEEL!!!!!) vinden het moelijk om de islam goed te begrijpen of specifieke informatie te vinden of imaams direct aan te spreken en nemen beetje bij beetje meer afstand van de islam.... Ik hoop dat er meer mensen reageren die moskees of imaams kennen die in het NL preken!!!! ALvast thnx

HaagseHafida
11-06-2005, 20:22
Hello, ik zit met een probleempje.... ik intresseer me zeer in mijn geloof (de islam) en ben erg nieuwsgierig naar verschillende aspecten ervan. Soms kan ik bij bepaalde issues niet er zelf uitkomen m.b.v. boeken in het NL. Dus de beste oplossing is natuurlijk naar preken van imaams gaan!! Maar mijn arabisch is niet sterk genoeg om een hele preek te volgen al kan ik de heilig koran goed en correct lezen en in het berbers worden preken nooit gegeven. Mijn vraag is dus: weet iem. waar je moskees in de randstad kan bezoeken die op bepaalde momenten preken in het nederlands?!?!?? Niet alleen ik zou hier baat bij hebben maar ook nederlandse moslim vrienden van me!!!!! please help!!!!!!!! Ik hoop inshallah in de toekomst mijn klassieke arabisch weer op te krikken tot een niveau dat ik alles makkelijk kan verstaan en kan begrijpen wat ik lezen... Soenna fruitweg Den Haag... www.al-yaqeen.com voor het programma

Faris
11-06-2005, 22:05
Hello, ik zit met een probleempje.... ik intresseer me zeer in mijn geloof (de islam) en ben erg nieuwsgierig naar verschillende aspecten ervan. Soms kan ik bij bepaalde issues niet er zelf uitkomen m.b.v. boeken in het NL. Dus de beste oplossing is natuurlijk naar preken van imaams gaan!! Maar mijn arabisch is niet sterk genoeg om een hele preek te volgen al kan ik de heilig koran goed en correct lezen en in het berbers worden preken nooit gegeven. Mijn vraag is dus: weet iem. waar je moskees in de randstad kan bezoeken die op bepaalde momenten preken in het nederlands?!?!?? Niet alleen ik zou hier baat bij hebben maar ook nederlandse moslim vrienden van me!!!!! please help!!!!!!!! Ik hoop inshallah in de toekomst mijn klassieke arabisch weer op te krikken tot een niveau dat ik alles makkelijk kan verstaan en kan begrijpen wat ik lezen... er worden wel lezingen in het berbers gehouden live via (paltalk) bijna elke dag. je kan ook vragen stellen in het nederlands of bebers.

Maghnia
12-06-2005, 00:25
Thnx voor die suggestie!!!! :goedzo: Die van den haag klinkt intressant :D zeker een bezoekje waard (volgende week maar gelijk hé)

Marmot
12-06-2005, 14:13
www.al-yaqeen.com -Agenda; -Flyers.