Bekijk originele versie : Weglopen van huis, omwille van een jongen.....
Salaam iedereen
ik wilde graag jullie mening weten over het weglopen van huis omwille van een jongen. Vinden jullie dit kunnen??Ik heb deze topic geschreven omdat ik heel vaak verhalen hoor over weggelopen meisjes(Marokkaanse meisjes).
Ik vind het persoonlijk schandalig als een marokkaans meisje dit doet. Hoe verliefd je ook op een jongen kan zijn, weglopen met hem overschreidt gewoon de grens.
Elmoehim; ik hoop wat van jullie te horen. Alvast bedabkt.
Gelietkoem f el gier. Ma3a salama
strijder
13-03-2003, 11:15
Zoes, mensen kunnen ver gaan als het om liefde gaat, alleen komen ze uiteindelijk (vaak) bedrogen uit...ik denk dat het niet alleen om een jongen waarom de meeste meiden van huis weglopen..., maar als dat wel het geval is raadt ik iedereen aan er eerst nog 100 keer over na te denken voordat ze die stap nemen,...vaak kan je na zo'n stap niet meer terug..en dat beseffen weinig mensen nog niet helemaal heb ik het idee!
beslama
Ghatar_tangawia
13-03-2003, 11:15
Hey meid,
Ik vind dat je groot gelijk hebt, ik bedoel hoe onnozel kan een meid zijn om haar eer op te geven en dus voor een jongen weg te lopen....??
Je ouders zijn onvervangbaar, en hebben het beste met je voor!!!
Althans de meeste ouders dan he!!!
Zometeen verlaat die gast je of kan je niet met zijn familie opschieten, en dan zit jij met de gebakken peren.... :D
En om maar niet te beginnen over de schande en de roddels die je veroorzaakt voor je familie...reputatie van jee pa naar de klote!!!
Mocro4eva
13-03-2003, 11:16
In een woord TRIEST. Elk meisje dat haar familie "verkoopt" om het maar op z'n marokkaans te zeggen, voor een jongen vind ik zielig. Je ouders blijven op nr. 1 staan no matter what. Zo lang ze je niet van de goede weg (dus de weg van Allah SWT) afhalen heb je ze te gehoorzamen en te respecteren.
the_destiny
13-03-2003, 11:17
wat weglopen wat! Dat is belachelijk. Je ouders en je familie zijn te belangrijk om ze te verlaten voor een of ander jongen. Je ouders blijven je hele leven lang bij je en denk je nou echt dat die jongen bij je blijft. Tegenwoordig willen ze allemaal playen en daarna gaan ze je lekker verlaten. Als je met hem wilt blijven/zijn zefg hem maar dat hij naar huis moet komen met SUIKER!
Origineel gepost door strijder
Zoes, mensen kunnen ver gaan als het om liefde gaat, alleen komen ze uiteindelijk (vaak) bedrogen uit...ik denk dat het niet alleen om een jongen waarom de meeste meiden van huis weglopen..., maar als dat wel het geval is raadt ik iedereen aan er eerst nog 100 keer over na te denken voordat ze die stap nemen,...vaak kan je na zo'n stap niet meer terug..en dat beseffen weinig mensen nog niet helemaal heb ik het idee!
beslama
Wallah daar heb je helemaal gelijk in
Origineel gepost door strijder
beslama
Mensen beseffen niet zo goed wat ze wegdoen (ouders, familie enz enz), en wat ze kapot kunnen maken....
Daarom zeggen ze ook dat liefde blind maakt...
Origineel gepost door the_destiny
wat weglopen wat! Dat is belachelijk. Je ouders en je familie zijn te belangrijk om ze te verlaten voor een of ander jongen. Je ouders blijven je hele leven lang bij je en denk je nou echt dat die jongen bij je blijft. Tegenwoordig willen ze allemaal playen en daarna gaan ze je lekker verlaten. Als je met hem wilt blijven/zijn zefg hem maar dat hij naar huis moet komen met SUIKER!
Ik geef je helemaal gelijk, lieverd. Want als hij de stap wil nemen om bij dat meisje thuis te komen, dan heeft dat meisje tenminste de zekerheid dat hij ook 100% voor haar gaat.
Thnx voor je reactie. Love ya
lailaelmou
13-03-2003, 11:20
Hoe dom kan je zijn om weg te lopen voor een jongen... Serieus is toch niet met je en je kwetst je ouders alleen maar ermee..... Als een jongen echt gek op je is dan komt ie je thuis wel vragen... Als hij echt een moslim is en de wetten Allah (swt) kent. Dan zal hij dat meisje er wel ervan overtuigen dat, dat niet goed is... En als hij echt gek op haar is dan komt ie wel bij haar thuis....
Laila
Origineel gepost door laila el mou
Hoe dom kan je zijn om weg te lopen voor een jongen... Serieus is toch niet met je en je kwetst je ouders alleen maar ermee..... Als een jongen echt gek op je is dan komt ie je thuis wel vragen... Als hij echt een moslim is en de wetten Allah (swt) kent. Dan zal hij dat meisje er wel ervan overtuigen dat, dat niet goed is... En als hij echt gek op haar is dan komt ie wel bij haar thuis....
Laila
Weet je wat ik mijn altijd afvraag; wat speelt er op dat moment in het hoofd van dat meisje als ze stap neemt. Hoe ver is een meisje gezonken dat ze zo een stap kan nemen. Wallah ik probeer het te begrijpen, maar ik kan me er gewoon niks bij voorstellen................
Bedankt voor al jullie reacties , anyway. Love ya. Mwaaaaaaaaaaaaaaaah
lailaelmou
13-03-2003, 11:26
Ik zou het niet weten... Maar dat zoiets al door je hoofd spookt.. Ik moet er niet aan denken om voor een jongen weg te lopen en mijn ouders te laten stikken..... Dan heb je echt geen hart als je zoiets doet. Ouders they are number 1.....
Laila
Origineel gepost door laila el mou
Ik zou het niet weten... Maar dat zoiets al door je hoofd spookt.. Ik moet er niet aan denken om voor een jongen weg te lopen en mijn ouders te laten stikken..... Dan heb je echt geen hart als je zoiets doet. Ouders they are number 1.....
Laila
Juist ja je ouders zullen er altijd voor je zijn en zullen je nooit laten stikken je bent en blijft hun kind!!
Mannen komen en gaan....maar weglopen voor een man van mijn leven niet!
Mistique
13-03-2003, 11:28
wat vriend, wat weglopen, ga weg man, kan tog niet, wij zijn moslims, wij kennen geen vriend of vriendin, alleen man en vrouw. Daar moeten de meisjes en de jongens maar effe over nadenken voordat ze iets doms gaan doen.
2 woorden voor deze mensen
GA TROUWEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ik denk dat er geen enkele geldige reden is om jouw ouders zoveel pijn te doen.Hoe erg de thuissituatie van een meisje ook is. Wat vinden jullie??
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.