Racegek
10-06-2005, 14:56
hey ladyzzz en natuurlijk ook de heren onder ons... De zomer staat weer voor de deur...en iedereen gaat "uit de kleren" in het openbaar of niet...iedereen wil graag terug komen met een lekker bruin kleurtje het liefst zo donker mogelijk dat geeft namelijk een mooi effect. en uiteraard zo snel mogelijk, niemand wil 5 uur in de zon liggen voor dat ie uiteindelijk het effect krijgt wat je wil hebben. maar nu is mijn vraag weten jullie hoe veilig zonnen is? staan jullie er wel eens bij stil dat je lichaam blootstellen aan te veel Uv licht, kunstmatig zoals zonnebanken en natuurlijk---> de zon, dat het heel slecht is voor je huid? het klinkt ongeloofwaardig...maar je lichaam blootstellen aan Uv licht heeft een aantal gevolgen die je kan indelen in 2 categorien: gevolgen op korte termijn gevolgen op lange termijn... De gevolgen op korte termijn zijn de gevolgen die we allemaal wel kennen en misschien ook wel mee gemaakt hebben of naasten familie leden/kennissen die er last van hebben nl: vroegtijde veroudering van de huid, dit komt vooral doordat op jonge leeft het lichaam wordt blootgesteld aan de zon zonder enige bescherming. dus bijv het gebruik van olijfolie, zid argan of babyolie om zo snel mogelijk bruin te worden. Lieve mensen zonnebrand creme is er niet voor niks, het houd zoveel mogelijk Uvstraling tegen zodat je geen/weinig gevolgen krijgt. een 2e gevolg is de zonnebrand reactie die we allemaal wel eens hebben gehad, neem dit serieus lieve mensen, want het is niet zomaar iets. De zon is geen geintje...alles waar we nu mee expirimenteren krijgen we later op onze brood als we niet voorzichtig en zuinig zijn. enig idee waarom je veel vrouwen ziet lopen die een ontzettend gerimpelde huid hebben, en als je naar hun leeftijd vraagt dan zijn ze net voorbij de 40. Ik ga wel verder als jullie intresse hebben...ik maak echt geen geintje Take Care, Racegek