Bekijk originele versie : Oproep voor onze hoge opgeleiden...
Salaam alaikum
Ik heb een vraag voor de dames en heren die hoog opgeleid zijn. (ik hoop dat de rest zich niet gepasseerd voelt)
Iedereen moet ff heeeeel eerlijk zijn.
Ik wil weten of hier iemand weleens een relatie heeft gehad met iemand met een beduidend lager niveau en daar moeite mee heeft gehad?
En of iemand zowiezo een persoon selecteerd op niveau?
Beslama
hajar1999
14-03-2003, 00:45
NEE SAMMY ,JE BEGINT EEN RELATIE UIT LIEFDE.
IK KEN MENSEN DIE HOOG OPGELEID ZIJN MAAR TEVENS MET EEN ANALFABEET GETROUWD ZIJN. DUS NIVEAU WIL NIETS ZEGGEN HET GAAT OM DE PERSOON ZELF.
meknassi
14-03-2003, 10:08
Ik denk dat je als hoogopgeleide man ook graag een gestudeerde vrouw hebt aangezien zij de moeder van je kinderen wordt en het ook zij zal zijn die hun dingen moet bijleren
ik geef je gelijk meknassi. maar toch, zelf ben ik geneeskunde studente en studeer aan de vrije universiteit in amsterdam. echter dat vormt voor mij geen reden om vervolgens een hoog opgeleide man te zoeken. waar het mij omgaat is zijn liefde voor mij en zijn godsdienst. ik beschouw studie als een bijzaak. tuurlijk is het mooi meegenomen als beide partners dezelfde 'intelligentie' hebben. maar dat is voor iedereen zijn eigen keuze.
wat betreft je andere vraag sammy zou ik daar momenteel niet een antwoord op kunnen geven aangezien ik nooit interesse heb getoond voor een relatie.
rajae
Het is niet omdat iemand niet hoogopgeleid is, dat hij dom is. Het is niet omdat iemand een diploma heeft, intelligent is. Als je enkel wilt trouwen met iemand op jouw niveau, dan trouw je beter niet. Want trouwen is meer dan een contract tekenen.
Je had je vraag anders moeten formuleren: zou je ook met iemand trouwen met iemand met andere interesses? Want vaak is het zo dat mensen met universitair niveau op een andere manier hun vrijetijd willen besteden of een ander soort vriendengroepje heeft. En daar zit het verschil. Niet op diplomaverschil.
leukejongen1974
14-03-2003, 11:06
Origineel gepost door Sammy84
Salaam alaikum
Ik heb een vraag voor de dames en heren die hoog opgeleid zijn. (ik hoop dat de rest zich niet gepasseerd voelt)
Iedereen moet ff heeeeel eerlijk zijn.
Ik wil weten of hier iemand weleens een relatie heeft gehad met iemand met een beduidend lager niveau en daar moeite mee heeft gehad?
En of iemand zowiezo een persoon selecteerd op niveau?
Beslama
Een hoge opleiding heeft niks te maken met je sociale ontwikkeling en omgang met mensen.......ik denk dat het makkelijker communiceren is als je allebei in Nederland bent opgegroeid en je weet wat er ongeveer te koop is....dan begrijp je elkaar makkelijker.
meknassi
14-03-2003, 18:26
Iemand die hoog opgeleid is die zal begrijpen dat je later wacht moet lopen in een hospitaal of als huisarts, die zal begrijpen dat je af en toe mannen moet onderzoeken.
Iemand die nooit gestudeerd heeft en een ganse dag op zijn achterwerk zit zal dat nooit accepteren, ok al is hij sociaal ontwikkeld.
Origineel gepost door meknassi
Iemand die hoog opgeleid is die zal begrijpen dat je later wacht moet lopen in een hospitaal of als huisarts, die zal begrijpen dat je af en toe mannen moet onderzoeken.
Iemand die nooit gestudeerd heeft en een ganse dag op zijn achterwerk zit zal dat nooit accepteren, ok al is hij sociaal ontwikkeld.
Kijk dat probleem zul je dan wel krijgen idd. Ik wil zelf ook arts worden, chrirug en daar gaat veel tijd in steken. Ik vraag af of er wel mannen zijn die dit wel accepteren. Ik zal ook niet zo snel stoppen met werken, maar ach ja dat is denkstof voor in de toekomst
Origineel gepost door meknassi
Iemand die nooit gestudeerd heeft en een ganse dag op zijn achterwerk zit zdal dat nooit accepteren, ok al is hij sociaal ontwikkeld.
daar heb je wel gelijk in meknassi
Ik ken ook mensen die in de medische sector zitten,en vaak worden reacties van buitenstaanders die niet geschoold zijn,of erg laag van niveau zijn alhoewel ze zich hoog voordoen.Reacties als; jakkes de hele dag mannen wassen,en mannen bekijken,en kaka dit en pipi dat.
ze zien niet verder dan hun neus lang is.
Verder wil ik wel nog iets vermelden.
Ik ken veel uniefstudenten,ben zelf ook een hogeschoolstudente.
Soms is het zo dat je uniefstudenten hebt die intelligent zijn om te studeren,maar niet om logisch na te denken.
Intelligentie zit em in de logica zeg ik altijd,als je logisch kan nadenken,en theorie aan praktijk kan vastzetten en weten waarom je dat doet,ben je al intelligent genoeg.
Maar ook aan de andere kant,als ik echt eeeeeerlijk mag zijn wilik erbij zeggen dat ik niet echt goed kan communiceren met jongens die in een fabriek werken,of ergens aan de lopende band.Misscshien ligt het aan mezelf,maar ik vind vaak bij deze jongens niet veel terug waarop je waaw kan zeggen.
Een man moet je iets bijleren,bijschaven is de vraag van een vrouw en andersom ook.
Maar zowel ken ik ook jongens die als werk gewoon bewakingsagenten zijn ofzo maar toch beschikken over intelligentie,dit meestal omdat hun interesses vaak een hobby word,vb lezen,bijstuderen.
Aan alle marokkanen die nog studeren; Veel moed,en veel sterkte.
Aan alle marokkanen die al werken; Veel liefs en wees onze voorbeelden.
Vaak is het niveau niet een probleem, maar met een ander nieveau komen andere interessen en gespreksonderwerpen. Dus indirect kan het wel een probleem vormen...
Igwana20
15-03-2003, 19:55
sallaam alikoem warahmatoe allah,
Niveau moet geen belemmering zijn.
Ieder mens is uniek.
Als je een relatie hebt, in de zin dat je getrouwd bent zul je elkaar toch moeten opvoeden.
Of je nou aan de Universiteit hebt gestudeerd of dat de vrouw in een kippenfabriek werkt.
Je zult toch van elkaar moeten leren, dus opvoeden.
Ma'salama
Origineel gepost door asana
daar heb je wel gelijk in meknassi
Ik ken ook mensen die in de medische sector zitten,en vaak worden reacties van buitenstaanders die niet geschoold zijn,of erg laag van niveau zijn alhoewel ze zich hoog voordoen.Reacties als; jakkes de hele dag mannen wassen,en mannen bekijken,en kaka dit en pipi dat.
ze zien niet verder dan hun neus lang is.
Verder wil ik wel nog iets vermelden.
Ik ken veel uniefstudenten,ben zelf ook een hogeschoolstudente.
Soms is het zo dat je uniefstudenten hebt die intelligent zijn om te studeren,maar niet om logisch na te denken.
Intelligentie zit em in de logica zeg ik altijd,als je logisch kan nadenken,en theorie aan praktijk kan vastzetten en weten waarom je dat doet,ben je al intelligent genoeg.
Maar ook aan de andere kant,als ik echt eeeeeerlijk mag zijn wilik erbij zeggen dat ik niet echt goed kan communiceren met jongens die in een fabriek werken,of ergens aan de lopende band.Misscshien ligt het aan mezelf,maar ik vind vaak bij deze jongens niet veel terug waarop je waaw kan zeggen.
Een man moet je iets bijleren,bijschaven is de vraag van een vrouw en andersom ook.
Maar zowel ken ik ook jongens die als werk gewoon bewakingsagenten zijn ofzo maar toch beschikken over intelligentie,dit meestal omdat hun interesses vaak een hobby word,vb lezen,bijstuderen.
Aan alle marokkanen die nog studeren; Veel moed,en veel sterkte.
Aan alle marokkanen die al werken; Veel liefs en wees onze voorbeelden. Ben t heeeeeeeeeeeeelemaal met je eens!!! :goedzo:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.