Bekijk originele versie : je weet wel middelbare school slecht advies allochtoon
just_fouad
12-03-2003, 14:10
Hebben jullie t ook gehad dat je op de middelbare school je maximum niet kon halen omdat de leraren je irriteerden.
IK WEL :kwaad:
was een vieze leraar stuurde mij naar vbo
om van vbo naar havo te gaan was de kloof te groot
dus werd t mavo
en toch denk ik dat als ik in de eerste leerjaar betere begeleiding had gekregen hoger op was gekomen
oja dat natuurlijk buiten alle problemen
ik was de heiligste niet :D
zat op n zwarte school
meer als 1000 leerlingen paar nederlanders
nu ik terug denk
HEB t verknald voor niks
beetje stoer doen
nu zit ik op mbo maar had de havo echt wel aangekund
motto:
je krijgt een kans
verknal je t kom je ergens anders dan waar je hoort te zijn.
beppie_truus
12-03-2003, 15:02
het is jammer dat dit nog steeds gebeurt
o bij is mij is het wel gelukt, ben naar de vbo gestuurd mocht naar mavo/havo heb de havo afgerond en zit nu op het hbo en ik ben nog een vroege leerling 17 jaar dus alles kan.
Maar dat leraren een slecht advies geven klopt is veel gebeurd zoals bij mij en veel in de buurt. Nu durft geen enkele leraar mij meer aan te kijken van de basisschool.
Heerlijk gevoel is dat.
RealCasawia
12-03-2003, 17:54
Ewa ja ik heb ook problemen daarmee ik zit op havo en ik haal allemaal cijfers boven de 7.5 een paar hadden mij vwo geadviseerd maarja sommige lerarennnn zeggen ik ben te vaak afwezig en ik heb grote mond ze durven niet met mij te praten ze3maaa :huil:
Ik zit eigenlijk wel goed zo me3lies ik rond gewoon af en dan lekkerrrrrr rustig aan hbo beginnen zonder moeite...... :)
jah en dan gebruiken ze die K smoes van eh je hebt n taalachterstand
bah Kzooi
mn groep * leraar zegt ie zo tegen mij, nou eh meid, ik denk dat je t VBO met moeite gaat halen. ts
ben gewoon mavo gan doen
en mocht van mavo 2 gewoon naar havo 3
dus ik blij naar die leraar, zooooooooo je had zn gezict moete zien
Kleier
Zelfkritiek
12-03-2003, 21:12
Vaak zit het werkelijke probleem niet bij de leraar, maar bij de leerling en zijn / haar ouders. Zeker eerste generatie ouders zijn vaak weinig betrokken bij de opleiding van hun kinderen. Je ziet nu al dat tweede generatie Marokkaanse ouders veel meer betrokken zijn omdat ze weten hoe het onderwijs in Nederland werkt én omdat ze goed Nederlands spreken.
Door de taalachterstand van veel eerste generatie ouders, hadden zij moeite contact te leggen met de school van hun kinderen en goed op de hoogte te blijven... Tja, dan is het natuurlijk ook lastig om hun kinderen te begeleiden, bijvoorbeeld met huiswerk. Als zoon- of dochterlief hun ouders voorhoudt dat alles goed gaat en dat het huiswerk af is en de ouders kunnen dat niet controleren, dan wil het nog wel eens mis gaan...
Maar zoals gezegd, met de tweede en volgende generatie ouders, zal het probleem vanzelf veel minder worden...
NoraNador
12-03-2003, 22:20
Pak je kans hoeveel je er ook krijgt! Liefs Nora
Oeght_Fi_Islam
13-03-2003, 11:11
Asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe
Ik heb dat probleem eigenlijk nooit gehad.....:confused:....Zat ook op een best witte school :hihi:.....Kreeg meteen havo/vwo advies ......toen ik mn citotoets had gemaakt en ik een score kreeg van 548 :stout: was ik echt happy....Ging dus naar het VWO...hahaha moest eigenlijk ook van mn ouders. Ik hoor heel vaak dat ouders niet geïntreseerd zijn in de schoolloopbaan van hun kind, bij ons echt niet......Mijn ouders wilde vanaf t begin dat ik naar het vwo ging hahah....en waren natuurlijk bij dat ik daar ook naartoe ging....alleen ja...op de middelbare school waren ze niet zo aardig :(.....moest na de 2vwo naar de Havo (omdat ik 1 punt tekort kwam)...ouders boos...ja je doet je best niet bla bla bla....Mijn ouders volgens echt alles van school: gingen naar echt alle ouderavonden, altijd naar mn cijfers vragen, altijd schreeuwen dat ik mn huiswerk moest maken enz enz....Nu zit ik op het HBO, en het gaat nog steeds door hahahaha...Nu nog wil mijn vader naar school om met mn mentor te praten, en hij wilt altijd weten wanneer de tentamens zijn, en ik moet van hem altijd huiswerk maken, ook al heb ik geen huiswerk....dan moet ik me voorbereiden voor de volgende lessen ...hahahah....hij zegt altijd dat ik zelfs moet dromen over school hahaha dat het dan pas goed is...woahaha...en o ja...cijfers.....ja mag niet thuis komen met onvoldoendes...gaan ze de hele tijd zeuren om de uitslagen van de tentamens :(....enz enz...hahahaha jammer dat ik dat niet allemaal doe...ben een beetje lui :(....Weet nog toen mijn zusje van 9 thuis kwam met een 8 haha mn moeder beetje kwaad:waarom heb je geen 9 of 10 gehaald hahah echt zielig ghair insha allah.. Maar zo kan het ook hoor :)
wa asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe
maroc_chica
14-03-2003, 00:23
BROEDERS EN ZUSTERS MAAK JE STUDIE AF EN GA JE DROOM NA, WANT ZONDER DIPLOMA BEN JE NIKS IN DEZE MAATSCHAAPPIJ
Zelfkritiek
14-03-2003, 10:24
Origineel gepost door Oeght_Fi_Islam
Asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe
Ik heb dat probleem eigenlijk nooit gehad.....:confused:....Zat ook op een best witte school :hihi:.....Kreeg meteen havo/vwo advies ......toen ik mn citotoets had gemaakt en ik een score kreeg van 548 :stout: was ik echt happy....Ging dus naar het VWO...hahaha moest eigenlijk ook van mn ouders. Ik hoor heel vaak dat ouders niet geïntreseerd zijn in de schoolloopbaan van hun kind, bij ons echt niet......Mijn ouders wilde vanaf t begin dat ik naar het vwo ging hahah....en waren natuurlijk bij dat ik daar ook naartoe ging....alleen ja...op de middelbare school waren ze niet zo aardig :(.....moest na de 2vwo naar de Havo (omdat ik 1 punt tekort kwam)...ouders boos...ja je doet je best niet bla bla bla....Mijn ouders volgens echt alles van school: gingen naar echt alle ouderavonden, altijd naar mn cijfers vragen, altijd schreeuwen dat ik mn huiswerk moest maken enz enz....Nu zit ik op het HBO, en het gaat nog steeds door hahahaha...Nu nog wil mijn vader naar school om met mn mentor te praten, en hij wilt altijd weten wanneer de tentamens zijn, en ik moet van hem altijd huiswerk maken, ook al heb ik geen huiswerk....dan moet ik me voorbereiden voor de volgende lessen ...hahahah....hij zegt altijd dat ik zelfs moet dromen over school hahaha dat het dan pas goed is...woahaha...en o ja...cijfers.....ja mag niet thuis komen met onvoldoendes...gaan ze de hele tijd zeuren om de uitslagen van de tentamens :(....enz enz...hahahaha jammer dat ik dat niet allemaal doe...ben een beetje lui :(....Weet nog toen mijn zusje van 9 thuis kwam met een 8 haha mn moeder beetje kwaad:waarom heb je geen 9 of 10 gehaald hahah echt zielig ghair insha allah.. Maar zo kan het ook hoor :)
wa asalaam alliekom wa rahmatoe allah wa barakaatoehoe
Grote klasse! Ken ook een Marokkaans gezin waarin de ouders zeer betrokken waren met de school en de opleiding van hun kinderen. Twee hebben HAVO gedaan, de rest VWO en een universitaire studie.
marocprinces
14-03-2003, 12:26
dat is je eigen schuld.zoals je zegt had je maar beter je best moeten doen.en niet zoals jij anderen de schuld geven
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.