Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Klacht Mohammed Cheppih tegen Israël

Pagina's : [1] 2 3 4

an3sdej
07-06-2005, 16:20

Klacht Mohammed Cheppih tegen Israël TILBURG - Oud-directeur Mohammed Cheppih van de Moslim Wereld Liga Nederland gaat een klacht indienen tegen de staat Israël. De Tilburger werd op de luchthaven van Tel Aviv, samen met een reisgenote, de toegang tot Israël geweigerd. De 28-jarige Cheppih en zijn reisgenote werden urenlang verhoord en ook werd de bagage doorzocht op wapens. Uiteindelijk kreeg het tweetal te horen dat het om veiligheidsredenen Israël niet binnen mocht. Cheppih wilde met een aantal jongeren het contact met het Palestijnse volk versterken. In 2003 was hij beoogd - totdat hij zich terugtrok - voorzitter van de Nederlandse tak van de Arabisch Europese Liga. Volgens Cheppih zijn hij en zijn reisgenote Rana Nassar "vernederd en slecht behandeld". Cheppih: "Ik heb qua slechte behandeling veel meegemaakt in Oostbloklanden, maar zo erg als nu nog nooit. Ik werd uitgescholden, afgesnauwd en kreeg met moeite een glas water. Uiteindelijk kreeg ik te horen dat ik vanwege 'veiligheidsredenen' Israël niet in mocht." "Het begon toen we zaterdagavond laat aankwamen in Tel Aviv. Vier jongeren van onze delegatie konden zonder problemen doorlopen, maar wij werden aangehouden en meegenomen voor verhoor", aldus Cheppih. Beiden werden vervolgens gedurende uren verhoord. Ook moesten ze zich volgens Cheppih uitkleden en werd hun bagage doorzocht op wapens. "Na uren werd ik meegenomen naar een andere locatie van het ministerie van Defensie. Daar begon alles opnieuw: hoe heet je vader, hoe heet je grootvader, waar ben je geboren. Maar ze vroegen me ook naar oppositiegroepen in Irak en naar websites waar ik nooit van heb gehoord", aldus Cheppih. dinsdag 7 juni 2005 om 10:12 uur http://www.omroepbrabant.nl/?id=45697

Abu_Charafedine
07-06-2005, 16:20
oud nieuws ...............

an3sdej
07-06-2005, 16:21
Ik ben absoluut geen voorstander van de staat Israel en ook niet perse een tegenstander van Cheppih (al kan ik hem niet uitstaan) maar dit is wel een beetje logisch he.....geld willen doneren aan organisaties die verantwoordelijk zijn voor zelfmoordaanslagen in een land, maar wel verbaasd zijn wanneer dit land je dan niet wil toelaten.

Smirnoff
07-06-2005, 16:49
Ik ben absoluut geen voorstander van de staat Israel en ook niet perse een tegenstander van Cheppih (al kan ik hem niet uitstaan) maar dit is wel een beetje logisch he.....geld willen doneren aan organisaties die verantwoordelijk zijn voor zelfmoordaanslagen in een land, maar wel verbaasd zijn wanneer dit land je dan niet wil toelaten. Bijna net zo naief als kamerlid Karimi die bij allerlei mensenrechtenactivisten langsgaat en hun telefoonnummers en contactadressen noteert en daarna hogelijk verbaasd is dat de Iraanse autoriteiten haar opschrijfboekje gaan kopieren ...

ErikS
07-06-2005, 16:59

Waarom is het Nederlandse staatsburgerschap van die Cheppih nog niet ontnomen? Deze groene fascist was de leider van een vijandige organisatie die de vernietiging van de staat der Nederlanden en de staat Israel nastreeft.

eduardo
07-06-2005, 18:54
Weg met Cheppih. We moeten hem na zijn volgende trip de toegang tot ons land ontzeggen. Hij heult met de vijand van een bevriende natie.

Danielle2
07-06-2005, 19:51
Tja, welcome to Israel. Zo vergaat dat mij ook iedere keer als ik daarheen ga, met het verschil dat ik uiteindelijk wel wordt binnengelaten omdat ik nooit publiekelijk iets onaardigs over Israel zeg.

-Nesrine-
07-06-2005, 20:03
Het is gewoon een feit dat Israel een apart welkomsritueel heeft. Heb je een Arabische naam, dan wordt je daar op hondse manier 'geholpen'. Wat Mohammed Cheppih heeft meegemaakt, gebeurt ook bij menig onbekende personen met een Arabische naam. Het is gewoon belachelijk!! Ma-a-salama

-Nesrine-
07-06-2005, 20:26
Alle bommenleggers komen uit arabische kring. Lijkt me nogal logisch om mensen uit die bevolkingsgroep onder de loep te nemen. Je zou wel gek zijn als je dat als grensbewaker niet deed. Wie zijn de grootste stelletjes hufters naast de Amerikanen (zoals Bush). Ik ken zat mensen van Joodse afkomst, die Sharon en zijn manier van werken niet acceptabel vinden. Wat ook logisch is. Het is namelijk niet acceptabel. Wat betreft jouw opmerking over bommenleggers. Je moet een probleem altijd bij de kern aanpakken. Dat is ook algemeen bekend, toch? Ik denk dat ik voor de rest niets hoef uit te leggen. Ma-a-salama

Immanuel
07-06-2005, 20:35
Dus meneer Cheppih gaat een klacht indienen? Dat is uiteraard zijn goed recht. Ik vraag me af wat de klacht is, waar hij hem gaat indienen en welk resultaat meneer Chepih verwacht... Met het standpunt dat ze hem ten onrechte hebben vastgehouden zal hij niet ver komen. Het is namelijk de taak van een grensambtenaar om goed te onderzoeken wie het land binnen willen. Klagen dat hij Israël niet in mocht lijkt me ook niet aan de orde. Israël kan zelf wel bepalen wie zij als een veiligheidsrisico zien en wie niet. Welke organisatie zou een dergelijke klacht ontvankelijk kunnen verklaren en haar in behandeling kunnen nemen?

amina01
07-06-2005, 23:24
Waarom is het Nederlandse staatsburgerschap van die Cheppih nog niet ontnomen? Deze groene fascist was de leider van een vijandige organisatie die de vernietiging van de staat der Nederlanden en de staat Israel nastreeft. Wat heeft deze groene fascist gedaan? Vernietiging van Nederland en Israël, toe nou... Moest het je ontgaan, een Nederlandse staatsburgerschap wordt niet zomaar afgenomen ;)

amina01
07-06-2005, 23:27
Tja, welcome to Israel. Zo vergaat dat mij ook iedere keer als ik daarheen ga, met het verschil dat ik uiteindelijk wel wordt binnengelaten omdat ik nooit publiekelijk iets onaardigs over Israel zeg. Vertel eens Danielle? word jij ook vastgehouden? niet weten waar je naartoe mag gaan, niemand verwittigen? Je bedoeling is een reis te ondernemen naar Israël. Israël, gekend als een democratische staat? laat anderen niet toe omdat ze onaardige uitspraken doen over Israël? Gohgoh, wie laten ze dan wel binnen? Gegroet,

amina01
07-06-2005, 23:28
Alle bommenleggers komen uit arabische kring. Lijkt me nogal logisch om mensen uit die bevolkingsgroep onder de loep te nemen. Je zou wel gek zijn als je dat als grensbewaker niet deed. Joehuwww, citaat van de maand! Alle bommenleggers komen uit Arabische kringen.

Peej
07-06-2005, 23:32
Vertel eens Danielle? word jij ook vastgehouden? niet weten waar je naartoe mag gaan, niemand verwittigen? Je bedoeling is een reis te ondernemen naar Israël. Israël, gekend als een democratische staat? laat anderen niet toe omdat ze onaardige uitspraken doen over Israël? Gohgoh, wie laten ze dan wel binnen? Gegroet, In ieder geval werden 4 van de 6 reisgenoten zonder probleem doorgelaten. En gezien de botte uitspraken die Chappih hier in Nederland al eerder gedaan heeft kan ik me voorstellen dat de Israëlisch een beetje voorzichtig met hem waren.

DutchBart
07-06-2005, 23:33

Vertel eens Danielle? word jij ook vastgehouden? niet weten waar je naartoe mag gaan, niemand verwittigen? Je bedoeling is een reis te ondernemen naar Israël. Israël, gekend als een democratische staat? laat anderen niet toe omdat ze onaardige uitspraken doen over Israël? Gohgoh, wie laten ze dan wel binnen? Gegroet, Wie ze wel binnen laten? bijna alle Amerikanen????

Pagina's : [1] 2 3 4