Bekijk originele versie : wie is het met me eens??
Er worden altijd topic's geopend over hoe slecht wel niet marokkaanse meiden zijn en weet ik het allemaal, maar waarom als je erop reageert ( ik bedoel ik ben een marokkaanse meid dus ik voel me wel degelijk aangesproken) en dan ben je in ene geen goede zuster meer!!!!!!!!!
Over het algemeen zijn de jongens erger en wat nog erger daar aan is is dat het in ons cultuur heeel normaal is, maar er worden toch ook geen duizenden topic's er over geopend??
Gisteren schreef iemand me dat ik geen goede zuster was, omdat ik antwoorde op een soort gelijke topic die nergens op sloeg. Mijn antwoorden daarop kwamen niet over een met zijn denkbeeld hoe een zuster zich zou moeten gedragen en antwoorden. Nou moet ik zeggen dat een broeder zich ook niet zo zou uitlaten over onze gemeenschap. In plaats daarvan zou hij ze nasiha moeten geven over hoe zij zich het beste moeten gedragen en dat dat alleen in hun voordeel zou zijn, maar ja het is altijd makkelijker om iemand te veroordelen dan helpen. Ben eigenlijk best wel teleurgesteld in deze jongen. Ik had een heel ander beeld over hem. Maar dat is mijn fout.
Voor de mensen dit dit lezen en de weg nog niet hebben gevonden, a.u.b denk na overhet hiernamaals voor je het weet komt Malaik almoet je halen en wat is dan je excuus geweest om de weg van Allah soebhana wa tahala niet te hebben gevolgd.
Heb het ongeveer een jaar gelden meegmaakt met een vriend van de familie. De arme jongen bad niet en deed niks aan de islam en stierf op een dag een dood dat je je ergste vijand niet toe wenst. mede door hem ben ik me gaan realiseren dat ik niet onsterfelijk ben en dat er misschien geen morgen is en wat dan?? Wat neem ik mijn graf in... mijn zondes!! Laat ik er alleen nog bij zeggen dat mijn levenswijze nu heel anders is dat een paar jaar geleden, moet er niet aan denken dat ik nooit wakker geworden zou zijn. Ik vind het het alleen jammer dat er eerst zo een tragedie voor nodig was!
Wat ik hieraan wil toevoegen is dat mensen wel degelijk kunnen veranderen. Wie eens slecht is geweest kan op een dag opstaan en het leven achter zich laten en met een schone lei beginnen ( realiseer wel dat sommige mensen geluk hebben dat ze zo een kans krijgen) en anderen waren eens zo goed bezig om gewoon respect voor te hebben en daarna zo erg afdwalen dat je echt medelijden met ze hebt. ( dit heb ik echt meegemaakt met een paar mensen, allebei de gevallen).
Ps. deze topis is niet bedoel om iemand aan te vallen.
DESPERADA
12-03-2003, 11:15
Salaam aleikom....
Je hebt inderdaad gelijk i.p.v mekaar aan te vallen, en uit te maken voor alles en nog wat kunnen we beter een nasi7a Geven, Een tip richting het goede...... Mekaar aanvallen ''jij bent slecht etc'' Werkt alleen maar averechts, met Mooie/liefdevolle praatjes bereik je meer....
Zoals een haddieth zegt "Wie gelooft in Allah SWT en in de laatste dag laat hem het goede zeggen, of anders zwijgen''
Mensen kunnen inderdaad veranderen, Heb het zelf meegemaakt, elhamdoelilah!.... Allah Hdiena....
Khair Inschallah.......
tatoezientah
12-03-2003, 12:55
ik ben het ook met je eens alleen heb ik niet gelezen wat je schrijft want het is te lang maar ik denk dat het wel goed zit :D :zwaai:
Jammer weinig respons wilde wel weten hoe andere mensen er tegen over stonden.
tatoezientah
12-03-2003, 13:06
haha dat laatste zinnetje is wel lollig want iedereen voelt zicht altijd aangevallen als je een topic opend dat is mij wel opgevallen, haha :D
Origineel gepost door shikrie
Er worden altijd topic's geopend over hoe slecht wel niet marokkaanse meiden zijn en weet ik het allemaal, maar waarom als je erop reageert ( ik bedoel ik ben een marokkaanse meid dus ik voel me wel degelijk aangesproken) en dan ben je in ene geen goede zuster meer!!!!!!!!!
Over het algemeen zijn de jongens erger en wat nog erger daar aan is is dat het in ons cultuur heeel normaal is, maar er worden toch ook geen duizenden topic's er over geopend??
He vergeet niet dat de media de marokaanse jongens al jaren zwart maakt.En ook door eigen volk en nu kom jij klagen over een paar topic's die over meisje gaan .En dan , wat kan jou het schelen wat ze schijven.
Ego !! ikke ikke ikke ikke want ik voel me zo aan gesproken gut oh gut want ik ben zo een goed meisje .
Didi, wat ben je toch weer gemeen! :D
ik ben het ook met je eens!
He didi ik heb niks over de jongens te klagen. Tegenwoordig ontbreekt het niet aan islamitische bronnen als je er geintresseerd in bent. Ik stelde alleen een feit vast. 50% van de topic's hier gaan over hoe slecht maroc meiden wel niet zijn en daar ben ik oneens over. Zoals ik al zei je weet nooit wat je toekomst inhoudt dus kun je het veroordelen maar beter achterwege laten.
Origineel gepost door shikrie
. 50% van de topic's hier gaan over hoe slecht maroc meiden wel niet zijn
En de andere 50 % gaat over jongens die het in jullie ogen ook nooit goed doen.
Dus zit niet zo te ijlen joh
Origineel gepost door didi_1
En de andere 50 % gaat over jongens die het in jullie ogen ook nooit goed doen.
Dus zit niet zo te ijlen joh
Jullie doen het toch ook nooit goed. We gaan toch niet zitten liegen en doen alsof jullie zo heilig zijn.
he didi ik heb niets te klagen over marokkaanse jongens. Tegenwoordig zijn er genoeg islamitische bronnen als je er geintresseerd in bent. Ieder is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. Wat mij alleen opvalt is dat hier om de dag zeker 5 topic's worden geopend over hoe slecht marokkaanse meiden niet zijn. Dat vind ik gewoon een beetje teveel. Niemand van ons kan zeggen hoe zijn toekomst er uit zal zien dus dan kan je het veroordelen maar beter achterwege laten.
He ik ken persoonlijk genoeg jongens die het wel goed waar ik alleen met lof over kan praten dus ik weet niet waar jij het over hebt. tenzij jij zelf heel negatieve respons krijgt maar dan begrijp ik het
Je doet maar wat je niet laten kan ik trek me terug uit deze topic ( eentje die je zelf bent begonnen )
De mazzelllllllllll
he didi wat doe je tof!! Ze stelt alleen een feit vast. Daar hoef je niet zo negatief over te doen. Ze zegt zelf dat ze niets te klagen heeft over de jongens. Zij en vele anderen vinden het alleen maar jammer dat er zoveel negatiefe dingen over de marokkaanse meiden wordt gezegd.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.