Bekijk originele versie : deze vraag is aan al mijn broeders en mijn zusters de marokkanen in het algemeen!!!!
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
Massin2953
11-03-2003, 21:47
beste broeders en zusters, ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden.
van het feit, dat we in marokko 3 televisie zenders hebben. en alle 3 zenders zenden in het arabischdarija en het frans.
dit heeft niks te maken met imazighen of arabieren, maar ik ben puur benieuwd of ermeer personen hierover denken als mij: waarom niet nog 3 zenders d'erbij naast de 3 bestaande zenders?
in de 3 hoofddialecten van de tamazicht taal die de meerderheid van de marokkaanse bevolking verstaat dus:
*1 zender in tarifit >rif<
*1 zender in tasousit >sous<
*1 zender in tashelhiet >atlas<
jullie zullen wel schrikken van: wow, zoveel te gelijk :eek: :confused: maar zo raar en zoveel is het ook weer niet. want een kleine land als libanon >2 en half miljoen inwoners< heeft meer dan 100 zenders, terwijl marokko >30 miljoen inwoners< maar 3 zenders heeft :rolleyes:
ik personelijk zou ik het prachtig vinden als dat verwezenlijkt gaat worden
waarom ?
- omdat veel familie leden van mij graag marokkaanse tv kijken alleen helaas verstaan ze niet >of bijna niet< de talen die er gesproken worden >arabisch-darija + frans< daarom vind ik het een goede idee als er die 3 zenders die ik al genoemd had, moeten komen.
mijn vraag aan jullie is (of je nou marokkaans amazigh bent of marokkaans arabisch) wij zijn allemaal landgenoten en broeders en zusters :) daarom vind ik jullie beide meningen even belangrijk.
dus beste broeders en zusters
wat vinden / denken jullie over zo een idee?
en wil graag daarbij jullie redenering voor jullie mening. dus sluit het af met waarom vind je het een goede idee, of waarom je het juist misschien een slechte idee vind.
en heel graag aanvinken op de poll wat jullie keuse is.
alvast bedankt :zwaai:
en als we nou eerst beginnen met wegen, scholen, goede ziekenhuizen en zo te bouwen ?
NoraNador
11-03-2003, 22:06
MISSCHIEN DAT ER ANDERE DINGEN ZIJN DIE BELANGRIJKER ZIJN?
HEEL LEUK ALLEMAAL DIE CIJFERTJES MAAR DENK EENS AAN DE ZWERFKINDEREN??
HET IS MAAR EEN IDEE!
LIEFS NORA
Massin2953
11-03-2003, 22:06
Origineel gepost door doc25
en als we nou eerst beginnen met wegen, scholen, goede ziekenhuizen en zo te bouwen ?
ook een goede idee doc :goedzo:
daarover ga ik de volgende keer een topic openen. :D
maar nu heel graag op het onderwerp reageren als je wil.
want eigenlijk, ik ben meer benieuwd naar de meningen, dan zelf een discussie aangaan. :D
dus heb je hier een mening over? dan graag jouw reactie!
niet? dan niet :zwaai:
Massin2953
11-03-2003, 22:09
Origineel gepost door NoraNador
HET IS MAAR EEN IDEE!
LIEFS NORA
nogmaals blijf bij het onderwerp! of anders niet reageren! zo simpel is het.
elk topic heeft zijn eigenschap. ik ga niet alle problemen in 1 topic bespreken!
want dan ben ik tot morgen nog niet klaar met intypen! :D
dus, nogmaals reageer op het onderwerp! of reageer anders niet!
BraveHeart79
11-03-2003, 22:10
Ik vind het geen probleem mits men eerst de aller belangrijkste zaken gaan oplossen waarvan we slachtoffer zijn geworden namelijk, el hidjra naar niet-islamitische landen zoals nederland. Niet dat marokko een voorbeeld is van een land waar de shari'a toegepast word maargoed.
Goed idee maar primaire zaken moeten primair op de verlanglijstje staan. Gelijke rechten voor iedereen is mijn motto uiteraard.
wa salamoe 'alikoum wr wt wb
Massin2953
11-03-2003, 22:12
Origineel gepost door NoraNador
HET IS MAAR EEN IDEE!
LIEFS NORA
ik vind het ook een goede idee!!
open maar wat mij betreft een topic daarover!
dan ben ik de eerste die op jouw onderwerp komt reageren>
ik zou me op zijn minst aan jouw onderwerp houden! :kwaad: :D
Massin2953
11-03-2003, 22:17
Origineel gepost door BraveHeart79
Ik vind het geen probleem mits men eerst de aller belangrijkste zaken gaan oplossen waarvan we slachtoffer zijn geworden namelijk, el hidjra naar niet-islamitische landen zoals nederland. Niet dat marokko een voorbeeld is van een land waar de shari'a toegepast word maargoed.
Goed idee maar primaire zaken moeten primair op de verlanglijstje staan. Gelijke rechten voor iedereen is mijn motto uiteraard.
ok zo mag ik het horen!
tenminst iemand die op het onderwerp reageerde en zijn antwoord duidelijk gaf.
beschouw jullie dit meer dat ik nieuwsgierig ben naar of er wel belangstelling daarvoor is. dus puur om tv zender als iets informatiefs en amussant.
alvast bedankt voor jullie reactie's
Ik zou het toff vinden man..Dodelijk gewoon je eigen Teriefiet,..Ik zou het nog leuker vinden als ze een Tabdart zender zouden toevoegen..Helemaal Toppie..
Als men die zenders zou toevoegen, dan heb je toch je herkennings cultuurtje, en dat is weleens fijn om te zien..
Wat bedoel je hier nou weer mee..???
vooral het zinnetje 'el hidjra naar niet-islamitiche landen''????
Massin2953
11-03-2003, 22:24
Origineel gepost door Salaama
Ik zou het toff vinden man..Dodelijk gewoon je eigen Teriefiet,..Ik zou het nog leuker vinden als ze een Tabdart zender zouden toevoegen..Helemaal Toppie..
Als men die zenders zou toevoegen, dan heb je toch je herkennings cultuurtje, en dat is weleens fijn om te zien..
ok dan zo zou ik ook spontaan blij gereageerd gehad als jij :goedzo:
ik weet ook dat er veel dat prachtig zullen vinden!
stel je voor ons eigen rif top40 op tv :D
dat zou echt heel tof zijn :goedzo:
PS: he wel jouw keuze aanvinken op de poll. want alleen de anti 's hebben aangevinkt :haha:
BraveHeart79
11-03-2003, 22:31
Origineel gepost door Salaama
Wat bedoel je hier nou weer mee..???
vooral het zinnetje 'el hidjra naar niet-islamitiche landen''????
Volg je mij nu hier ook al? :giechel:
Vrouwen jeetje!!!
Nou ik zou het niet echt een slecht idee vinden, want het is wel belangrijk dat ook zij het nieuws kunnen begrijpen. Maar aan de andere kant vind ik ook wel dat ze wat meer arabisch moeten leren, want het blijft toch de centrale taal van Marokko en dan zou iedereen van 1 zender kunnen genieten
BraveHeart79
11-03-2003, 22:41
Origineel gepost door Chrifa
Nou ik zou het niet echt een slecht idee vinden, want het is wel belangrijk dat ook zij het nieuws kunnen begrijpen. Maar aan de andere kant vind ik ook wel dat ze wat meer arabisch moeten leren, want het blijft toch de centrale taal van Marokko en dan zou iedereen van 1 zender kunnen genieten
Dit is gewoon onzin, moeten leren zelfs?...... nou nee hoor ze hebben hun eigen dialect die een geschiedenis heeft waar ze trots op mogen zijn. Het is helemaal niets te veel gevraagt en moet kunnen.
Volg je mij nu hier ook al? :giechel:
Vrouwen jeetje!!!
Dam..wat zeg jij nou weer...
Dit is de eerste keer, dat ik je ergens bij een topic aantref..Jij bent tenslotte diegene die op mijn topic reageerde..
Mezieen Tbarkelah....'Mannen jeetje miena, zég'.
P.S En je bent ZO onduidellijk als altijd..Sorry hoor dat ik om verduidelijking vraag..
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.