Bekijk originele versie : Kan geen Marokkaans
Ik spreek geen Marokkaans, me ouders kunnen berbers en arabisch, maar op een of andere manier spreken ze geen marokkaans tegen me, maar Nederlands.
Ze vinden het wel goed dat ik goed Nederlands spreek, maar ik schaam me dood als ik bij familie ben :(
Ik denk ook heel vaak dat ik later niet met een marokkaan ga trouwen omdat ik bang ben om uitgelachen te worden ( mijn familie doet dat wel vaak bij mij)
Als ik om me heen kijk zie ik dat iedereen de taal wel beheerst
ik versta het redelijk goed maar praten lukt niet.
mijn vraag is zijn er hier wel mensen die ook geen marokkaans kunnen??
en mensen die het wel spreken, wat denken jullie over marokkanen die geen marokkaans spreken??
xxx
_Chineesje_
05-06-2005, 20:42
Wat wil je leren:
-Berbers
-Arabisch
-Shel7a
Ben van alle markten thuis.
alpha_girl
05-06-2005, 20:43
Salaam alaikoem
Je kunt je taal nog altijd leren (Smile)
Probeer met mensen om te gaan die veel arabisch-tmazight praten..
InshaAllah lukt het je dan..
Over jouw vraag; Wat zou ik er van moeten vinden, Jij kan er niet veel doen aan het feit dat jouw ouders het je niet geleerd hebben..
Gheir InshaAllah
Salaam alaikoem
eigenlijk zou ik berbers willen leren om met familie te communiceren
maar met arabisch kan je zoooveel meer
en wat is shel7a?
Weetje wat het is alpha girl, als ik het aan iemand vraag dan zeggen ze okeej we kappen over 3 sec met Nederlands. Nu alleen maar marokkaans....maar ik moet het stap voor stap leren en ze begrijpen het niet dat ik niet van hak naar tak kan springen.
Ik schaam me der echt voor
alpha_girl
05-06-2005, 20:49
Weetje wat het is alpha girl, als ik het aan iemand vraag dan zeggen ze okeej we kappen over 3 sec met Nederlands. Nu alleen maar marokkaans....maar ik moet het stap voor stap leren en ze begrijpen het niet dat ik niet van hak naar tak kan springen.
Ik schaam me der echt voor
Vraag je moeder of ze je het wil leren..?
Als ik er met me moeder over begin dan wordt het alleen maar ruzie en dan negeren we elkaar. Ze zegt dat et me eigen schuld is, en me vader werkt heel de dag die zie ik weinig dus van hem kan ik het ook niet leren
alpha_girl
05-06-2005, 20:53
SubhnaAllah, omdat je jouw taal wilt leren, maakt ze ruzie met je..
Probeer rustig met haar te praten, en vertel haar de situatie waar je je in bevindt.
hoe graag ik het zou willen, het lukt gewoon echt niet...heb het heel vaak rustig geprobeerd als ik bij me tantes ben dan proberen ze me zoveel mogelijk te helpen maar die zie ik maar een keer in de zoveel tijd.
Ik vraag me af of ze marokkaanse cursussen hebben, die je kunt volgen.
en alpha girl beheers jij de taal goed? en wat vind jij van mensen die het niet kunnen?
alpha_girl
05-06-2005, 20:57
Ik beheers tmazight hamdulilaah goed.
En ja, wat moet ik vinden van mensen die het niet kunnen..?
Het is in mijn ogen normaal..
:goedzo: goed dat je de taal goed beheerst
magd0uline
05-06-2005, 21:02
haaii FBI
jij bent niet de enigste die geen mar0kkaans kan.. ik 00k niet:(
maar dat k0mt 0mdat ik half mar0kkaans half m0luks ben..
ik wil het 00k graag kunnen maar me vader werkt hele dagen dus heeft 00k geen tijd..
:(
magdouline hoe gaat jouw familie daarmee om?
lachen ze erom of nemen ze het je niet kwalijk??
lilchakir
05-06-2005, 21:09
Ik spreek geen Marokkaans, me ouders kunnen berbers en arabisch, maar op een of andere manier spreken ze geen marokkaans tegen me, maar Nederlands.
Ze vinden het wel goed dat ik goed Nederlands spreek, maar ik schaam me dood als ik bij familie ben :(
Ik denk ook heel vaak dat ik later niet met een marokkaan ga trouwen omdat ik bang ben om uitgelachen te worden ( mijn familie doet dat wel vaak bij mij)
Als ik om me heen kijk zie ik dat iedereen de taal wel beheerst
ik versta het redelijk goed maar praten lukt niet.
mijn vraag is zijn er hier wel mensen die ook geen marokkaans kunnen??
en mensen die het wel spreken, wat denken jullie over marokkanen die geen marokkaans spreken??
xxx heb de zelfde probleem met mijn kinderen. die spreken ook helemaal geen woord marokaans :traan1: en ik ben de schuldige en moet het dagelijks aan horen . wel spreek ik met de jongste alleen marokaans. in de hoop dat mijn twee oudere het dan van zelf aanleren hopelijk gaat dat slagen
lilchakir hoe komt het? praat je marokkaans en dan praten ze automatisch nederlands terug?
of spreek je gewoon nederlands tegen ze?
ik hoop dat ze het leren, want het is echt geen lol later :(
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.