Bekijk originele versie : Hoeveel geld geven jullie maandelijks uit aan boodschappen?
Ataqwa_wa_Tauba
04-06-2005, 23:40
Salaamu 3aleikom,
Alle getrouwde mensen moeten geheid wel eens boodschappen doen. Hoeveel geld kost je dat inc. vlees en vis. Met hoeveel personen wonen jullie thuis? Ik las ooit in een topic dat een zuster samen met haar man 50 euro aan boodschappen uitgaf excl. vlees. Mijn man en ik geven elke maand meer dan 200 euro uit aan boodschappen inc. vlees en vis. We proberen steeds goedkoper boodschappen te doen en we streven naar 100 euro p.m maar het lijkt wel of het iedere maand meer wordt.
*zucht*. :(
oumkaltoum
04-06-2005, 23:43
Salaamu 3aleikom,
Alle getrouwde mensen moeten geheid wel eens boodschappen doen. Hoeveel geld kost je dat inc. vlees en vis. Met hoeveel personen wonen jullie thuis? Ik las ooit in een topic dat een zuster samen met haar man 50 euro aan boodschappen uitgaf excl. vlees. Mijn man en ik geven elke maand meer dan 200 euro uit aan boodschappen inc. vlees en vis. We proberen steeds goedkoper boodschappen te doen en we streven naar 100 euro p.m maar het lijkt wel of het iedere maand meer wordt.
*zucht*. :(
Hoi,
Nou dat red ik niet. Ik heb twee opgroeiende kinderen en ik geef per week incl vlees, vis drogisterij etc tussen de 150 en 200 euro. Ik baal ook dat het zo duur is maar krijg het niet voor mekaar. Mocht je en tip voor me hebben dan heel graag.
Gr,
Oumkaltoum
Zusterke001
04-06-2005, 23:44
Wij hebben een inkomen en alles geraakt op, wij sparen écht NIETS. Elke maand kopen we wat. We hebben wel al dure reizen achter de rug en sindsdien nadat we het gehad hebben, sparen we niet meer. Misschien omdat we geen doel meer hebben. Mensen sparen om een nieuwe wagen te kopen, sparen voor een huis...ik weet het niet...wij hebben die doel niet. Leef en eet......
En hoeveel we uitgeven per maand aan eten is ook zo'n 200 euro per maand, we zijn met 2.
Ataqwa_wa_Tauba
04-06-2005, 23:45
Hoi,
Nou dat red ik niet. Ik heb twee opgroeiende kinderen en ik geef per week incl vlees, vis drogisterij etc tussen de 150 en 200 euro. Ik baal ook dat het zo duur is maar krijg het niet voor mekaar. Mocht je en tip voor me hebben dan heel graag.
Gr,
Oumkaltoum
Wa 3aleikom salaam,
per week? :eek:
Wat eten jullie dan? Kaviaar ofzo? :maf:
Zusterke001
04-06-2005, 23:45
200 euro per week?? Dat is overdreven. Hoeveel wegen jullie? :hihi:
Ataqwa_wa_Tauba
04-06-2005, 23:47
Wij hebben een inkomen en alles geraakt op, wij sparen écht NIETS. Elke maand kopen we wat. We hebben wel al dure reizen achter de rug en sindsdien nadat we het gehad hebben, sparen we niet meer. Misschien omdat we geen doel meer hebben. Mensen sparen om een nieuwe wagen te kopen, sparen voor een huis...ik weet het niet...wij hebben die doel niet. Leef en eet......
En hoeveel we uitgeven per maand aan eten is ook zo'n 200 euro per maand, we zijn met 2.
Wij kunnen ook niets sparen sub7an'Allah, we hebben het inkomen van m'n man en mijn studiefinanciering maar we houden geen cent over. :s
We willen graag sparen voor 7idj en voor egypte maar we houden niets over.
pfff, ik wil heel graag minderen maar ik kan niet op koopjes gaan jagen enzo. :s
Bij welke winkel doe je je boodschappen?
Zusterke001
04-06-2005, 23:49
Wij kunnen ook niets sparen sub7an'Allah, we hebben het inkomen van m'n man en mijn studiefinanciering maar we houden geen cent over. :s
We willen graag sparen voor 7idj en voor egypte maar we houden niets over.
pfff, ik wil heel graag minderen maar ik kan niet op koopjes gaan jagen enzo. :s
Bij welke winkel doe je je boodschappen?
Bij Aldi en GB (GB hebben ze misschien niet in NL maar dat is dus een winkel waar je voor normale prijs kan winkelen voor merkproducten).
Zusterke001
04-06-2005, 23:50
Maar jah, ik moet niet klagen. Wij kopen wat we willen, mensen die sparen die kopen niet wat ze willen....omdat ze een bepaald budget hebben. Wij gaan er op los en elke maand is er iets nieuws in het interieur. Als we daarmee zouden stoppen, dan zouden we wel kunnen sparen ja....hmmmm.
Ataqwa_wa_Tauba
04-06-2005, 23:51
Bij Aldi en GB (GB hebben ze misschien niet in NL maar dat is dus een winkel waar je voor normale prijs kan winkelen voor merkproducten).
Ja, ik doe ook m'n boodschappen bij de Lid'l dat is ook een winkel als de Aldi maar toch is dat erg duur. Merkdingen die ze niet in de Lid'l hebben die halen we van de Dirk van den broek.
Ik vervloek de Euro. :jammer:]
Ataqwa_wa_Tauba
04-06-2005, 23:53
Maar jah, ik moet niet klagen. Wij kopen wat we willen, mensen die sparen die kopen niet wat ze willen....omdat ze een bepaald budget hebben. Wij gaan er op los en elke maand is er iets nieuws in het interieur. Als we daarmee zouden stoppen, dan zouden we wel kunnen sparen ja....hmmmm.
Klopt, lekker pakken wat je lekker vind. :hihi:
Zusterke001
04-06-2005, 23:54
Ja ben pas verhuisd, het heeft daar ook mee te maken.
Gair, sparen is niets voor ons. Sparen is voor rijke mensen.
Lidl duur??
oumkaltoum
05-06-2005, 00:01
200 euro per week?? Dat is overdreven. Hoeveel wegen jullie? :hihi:
Hoezo overdreven? Kun jij in mijn portemenee kijken? Dik zijn we zeker niet. Ik heb twee dochters en heb zelf nog steeds maar 38 en ben over de 30 jaar. We hebben hier alleen AH. Voor de LIdl of Aldi moet ik minstens 15 km rijden. Daarnaast houden wij van lekker eten en kunnen we het alhemdoelilah permiteren. Ik moet een hele week werken dus koop ik alles op zaterdag. Ik heb brood van de warme bakker, koop alle groente schoongemaakt verpakt bij AH. Vlees bij de Marokkaanse slager. Ja in Amsterdam heb je meer winkels maar in een dorp niet.
Gr,
tangia21
05-06-2005, 11:11
wij geven ongeveer tussen de 200 en 250 per maand aan boodschappen bij de marokkaanse groentenboer/slager en supermarkt + pampers en verzorgingsproducten zoals shampoo enz.
ik doe altijd mijn boodschappen bij Lidl of Aldi en andere dingen in Beverwijk zwartemarkt (aangezien ik dichtbij woon) :D
Hoezo overdreven? Kun jij in mijn portemenee kijken? Dik zijn we zeker niet. Ik heb twee dochters en heb zelf nog steeds maar 38 en ben over de 30 jaar. We hebben hier alleen AH. Voor de LIdl of Aldi moet ik minstens 15 km rijden. Daarnaast houden wij van lekker eten en kunnen we het alhemdoelilah permiteren. Ik moet een hele week werken dus koop ik alles op zaterdag. Ik heb brood van de warme bakker, koop alle groente schoongemaakt verpakt bij AH. Vlees bij de Marokkaanse slager. Ja in Amsterdam heb je meer winkels maar in een dorp niet.
Gr,
Je werkt toch niets voor niks :goedzo: Ik vind dat eten het laatste is waar je op moet bezuinigen.
Wij zijn met zn tween en een baby (eet nog niet zoveel), wij geven per maand zeker zo'n 300/350 euro uit, inc. vlees/vis. Maar we genieten ook lekker daarvan.
Het wil niet zeggen dat we geld voor eten op de kop houen, maar gewoon dat kopen wat we lekker vinden.
tangia21
05-06-2005, 11:19
wij kopen ook wat we lekker vinden, maar aangezien we dichtbij beverwijk bazaar wonen is alles 1 euro per kg :D (behalve vlees en vis)
anders kwam ik veel duurder uit bij een gewone groenteboer
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.