Bekijk originele versie : Pretecho Praktijk Amsterdam
marjam1983
04-06-2005, 12:55
Hoi dames,
Wie van jullie is naar bovenstaand pretecho geweest, ze zitten in slotermeer. De gene die de echo doet is een getinte man, die van zijn achternaam Papa heet, het is overigens zijn praktijk.
Maar goed mijn vraag is, wie is bij praktijk geweest en werd jullie verteld dat het een meisje is, en was achteraf toch een jongen, of andersom natuurlijk?
Ik ben hier 2x geweest en mij is verteld dat het duidelijk een meisje was.
Maar nu begin ik te twijfelen, omdat iedereen om me heen zegt dat ik zeker een jongen heb, omdat ik een rond buikje naar voren heb. Het maakt mij echt niet uit wat het is, maar heb best wel veel roze kleertjes gekocht. En nu begin ik echt te twijfelen.
Kun je echt zien aan de groei van de buik of het een j of m is, of zijn dit gewoon bakerspraatjes? Ik zelf denk dat het aan de bouw van de lichaam ligt, ik ben altijd heel erg slank geweest en me buik is dus gewoon rond naar voren.
Oeff of het zijn de zenuwen.
Mensen kom op met antwoorden ajb!!!!
Kusjesss
Salaam alaikum,
Ik ben daar ook geweest en hij zei dat het een jongen was en dat was het ook. Ik vond hem erg vriendelijk en legde veel uit. Mijn man vond het heel cool en ik was blij om toch te weten dat een aantal zaken er goed uit zagen...
Een jongen kun je 100% zeker weten, bij een meisje is het volgens mij iets van 98% ofzo.. allah oealem natuurlijk altijd.. maar dat vertelde hij toen, dat het bij een jongen vaak superduidelijk is en bij een meisje soms niet helemaal goed te zien is...
Ik zou me niet stressen om je omvang.. allemaal bakerpraatjes hoor... ligt aan je bouw volgens mij..
noumidia1980
04-06-2005, 13:27
Ik ben daar ook geweest en bij mij vertelde hij dat het een jongen zou worden!
En het was inderdaad een jongen! Maar wil jij graag een jongen?
marjam1983
04-06-2005, 16:56
Salaam alaikum,
Ik ben daar ook geweest en hij zei dat het een jongen was en dat was het ook. Ik vond hem erg vriendelijk en legde veel uit. Mijn man vond het heel cool en ik was blij om toch te weten dat een aantal zaken er goed uit zagen...
Een jongen kun je 100% zeker weten, bij een meisje is het volgens mij iets van 98% ofzo.. allah oealem natuurlijk altijd.. maar dat vertelde hij toen, dat het bij een jongen vaak superduidelijk is en bij een meisje soms niet helemaal goed te zien is...
Ik zou me niet stressen om je omvang.. allemaal bakerpraatjes hoor... ligt aan je bouw volgens mij..
Alaikom salaam,
Indd, hij legde alles heel goed uit, keek naar het hartje, hoofdje, nieren, etcc.
Was ook erg tevreden dat we zijn geweest en mijn man vond hem ook heel oke.
Volgens hem was het echt duidelijk een meisje, en liet hij me duidelijk schaamlip zien. En we zijn 2x geweest, omdat eerste keer baby op der buik lag, en toen kon hij ook al zien dat het een meisje is.
Ja ik weet helemaal nu de laaatste tijd, hoor ik van iedereen, je hebt een ronde buik, je hebt zeker een JONGEN, let maar op.
En ik dan denken in de tussentijd, shit, ik heb veel roze kleertjes gekocht, en iedere keer zeg ik, ik ga geen roze meer kopen, nou heb net nog een jurkje gekocht met slofjes en een bijpassend mutsje!
marjam1983
04-06-2005, 16:59
Ik ben daar ook geweest en bij mij vertelde hij dat het een jongen zou worden!
En het was inderdaad een jongen! Maar wil jij graag een jongen?
Hoi meid,
Als het kindje inchaAllah maar gezond is, is natuurlijk allerbelangrijkste.
Maar ik heb altijd een meisje als eerste gewild, en ben natuurlijk erg enthousiast en blij dat het een meisje is, maar dan beginnen de hormonen gek te doen, doordat die marokanen, altijd denken dat ze het beter weten, en zeggen nee je hebt zeker een jongen, ik zie het aan je buik!
Pff ziek word ik er van. Overigens hebben wij aan niemand verteld dat het een meisje is, alleen de moeders en zusjes en vaders weten het, that's it. En hier op marokko.nl. De spanning gaat echt door me lichaam heen zeg.
Zusterke001
04-06-2005, 18:42
Die kunnen niet weten wat het is. En dat praatje van je hebt een ronde buik, dat is maar onzin.
Ja, ik zou me niet zo stressen... ik vond het leuk om te weten dat ik een zoon kreeg, maar ik ging vooral om het medische gedeelte, Hier in NL mag je niet zomaar een echo, behalve die met 3 maanden... nou ik wilde wel even dat ze wat dingen checkte...
Als je 2x bent geweest zou ik rekenen op een dochter, het is altijd een gok, want je weet het nooit he
romiassa
05-06-2005, 00:47
het is zeker wel een bakkerspraatje als je iemand hoort zeggen dat het een jongen wordt omdat ze dat aan de vorm van je buik kunnen zien. mij werd precies het zelfde verteld door mijn omgeving ik zou dus een jongen krijgen zelfs mijn nederlandse buren zeiden dat tegen mij. daardoor ben ik in gaan geloven dat het een jongetje zou worden en ik alleen aan jongens namen heb gedacht en nee hoor ik kreeg een prachtige dochter
dus ik zou je zeggen geloof daar niet in het is gewoon onzin je kan het nooit aan de buiten kant zien wat het wordt
marjam1983
05-06-2005, 14:18
het is zeker wel een bakkerspraatje als je iemand hoort zeggen dat het een jongen wordt omdat ze dat aan de vorm van je buik kunnen zien. mij werd precies het zelfde verteld door mijn omgeving ik zou dus een jongen krijgen zelfs mijn nederlandse buren zeiden dat tegen mij. daardoor ben ik in gaan geloven dat het een jongetje zou worden en ik alleen aan jongens namen heb gedacht en nee hoor ik kreeg een prachtige dochter
dus ik zou je zeggen geloof daar niet in het is gewoon onzin je kan het nooit aan de buiten kant zien wat het wordt
Ja erg he, ook al ben ik 2x gaan kijken, en wij dit voor ons hebben gehouden, zit iedereen in mijn omgeving te zeggen, wallah je hebt een jongen, je hebt zo een rond buikje naar voren, bij een meisje zou ik een ander soort buik hebben :maf2: .
En ik ben al iemand die erg onzeker is, dus ben er helemaal in gaan geloven, en nu denk ik gewoon dat het een jongen is, en zit dus met een kast vol roze kleertjes :maf: .
Als de baby maar gezond is inchaAllah, dat is echt het allerbelangrijkste op dit moment. Ik word alleen gek van die marokkanen die denken alles beter te weten :jammer: .
ik en mijn zus (Souraida) zijn geweest. die man legde inderdaad veel uit en het was prachtig om te zien. bij mij zei hij dat het een jongen word en bij mijn zus meisje. en inderdaad ik heb een zoontje en mijn zus een dochtertje
marjam1983
06-06-2005, 01:11
ik en mijn zus (Souraida) zijn geweest. die man legde inderdaad veel uit en het was prachtig om te zien. bij mij zei hij dat het een jongen word en bij mijn zus meisje. en inderdaad ik heb een zoontje en mijn zus een dochtertje
Hoi Rzinia, bedankt voor je antwoord. Ik heb vandaag weer een roze jasje gekocht :rolleyes: .
Ik ben echt benieuwd zeg :banana: .
Misschien raar vraagje, maar hadden jij en je zus hetzelfde soort buik tijdens zwangerschap?
DkNYgirl
11-06-2005, 13:53
lieve meiden
vraagje he aan jullie wat kost het dan om zo een echo te laten maken!?
moet je gelijk contant betalen!
acceptgiro!
?
:confused:
DkNYgirl
11-06-2005, 13:55
:goedzo:
Ja erg he, ook al ben ik 2x gaan kijken, en wij dit voor ons hebben gehouden, zit iedereen in mijn omgeving te zeggen, wallah je hebt een jongen, je hebt zo een rond buikje naar voren, bij een meisje zou ik een ander soort buik hebben :maf2: .
En ik ben al iemand die erg onzeker is, dus ben er helemaal in gaan geloven, en nu denk ik gewoon dat het een jongen is, en zit dus met een kast vol roze kleertjes :maf: .
Als de baby maar gezond is inchaAllah, dat is echt het allerbelangrijkste op dit moment. Ik word alleen gek van die marokkanen die denken alles beter te weten :jammer: .wat heeft het jou gekost om zo een echo te laten maken!hoe mocht je betalen?
marjam1983
11-06-2005, 14:08
:goedzo: wat heeft het jou gekost om zo een echo te laten maken!hoe mocht je betalen?
Hi,
Ons heeft het ongeveer E90,00 gekost, het duurde ongeveer een uur, we kregen foto's mee, en drie dimensionale foto's en de hele dvd opname.
Die arts kijkt echt naar het hartje, naar de hersens, de nieren, lengte van de baby, gewicht etc etc.
Die E90,- zijn het zeker waard.
Je kan ook voor E45,- echo doen, maar dan krijg je alleen foto's mee, zonder dvd, en wordt er over het algemeen alleen naar geslacht gekeken.
DkNYgirl
11-06-2005, 14:11
Hi,
Ons heeft het ongeveer E90,00 gekost, het duurde ongeveer een uur, we kregen foto's mee, en drie dimensionale foto's en de hele dvd opname.
Die arts kijkt echt naar het hartje, naar de hersens, de nieren, lengte van de baby, gewicht etc etc.
Die E90,- zijn het zeker waard.
Je kan ook voor E45,- echo doen, maar dan krijg je alleen foto's mee, zonder dvd, en wordt er over het algemeen alleen naar geslacht gekeken.moest je het contant betalen?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.