Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : 12 en 13 maart heilige dagen goed om te vasten

Dina_23
11-03-2003, 14:42

salaam heb onlangs vernomen dat op 12 en 13 maart heilige dagen zijn wie kan mij daar een bevesteging van geven??? alvast bedankt :eek:

Noa
11-03-2003, 14:48
Dat is Hasora....dat is meestal enkele dagen na ons nieuwjaar. Het schijnt zo te zijn dat als je die dagen vast je zonden worden vergeven door Allah swt.

Marisah
11-03-2003, 14:59
Salaam alaikum, Inderdaad as woensdag (9e) en donderdag (10de dag) is het een sterke souna om te vasten. Voordat de ramadan was ingesteld, was het verplicht die dag te vasten (waarbij de redding van moesa door allah wordt herdacht op ashoera). Toen de ramadan werd ingesteld werd ashoera een souna vastdag. Het is sterk aanbevolen om naast donderdag (ashoera) ook woensdag te vasten (om ons te onderscheiden van de joden). Door te vasten zullen insjallah onze KLEINE zondes van 1 jaar worden vergeven... Let op, een grote zonde is bv het niet beschermen van jezelf tegen urine... dus wat is dan een kleine zonde??? Voor meer info in het Engels: www.islam-qa.com

Sherezade2
11-03-2003, 17:21
Origineel gepost door Marisah Salaam alaikum, Inderdaad as woensdag (9e) en donderdag (10de dag) is het een sterke souna om te vasten. Voordat de ramadan was ingesteld, was het verplicht die dag te vasten (waarbij de redding van moesa door allah wordt herdacht op ashoera). Toen de ramadan werd ingesteld werd ashoera een souna vastdag. Het is sterk aanbevolen om naast donderdag (ashoera) ook woensdag te vasten (om ons te onderscheiden van de joden). Door te vasten zullen insjallah onze KLEINE zondes van 1 jaar worden vergeven... Let op, een grote zonde is bv het niet beschermen van jezelf tegen urine... dus wat is dan een kleine zonde??? Voor meer info in het Engels: www.islam-qa.com Lieve zuster, Mijn vraag aan jou is... Mijn vader heeft gehoord dat het juist de 10de en de 11de waren in de Moskee. Nou weet ik het dus niet zeker meer. Op marok.nl staat er ook zoiets. :confused: Kun je het me uitleggen. bedankt alvast. groetjes

Dina_23
11-03-2003, 17:58

bedankt en fijn om te weten inchallah ga ik morgen vasten en donderdag ook. klopt het dat ashoera in marokko ook gevierd word bij kleine kinderen ik was 2 weken terug in tetouan en toen was er weer de markt vol met speelgoed ik hoor hetw el doei doei

etjaaf
11-03-2003, 19:14
salaam ik wou vragen wat 3asoera precies inhoudt. wat wordt er dan gevierd of herdenkt? en doen jullie nog iets speciaals op deze dag. ik weet wel dat vrouwen dan een beetje van hun haar knippen. ik hoop dat jullie een antwoord voor mij hebben alvast bedankt beslam :zwaai:

DESPERADA
11-03-2003, 19:33
Salaam aleikom...... DjazaakAllah oukharijaan Zuster's!!

etjaaf
11-03-2003, 20:02
weet niemand het antwoord op mij vraag :(

yasminne
11-03-2003, 22:06
Moet eerst nog mn eigen dagen inhalen (nog een dag dan!)