Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wij zijn zogenaamd moslims!!!

arabie
11-03-2003, 02:38

????

AdamX
11-03-2003, 02:40
ieder die La ilala illa Allah ,mohammed rasoulo Allah zegt is en eraan houdt is een moslim

arabie
11-03-2003, 02:58
Origineel gepost door AdamX ieder die La ilala illa Allah ,mohammed rasoulo Allah zegt is en eraan houdt is een moslim Als het zo makkelijk en simpel was.....

Tinkabell
11-03-2003, 03:01
Origineel gepost door arabie Als het zo makkelijk en simpel was..... De zin moet je niet klakkeloos lezen, maar interpreteren :rolleyes: Ik vind hem wel sterk:D

AdamX
11-03-2003, 03:04

Origineel gepost door arabie Als het zo makkelijk en simpel was..... het is wel simpel om moslim te zijn, maar niet simpel om gelovig te zijn!! ben ik nu duidelijk?

arabie
11-03-2003, 03:29
Origineel gepost door AdamX het is wel simpel om moslim te zijn, maar niet simpel om gelovig te zijn!! ben ik nu duidelijk? Als wij nu werkelijk eladina amino zouden zijn, dan durfde niemand hier nog een uitspraak te doen! Alleen met uitspraken ben je nog geen moslim: er zijn regels waarvan ashahada de eerste is. Maar bij de meeste houd hij ook daar op. Hoe kun je dan moslim zijn. "Een leraar gist en een leerling beslist" is denk ik in de islam zeker van toepassing.

AdamX
11-03-2003, 03:42
Origineel gepost door arabie Als wij nu werkelijk eladina amino zouden zijn, dan durfde niemand hier nog een uitspraak te doen! Alleen met uitspraken ben je nog geen moslim: er zijn regels waarvan ashahada de eerste is. Maar bij de meeste houd hij ook daar op. Hoe kun je dan moslim zijn. "Een leraar gist en een leerling beslist" is denk ik in de islam zeker van toepassing. natuurlijk kent de shahada regels, anders zal elke mens op aarde moslim zijn, wanneer hij la ilaha illa Allah zegt, het moet ecth uit je hart komen en de betekenis ervan weten, la ilaha illa Allah is iets groots , het nietalleen een uitspraak maar ook wat je doet en denkt!! het gaat hier om taw7eed, dat is heel moeilijk om te bergijpen , als je goe dbetn in tawheed, dan ben je zeker een goede moslim, wat betreft elfiqh, siera of de koran lezen, dat kan iedereen ! en twawheed kent 3 onderdelen waar we aan moeten houden: eenheid van heerschappij, - eenheid van aanbidding -erkenning van de Namen en Eigenschappen wasalaam :zwaai:

miryam196
11-03-2003, 12:34
ik ben het met adamX eens hoor je bent moslim in je hart maar jje moet er wel wat voor doen natuurlijk onze 5 geboden en als je het vergelijkt met andere godsdiensten dan zal de islam echt de makkelijkste zijn want kijk naar de joden die hebbben 10 geboden dat is toch een stuk moeilijker ik weet alleen van mezelf dat ik moslim ben in hart en nieren. Petje af voor je AdamX

arabie
12-03-2003, 02:09
Origineel gepost door miryam196 ik ben het met adamX eens hoor je bent moslim in je hart maar jje moet er wel wat voor doen natuurlijk onze 5 geboden en als je het vergelijkt met andere godsdiensten dan zal de islam echt de makkelijkste zijn want kijk naar de joden die hebbben 10 geboden dat is toch een stuk moeilijker ik weet alleen van mezelf dat ik moslim ben in hart en nieren. Petje af voor je AdamX Jij hebt natuurlijk alleen de laatste bericht gelezen!