Bekijk originele versie : Wie hield zijn/trouwfeest klein ?
Salaam Aleicom zusters & broeders,
Wie van jullie hield een kleine trouwfeest ?
Zonder veel en dure accomodatie gewoon thuis ?
Kregen jullie er later slechte reacties op ? Mensen die vonden dat het niet hoorde of die het schande vonden dat ze niet waren uitgenodigd ?
Wat als het om financiële redenen gewoon niet kan om een groot - duur feest te geven voor heel veel mensen ?
Zijn er alternatieven ?
Alvast bedankt voor jullie reacties !
Mijn beide zussen hebben het thuis gehouden. Alleen mijn oudste zus dat was dan hier in Nederland. We hadden toen best wel een grote huis. Ik kan me daar niet veel van herineren ik was pas 9.
Mijn andere zus in Marokko, ons huis daar is echt heel groot. En het was heel gezellig en knus. Gewoon de mensen die echt close met ons waren.
Mijn broer is afgelopen zomer ook getrouwd, zijn bruiloft was in een grote zaal. En dat was echt heel groot. Iets van 300 mensen of meer zelfs. Echt gewoon teveel te druk. Dat hoeft voor mij niet.
Mijn zussen en broer hebben niet echt negatieve dingen gehoord over hun bruiloften. Behalve van de mensen die een beetje jaloers zijn, denk ik.
Ik zou zelf een klein bruiloft geven met de mensen waarmee ik close ben. Ik hoef niet elke neef, nicht over de vloer hebben. Ze zijn er toch alleen om weer iets te vinden waar ze over kunnen roddelen...
salam,ik heb het thuis gehouden,ik had niet zon grote huis,maar heb alleen mijn familie en vriendinnen uitgenodigd,heb geen neggafa gedaan of geen dj,mijn vriendinnen hebben alles gedaan voor mij
mijn ene vriendin maakte mij op,andere vriendin mn kapsel,techitas heb ik van maroc gekocht,en sieraden,en alles leek net of ik neggafa had gedaan
mn andere vriendin deed de camera,nog een vriendin voor het opmaak van kamer,en ene zorgde voorde sfeer zoda iedereen zich thuis voelde,
achteraf heb ik echt heel veel positieve reacties gehad,de beste tot nu toe hoorde ik overal zeggen,er waren er paar die niet konden geloven dat ik geen neggafa deed,henna had ik ook door een vriendin laten doen,ik had die dag niks gehuurd,koken deden mijn ma en mn tantes
ik deed het niet om finatiele rededen,ik wou gewoon niet veel uitgeven omdat het zonde is veel geld uitgeven voor een trouw,in de islam moetten we het gewoontjes houden,de trouwfeesten van nu zijn bijna niet meet te doen,zoveel geldverspilling,allemaal zonde..dj,limosine, en noem maar op....ene wilt beter zijn dan de andere,hoger zijn dan de andere....
ik denk niet dat er iemand bij stilsta,maar het is echt een zonde
bij mijn schoonouders ben ik dan in een zaal getrouwd,neggafa enzo...
zij hebben dat gereld voor mij,nu hebben ze spijt...
ik hoop dat ik niemand gekwets heb,ik zei alleen maar mijn mening,
beste nsallah
wassalaam
marocloubna
02-06-2005, 11:14
Ik wil het inshallah wel in Marokko doen, maar dan niet in een zaal, maar gewoon thuis (je weet hoe groot die huizen in Marokko zijn!!!)
Wel met zyana en band of DJ, maar dat weet ik allemaal nog niet (is nog veelste ver)
Groetjes Loubna
Moslimaatje01
02-06-2005, 13:00
WIj hebben een sadaqa bij mij thuis gegeven
EN alleen familie en beste vriendinnen, meer niet.....
Het was niet eens het geld waar het om ging maar omdat ik geen zin had in al dat gedoe.....Vond het geldverspilling......
En het past niet, eerst een sadaqa geven met imam enz.. en een paar weken later ga je chitan aanbidden dat kan natuurlijk niet he!!!!!!
En ik ben nu nog steeds hartstikke gelukkig!!!!!!!!!!
Mensen gingen natuurlijk praten dat doen marokkanen toch altijd, maar dat zijn de vrouwen...Ze zeiden zelfs tegen mijn moeder dat ze weggelopen is van haar plicht......Maar ik had schijt aan hun want mijn familie was er en dat is wat voor mij telde..
De mannen gaven mijn vader zelfs complimenten...........
Meid wat ik je adviseer is heb schijt aan wat mensen zeggen en doe gewoon wat je zelf wilt..
WIj hebben een sadaqa bij mij thuis gegeven
EN alleen familie en beste vriendinnen, meer niet.....
Het was niet eens het geld waar het om ging maar omdat ik geen zin had in al dat gedoe.....Vond het geldverspilling......
En het past niet, eerst een sadaqa geven met imam enz.. en een paar weken later ga je chitan aanbidden dat kan natuurlijk niet he!!!!!!
En ik ben nu nog steeds hartstikke gelukkig!!!!!!!!!!
Mensen gingen natuurlijk praten dat doen marokkanen toch altijd, maar dat zijn de vrouwen...Ze zeiden zelfs tegen mijn moeder dat ze weggelopen is van haar plicht......Maar ik had schijt aan hun want mijn familie was er en dat is wat voor mij telde..
De mannen gaven mijn vader zelfs complimenten...........
Meid wat ik je adviseer is heb schijt aan wat mensen zeggen en doe gewoon wat je zelf wilt..
ben met je eens zus,thala
ik heb mijn bruiloft vorig jaar ook thuis gehouden, ik heb alleen de naaste familie en wat goeie vriendinnen en kennissen uitgenodigd. Voor de mannen was het feest in de moskee.
We hadden de woonkamer versierd en marokkaanse banken er in gezet. Ik had wel een ngeffa genomen en bruidsstoelen gehuurd, maar voor de rest heb ik het klein gehouden dus geen band en cameravrouw, maar gewoon cds afgespeeld en met eigen camera opgenomen, heb veel leuke reacties gehad.
Je moet gewoon doen wat jij zelf wilt en niet naar andere mensen luisteren, je weet ze hebben toch altijd wat te roddelen.
nouhaylaaa
04-06-2005, 15:46
ik had een keer een bruiloft meegemaakt zouden het klein houden gewoon een buurtzaal met ong. 50 mensen wel een catering en dj en camera was in het begin best gezellig ineens kwamen er steeds meer mensen uiteindelijk waren er 90 mensen in die zaal nou echt erg de catering had maar voor 50 mensen eten nou daar zaten we dan :( helaas
salaam eleikoum
ik heb hamdoelilah ook mijn feestje thuis gedaan en het was heeeeeeeel gezellig ik had wel ziana, camera en fotovrouw genomen maar ik vond het thuis veel gezelliger
chillerX
04-06-2005, 16:55
je trouwt uiteindelijk om samen met die jongen te sijn dus klein is niet erg en what the fuck wat mensen denken ,als je daar aan denkt dan spoor je al niet
hidjra1424
04-06-2005, 17:58
pecies chillerX
helemaal mee eens....VREES ALLAH SWT EN NIET DE MENSEN........zij zullen jou niet helpen op de dag des oordeels.
Allah swt houdt niet van de mensen die pronken en ik vind dat het wel het geval is als men een bruiloft heel groots houdt..geldverspilling is het
slimblondje
04-06-2005, 19:56
meid je moet niet kijken wat de andere mensen ervan vinden.het is jouw keus:D
Olijfje1984
04-06-2005, 20:39
salaam eleikoum
ik heb hamdoelilah ook mijn feestje thuis gedaan en het was heeeeeeeel gezellig ik had wel ziyana, camera en fotovrouw genomen maar ik vond het thuis veel gezelliger
Het was supergezellig :D
Salaam zusters,
Mijn verloofde en ik zijn volledig overtuigd om het gewoon klein en gezellig te houden ...
en ja mensen praten toch altijd is het niet omdat we het klein houden dan zal het wel zijn omdat we te veel geld verspillen ...
We gaan het ons niet te veel aantrekken en inchallah hopen op een gezegend huwelijk door Allah DAAR GAAT HET OM !!! toch ?
Bedankt voor jullie reacties !!!
liefs
Tine
slimblondje
04-06-2005, 22:45
Salaam zusters,
Mijn verloofde en ik zijn volledig overtuigd om het gewoon klein en gezellig te houden ...
en ja mensen praten toch altijd is het niet omdat we het klein houden dan zal het wel zijn omdat we te veel geld verspillen ...
We gaan het ons niet te veel aantrekken en inchallah hopen op een gezegend huwelijk door Allah DAAR GAAT HET OM !!! toch ?
Bedankt voor jullie reacties !!!
liefs
Tine
insallah
wens je mooie dag toe meid:D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.