Bekijk originele versie : Recht van meningsuiting
Abu jahjah heeft de laatste tijd voor veel commotie gezorgd in onze boerenland. Nou vraag ik mij af of er mensen zijn die vinden dat zijn mond gesnoerd moet worden.
Mijn vraag is: Vinden jullie dat Abu jahjah juist onzo situatie in Nederland verslechterd en wij een nog slechtere reputatie krijgen?
Hoewel ik het niet eens ben met sommige van zijn uitspraken en ik ben er ook nog niet echt uit of ik wel geassocieerd wil worden met hem, vind ik dat hij het volste recht heeft om zijn mening te uiten, mits dit niet tegen de wet in strookt. Het werd eens tijd dat er eens een intelligent persoon voor ons opkomt en niet van die 16-jarige ***-Marokkaantjes die nog niet eens weten hoe de vork in de steel zit.
aishaqandisha
10-03-2003, 21:39
Van mij mag hij absoluut zeggen wat hij wil.
Maar ik ben het op veel punten ook absoluut NIET met hem eens.
En dat mag ik ook absoluut zeggen :) :) :) van mezelf.
Ik vind dat hij, net als iedereen vrijheid van meningsuiting heeft.
Daar zijn (net als bij iedereen) ook grenzen aan, maar daar zit hij
m.i. nog lang niet overheen.
Overigens zou ik het liefst zien dat Marokkaanse jongeren zich niet
lieten vertegenwoordigen door Abu Jahjah en OOK niet door
k.u.t.-marokkanen, maar dat ze gewoon voor zichzelf opkomen.
Er zijn genoeg weldenkende Marokkaanse jongeren. Ik hoop dat die
zich eens laten horen.
Ik heb 'tot op zekere hoogte' ingevuld, maar dat zou ik bij ieder ander ook doen.
Iedereen heeft het recht om zijn/haar mening te uiten, maar niemand maar daarbij opzettelijk anderen beledigen/aanzetten tot haat/discrimineren en dergelijke.
Ja maar waar zit die grens tegenwoordig. Een blanke mag wel zeggen dat de Islam een belachelijke cultuur is (zie Pimmie) maar een niet blanke mag niet zeggen dat homosexualiteit belachelijk (zie:El Moumni) Beiden zijn het kwetsende uitspraken, maar 1 heeft er niet voor op zijn kop gekregen.
Zelfkritiek
10-03-2003, 22:00
Als je in Nederland geen vrijheid van meningsuiting kunt vinden, dan zul je het NERGENS vinden!!! Denk daar maar eens over na!
Vorige week zondag heb ik Jahjah gezien in een uitzending van Buitenhof, 1 van de meest gewaardeerde discussieprogramma's op TV. Hij zat daar onder andere met Hans van Mierlo en hij kon / mocht zeggen wat hij wilde. Wat volgde was een goede en waardige discussie.
Wat is dit toch allemaal voor gezeur?? Kijk in de wereld om ons heen en kom tot de conclusie dat Nederland 1 van de meest vrije landen is, ook op het gebied van vrijheid van meningsuiting!
Vrijheid van meningsuiting heeft blijkbaar ook een grens en die ligt voor, ons, Islamieten heel dichtbij
Zelfkritiek
10-03-2003, 22:06
Origineel gepost door Sammy84
Vrijheid van meningsuiting heeft blijkbaar ook een grens en die ligt voor, ons, Islamieten heel dichtbij
Inderdaad, die grens ligt heel dichtbij...
Wat dachtje van vlak onder Breda?
Of nog erger, vlak onder Malaga!
Om maar een paar voorbeelden te geven...
Ja maar waar zit die grens tegenwoordig. Een blanke mag wel zeggen dat de Islam een belachelijke cultuur is (zie Pimmie) maar een niet blanke mag niet zeggen dat homosexualiteit belachelijk (zie:El Moumni) Beiden zijn het kwetsende uitspraken, maar 1 heeft er niet voor op zijn kop gekregen.
1. Je kunt pas op je kop krijgen als iemand een klacht tegen je indient.
Misschien kwam niemand op het idee om tegen Pim Fortuyn een klacht in te dienen?
2. El Moumni is vrijgesproken.
Of heb ik nou heel erg iets gemist?
3. Fortuyn had het over een cultuur, El Moumni over een groep mensen. Het lijkt me dat dat nogal een verschil uitmaakt wanneer je tegen een uitspraak een klacht indient.
Fortuyn vond geen enkele persoon achterlijk, hij noemde de cultuur zo. Ik kan me voorstellen dat een rechter daarom een klacht van iemand die zich beledigd voelt afwijst.
Maakt niets uit. Hij had het over de islam, dat zijn ook een groep mensen. En je kwetst daar nog meer mensen mee dan die uitspraken van moumni. Hij is vrijgesproken ja, maar daar gaat het niet om. Men probeerde hem zijn mond te snoeren. Waarom is niemand bij Pim opgestaan om te zeggen dat hij te ver gaat? Wil je weten waarom?
als het gaat om niet-blanken en vooral islamieten mag je niets zeggen. Kijk maar naar Greta. Die vrouw verkondigde haar mening op een hele discrete manier. Waarom wordt zij van antisemitisme beschuldigd?
p.s. het waren voorbeelden
Zelfkritiek
10-03-2003, 22:30
Kijk maar naar Greta. Die vrouw verkondigde haar mening op een hele discrete manier. Waarom wordt zij van antisemitisme beschuldigd?
p.s. het waren voorbeelden
Discrete manier? Arafat omhelzen en de terroristische aanslagen goedpraten?? Greta was door iedereen serieus genomen indien ze niet alleen de daden van de extremistische Joden zou verwerpen, maar tegelijktijd ook de daden van de extremistische Palestijnen!
Tinkabell
11-03-2003, 04:09
Origineel gepost door Zelfkritiek
Discrete manier? Arafat omhelzen en de terroristische aanslagen goedpraten?? Greta was door iedereen serieus genomen indien ze niet alleen de daden van de extremistische Joden zou verwerpen, maar tegelijktijd ook de daden van de extremistische Palestijnen!
Nog voor dat Greta naar Arafat ging, was men al bezig om haar aan te klagen en te beschuldigen van antisemitisme. (hier doel ik op dat gezeur over die 6 miljoen handtekeningen).
Het slaat trouwens ook nergens op om Greta en antisemitisme aan elkaar te linken want:
Arabieren zijn namelijk ook een semiet volkje. :D
RESPECT RESPECT zoals abu jahjah zei :D
Tinkabell
11-03-2003, 04:21
Heej Mensen ik vind dat er wel degelijk een grens moet zitten aan de vrijheid van meningsuiting.
Ik bedoel:
Stel ik werk bij de bioscoop. Midden in de film, sneak ik naar binnen en gil door een megafoon: BRAND BRAND
Als vervolgens iedereen in paniek naar de nooduitgang rent en daardoor een meisje is dood getrapt door de massa, is het toch billijk als mensen mij aanklagen.
Ik bedoel, lijkt me sterk dat ik dan voor de rechter ga zeggen: Heej man ik riep gewoon voor de gein BRAND BRAND, dat mag toch?
Vrijheid van meningsuiting toG?!
dusse.....ik heb net als de meerderheid gestemd op vrijheid van meningsuiting tot op een zekere hoogte :nerd:
:p
KoRnOnTheCops
11-03-2003, 11:31
Ja maar waar zit die grens tegenwoordig. Een blanke mag wel zeggen dat de Islam een belachelijke cultuur is (zie Pimmie) maar een niet blanke mag niet zeggen dat homosexualiteit belachelijk (zie:El Moumni) Beiden zijn het kwetsende uitspraken, maar 1 heeft er niet voor op zijn kop gekregen. misschien had iemand wel een aanklacht tegen hem ingediend als ie niet was afgeknald.
daarvoor leven we in n democratie he.
zolang ie maar geen mensen kwetst
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.