Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : bidden

yasminne
10-03-2003, 18:47

Hoi allemaal, heey ik heb morgen een grote presentatie over de Islam, en mijn deel is ik moet het houden over de 5 zuilen ik heb ze allemaal gevonden maar vind geen info over bidden kan iemand mij helpen waar ik alle info kan halen over Bidden (sites) Alvast bedankt, Dikke boesa Yasminneeeeeee

Jemal2002
10-03-2003, 18:49
hoe bedoel je ?? om te leren bidden?

yasminne
10-03-2003, 19:06
nee nee niet het leren bidden. Gewoon wat bidden allemaal inhoudt en waarom we het verplicht is

lala_fatima
10-03-2003, 19:10
Salat ( Het gebed) Het geloof in de Islam steunt op vijf pilaren. Deze pilaren zijn als de fundering van een huis; wanneer je een van de funderingen weghaalt dan stort het huis in. Bij het volgen van de juiste weg in de islam en om te kunnen zeggen: ' ik ben moslim ', is het dus noodzakelijk dat je in je geloof voldoet aan alle vijf de pilaren van de islam. http://www.alim.nu/pictures/babymuslim.jpg De tweede zuil van de Islam is het verrichten van het gebed (Salat). Het gebed wordt vijf keer per dag verricht. Voor zonsopgang, het midden van de dag, de namiddag, de avond en 's nachts. Volgens overleveringen krijgt hij die zijn gebeden in een moskee in groepsverband verricht, 25 keer de beloning van een gebed dat hij alleen uitvoert. Met een schoon lichaam, schone kleren en op een schone plek onderwerp je je aan je Heer met toewijding, in herinnering, dank en vragend voor vergiffenis. Er worden verzen uit de Koran gereciteerd met bepaalde fysieke bewegingen om je lichaam en geest te zuiveren en om zo gedurende de dag in direct contact te komen met je Schepper, Ontwikkelaar en Ondersteuner. Het gebed maakt je rechtvaardig, in en om je heen. Behalve de vijf tijden van de verplichte gebeden die over de dag en nacht verspreid zijn, zijn er de jaarlijkse feestgebeden, de wekelijkse vrijdaggebeden en de dagelijkse vrijwillige gebeden voor alle volwassen mannen en vrouwen. Al deze gebeden bestaan uit een verplicht deel en een deel naar keuze waarvan je de onderdelen met wat inzet gemakkelijk kunt leren en uitvoeren. Dit is je eeuwige bereidheid tot vrijwillige onderwerping aan Allah's bevelen voor eigen bestwil zonder enige bemiddeling: Je hebt geen priester of monnik nodig om je gebeden te verrichten daar je in direct nauw contact met Allah bent. Elke praktiserende moslim kan een gezamenlijk gebed leiden.

yasminne
10-03-2003, 19:23

lala_fatima JE BENT EEN SCHAT shokran dat was nou precies wat ik zocht. Mwuaaaaaaaaaaaaaaaa7 :kusgrijs: :kusgrijs: :kusgrijs: yasminne

Nounousa
10-03-2003, 19:51
Origineel gepost door bilal18 asalamoe wa aleikoem, LALA_Fatima kijk wat voor discussies we hebben gekregen over foto's. En toch zet je het nog extra groter. SOEBHANA ALLAH!!!!!!!! wa aleikoem salam hahahahah me lachspieren werken weer...

lala_fatima
10-03-2003, 19:51
Origineel gepost door bilal18 asalamoe wa aleikoem, LALA_Fatima kijk wat voor discussies we hebben gekregen over foto's. En toch zet je het nog extra groter. SOEBHANA ALLAH!!!!!!!! wa aleikoem salam hoezo zijn fotos dan haraam ofzo :confused:

yasminne
10-03-2003, 19:57
Ach ja toch bedankt voor het inhoud fatje.

amel124
12-03-2003, 21:53
Origineel gepost door bilal18 asalamoe wa aleikoem, LALA_Fatima kijk wat voor discussies we hebben gekregen over foto's. En toch zet je het nog extra groter. SOEBHANA ALLAH!!!!!!!! wa aleikoem salam IK HEB 1 WOORD VOOR JOUW R.O.T.O.P AMEL :kwaad: :kwaad: :kwaad:

Oem_Lena
12-03-2003, 22:26
Origineel gepost door bilal18 zuster, Ik verwijs je naar de topic wat ik heb gezet. foto's en afbeeldingen zijn verboden!!!!!!!! Lees dat goed door en hoop ik dan insha allah dat je die foto weghaalt! wa aleikoem salam amel124 wie moet oprotten :confused:

amel124
12-03-2003, 22:43
Origineel gepost door lala_amira2 amel124 wie moet oprotten :confused: bilal18 moet echt oprotten hij l.u.lt alleen maar ozin uit zema een man die alles weet

DESPERADA
12-03-2003, 23:15
Origineel gepost door amel124 bilal18 moet echt oprotten hij l.u.lt alleen maar ozin uit zema een man die alles weet Salaam aleikom.... Meid chill! Relax! De broeder (Bilal) gaf alleen aan nasi7a (tip), Dat foto's/afbeeldingen niet zijn toegestaan.... Is de taak van iedere moslim om zijn broeders/zusters op hun fouten te wijzen, als hij zich er zelf ook aan houdt. Dus wat wij met het advies doen ligt aan ons.... Maar om nu gelijk te aan schelden...?!

amel124
13-03-2003, 12:26
Origineel gepost door DESPERADA Salaam aleikom.... Meid chill! Relax! De broeder (Bilal) gaf alleen aan nasi7a (tip), Dat foto's/afbeeldingen niet zijn toegestaan.... Is de taak van iedere moslim om zijn broeders/zusters op hun fouten te wijzen, als hij zich er zelf ook aan houdt. Dus wat wij met het advies doen ligt aan ons.... Maar om nu gelijk te aan schelden...?! salaam weetje wat bilal18 zijn probleem is alles is volgens hem haram dat is niet zo en foto is niet haram kijk maar eens naar onze paspoorten mij gaat het erom met bewijs uit de koran :zwaai: geloof ik hem zonder pardon ik zal zelf mijn excuuses aanbieden maar het staat niet in de koran dus !!!!!!!!!!!!!!!!!!

yasminne
13-03-2003, 15:38
Iwa safieeeeeee, de enige wat ik wou was info, en daar ben ik haar zeer dankbaar. Want mn presentatie ging geweldig. Dus bilal doe niet zo moeilijk, dan weet ze het toch gewoon voor de volgend keer. nog maals bedankt amel. boesa, yasminne