Bekijk originele versie : Het liefst anoniem trouwen!
Fedwa123
10-03-2003, 18:38
Met alle respect voor de meiden die een groot feest willen geven enzo. Ieders zijn eigen keus.
Maar iedereen verklaart me voor gek, omdat ik het het liefst zo klein en weinig mogelijk aan wil doen. Waarom al die peospas? band/dj, zaal, cameramensen, negeffa, koets, 12 soorten koek en 10 soorten cake, bruidssuikers, zeepjes, bonbons, honderden gasten etc.
Het is niet dat ik gierig ben ofzo, integendeel. Maar ik vind het zo overdreven. Je trouwt om het samen zijn en niet om wat de mensen van je grote dag vinden. Ik denk niet dat je meer geniet van zon dag omdat al die poespas erbij zit. Het brengt juist meer stress omdat je je zorgen moet maken of alles goed loopt.
Het liefst zou ik als ik ging trouwen anoniem trouwen. Maar helaas kan dat (volgens islam) niet dus maar een klein feestje met weinig mensen, om uiteindelijk gelukkig te worden met mijn man.
Maar ik weet hoe de reacties zullen zijn, alle mensen die komen zullen denken dat ik gierig ben ofzo. Of dat ik een arme jongen trouw ofzo, maar daar ligt het helemaal niet aan. Ik hoop dat ik een jongen zal vinden die het hiermee eens is :p anders heb ik een klein probleempje.
Dit schrijf ik niet om andere mensen af te kraken. Ik vind het leuk voor anderen als zij gelukkig omdat ze het op HUN MANIER willen doen. Dus wat iemand er ook maar van maakt. En het is ook geen jaloezie ofzo, ik gun iedereen een hele mooie bruiloft.
Ik ben alleen benieuwd hoe de rest hierover denkt. En of ik nu echt apart ben.
beppie_truus
12-03-2003, 08:46
als ik ooit ga trouwen inschallah dan zal ik dat groots vieren.
Lalamoslima
12-03-2003, 21:07
Precies ik zou mijn bruiloft het liefst ook zo klein mogelijk geven. en niet te vergeten op de islamitische wijze, zonder alle HARAM dingen er omheen. Maar ha de druk van familie speelt ook een grote rol helaas!
beppie_truus
12-03-2003, 22:08
ik kan niet eens een klein feest geven ook al zou ik willen:D
alleen ons gezin bestaat al uit 12 kinderen en dan heb ik de neefjes en nichten er niet bij opgeteld en om maar over het aantal ooms en tante's niet te spreken.
MiSsRiFfIa_N
14-03-2003, 21:30
Origineel gepost door dinae
Salaam,
Ik ga inshallah in de zomer trouwen en voor mij hoeft al die poespas ook niet, het liefst geef ik 1 dag een klein feestje voor familie en vrienden, maar mijn aanstaande man heeft juist het tegenovergestelde. Hij wil een feest in marokko met band, vuurwerk and so on. Het liefst heb ik een kleine bruiloft en een leuke huwelijksreis met zijn 2en. Maar helaas gaat dat niet door de druk van de familie en mijn omgeving....
Het belangrijkste is dat je van elkaar houdt en ik gun mijn aanstaande de bruiloft van zijn leven en ik hoop inshallah dat we nog heel gelukkig worden.
dinae
JE TROUWT MAAR EEN KEER MEID...DUS MAAK ER WAT VAN ENNE VEEL GELUK SAMEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ik vraag me eigenlijk af wat nu jou preciese reden is om een klein feest te geven, wil je je hele familie erbij hebben of niet. wij hebben nu eenmaal grote families, dus het wordt zowiezo groot, tenzij je de ene wel uitnodigt en de ander niet. Trouwens de mensen kunnen moeilijk denken dat jij gierig bent, want dat is niet aan jou, je man wordt er daarentegen wel op aangekeken.
Hoe dan ook Inshallah krijgt ieder wat hij/zij wil.
ma3asalama
Ps je bent als mannelijk geslacht aangemeld, aan je profiel te zien.
Massilya20
15-03-2003, 23:45
Hallo
Ja zo dacht ik er ook in het begin over. Vooral op het moment je geen plannen hebt voor trouwen. Maar zodra het trouwen naderbij komt ga je toch wel anders denken.
J trouwt met je geliefde en je hoopt dat dit maar voor 1 keer is. En de mooiste dag van je leven wil je toch graag vastleggen op camera. En dan wil je een mooie jurk om aan te doen. Dus dan denk je waarom geen band erbij die je bij binnenkomst lofliederen zingt. Tja en op een gegeven moment wil je je bruiloft tot in de puntjes regelen.
Maar belangrijker vind ik het dat IK en mijn familie op die dag genieten. Dus geen moeder die in de keuken staat. Geen zussen die de tafels afruimen etc. En niet ik die niks van de bruiloft zie omdat de negaffa urenlang met me bezig is. Witte jurk is het mooiste jurk. Die wil ik dan ook heel lang aan.
Probeer het zo te regelen dat je ervan geniet. Als je alles gewoon goed van tevoren regelt dan hoeft niet zo'n grote moeite zijn. En ga lekker 2 dagen na je bruiloft op huwelijksreis.
Maar regel een mooie bruiloft alleen als je denkt dat je het geld hebt of hier goed voor hebt gespaard. Maar ga alsjeblieft geen geld lenen.
En niet te vergeten. Al dat regelen kan ook leuk zijn. Bij het zoeken van mijn bruidsjurk moeten mijn beste vriendinnen aanwezig zijn. Ik heb pas geleden een ssisi-jurk gekocht. Samen met mijn vriendinnen. Het was echt een topdag. En toen ik die jurk ging passen zag ik gewoon tranen in de ogen van mijn vriendinnen. Ja op zo'n moment besef je pas. He ik ben de eerste in mijn clubje die gaat trouwen. We hebben daarna nog uitgehuild en herinneringen opgedaan. Echt zo'n moment is gewoon mooi.
Ook het zoeken naar gepaste kleding met mijn zussen voor wat ze gaan aandoen bij het stadhuis. En de getuige uitzoeken enzo. Samen met je aanstaande man regelen hoe alles eruit moet zien. Jullie eerste ruzietje meemaken omdat je het niet met elkaar eens bent en dan toch als vrouw je zin weer krijgen (ja vrouwen he). Echt die momenten zijn top! En al dat geregel en gestress moet dan leiden tot een geweldige bruiloft die je nooit zal vergeten en die je je kinderen kan navertellen en laten zien.
Je gaat trouwen en dat mag gevierd worden. En waarom niet met alle familie, vrienden en kennissen erbij?
Als je een kleine familie hebt dan kan het klein. Kunnen jullie met z'n allen naar een restaurant gaan . En als je een grote familie hebt dan lijkt het me handiger hiervoor een zaal te huren.
Trouwen is iets universeels. Niet de Marokkanen hebben dit bedacht ofzo. Elk ras geeft een feest. Zelfs de armen geven een groot feest met vreugde. Maar het hangt af van de persoon.
Maar om antwoord op je vraag te geven: Nee je bent niet apart ofzo. Zijn velen die er net zo over denken als jij.
Veel succes nog in de toekomst.
Gegroet,
MAssilya
De profeet zag het liefst dat trouwfeesten klein werden gehouden. Hij vond het zonde dat mensen zoveel hadden verkwist. Als ik inchallah ga trouwen, hou ik dat ook zo klein mogelijk. Voor mij geen zaal of wat dan ook.
Nounousa
16-03-2003, 21:12
voor mij INDERDAAD zo klein mogelijk!
Geen feest en al die onzin!
me familie, schoonfamilie, samen wat eten ( mannen en vrouwen gescheiden natuurlijK! ) en dat was het!
MocroJurken
23-10-2009, 23:47
Oude topic maar volgens mij komt het nog steeds voor! ik vind als je het wilt, moet je het vooral doen! Niet letten op adere mensen!
Malayka23
23-10-2009, 23:53
ja dat vind ik ook,
ik wilde eerst eigenlijk ook alleen een etentje thuis geven ..met alleen mijn naasten...maar ja als zijn gezin en mijn gezin bij mekaar komt, dan hebben we echt al ontzettend veel mensen, en dan nog de kinderen erbij die je nergens kunt laten...
dus daarom toch besloten om het inshallah in een zaaltje te doen...maar daarbij ook niet echt veel poespas en verkleedpartijen...dus toch nog wel heel bescheiden...dus een zaaltje genomen meer om de ruimte...
MocroJurken
23-10-2009, 23:59
ja dat vind ik ook,
ik wilde eerst eigenlijk ook alleen een etentje thuis geven ..met alleen mijn naasten...maar ja als zijn gezin en mijn gezin bij mekaar komt, dan hebben we echt al ontzettend veel mensen, en dan nog de kinderen erbij die je nergens kunt laten...
dus daarom toch besloten om het inshallah in een zaaltje te doen...maar daarbij ook niet echt veel poespas en verkleedpartijen...dus toch nog wel heel bescheiden...dus een zaaltje genomen meer om de ruimte...
:goedzo:
HananStyling
24-10-2009, 00:09
Zou de TS ondertussen al getrouwd zijn? want de topic is toch al 6j oud hé?
Ben benieuwd hoe haar bruiloft was
MocroJurken
24-10-2009, 00:11
ahahah ben ook benieuwd!
Ik wou het ook klein houden, maar we hebben allebei een grote familie. Dus nu gaat het zonder dat wij dat willen eigelijk wel groot worden.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.