Bekijk originele versie : Imam Van de Ven klaagt cartoonist aan
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
Dwaallicht
01-06-2005, 01:01
Imam Van de Ven klaagt cartoonist aan
Gepubliceerd op dinsdag 31 mei 2005
Abdul Jabbar van de Ven laat weer van zich horen. Hij heeft een aanklacht ingediend tegen internetcartoonist Gregorius Nekschot wegens 'het aanzetten tot haat jegens moslims dan wel het beledigen van moslims'.
De islamitische prediker Van de Ven werd bekend door zijn optreden in het EO-programma Het Elfde Uur waar hij, al dan niet uitgelokt, toegaf dat hij niet rouwig zou zijn als het onafhankelijke Tweede-Kamerlid Geert Wilders aan kanker zou sterven.
Oproep
Op een aantal websites, zoals marokko.nl en islaammail.com, heeft de tot moslim bekeerde Brabander andere moslims opgeroepen een aanklacht tegen Gregorius Nekschot in te dienen bij Meldpunt Discriminatie Internet (MDI). Het gaat met de imam vooral om een cartoon waarop hijzelf wordt afgebeeld.
MDI
Het MDI is de zelfbenoemde waakhond op internet en beoordeelt eigenmachtig of uitlatingen ‘strafbaar’ zijn, zonder daarover tekst en uitleg te geven aan de sitebeheerders.Ze doen zelden aangifte maar versturen jaarlijks honderden dreigmails aan de providers van sites waarop discriminerend materiaal zou staan, met het verzoek dit materiaal te verwijderen op straffe van aangifte. Meestal doen de providers dit braaf. Gregorius Nekschot voelt hier niks voor.
Het MDI, inmiddels 'overspoeld met klachten', probeert het OpenbaarMinisterie dit keer zover te krijgen een strafzaak te beginnen. De tekenaar zelf, is op zijn beurt, een actie tegen de handel en wandel van het Meldpunt Discriminatie Internet zelf omdat het MDI zich volgens Nekschot 'heeft ontpopt als een instituut dat zich graag laat gebruiken door politiek en religieus geïnspireerde tegenstanders van De Gulle Lach en De Vrijheid Van Meningsuiting'.
Mark van Wonderen
http://www.planet.nl/planet/show/id=62967/contentid=583326/sc=03809a
mohammedALI
01-06-2005, 01:16
Ik mag Abdul Jabbar wel :goedzo:
amazed_observer
01-06-2005, 01:23
Abdul haalt opgelucht adem.
Hij heeft in ieder geval 1 supporter.
En wat voor 1. :hihi:
ACH GUTTEGUT, HIJ HEEFT LANGE TENEN DIE V/D VEN.
Wat mij betreft krijgt hij binnen twee jaar een oproep van boven om daar te verschijnen :-)
Nilfheim
01-06-2005, 08:41
LMAO! Abdul is een sukkel die zn muil moet houden. We leven hiero in Nederland voor het geval ie dat nog niet wist.
Ben benieuwd onder welke nick Abdul hier post.
Ben benieuwd onder welke nick Abdul hier post.
B2BMM. :D
Abu_Charafedine
01-06-2005, 08:57
Ik mag Abdul Jabbar wel :goedzo:
Ik heb een groot respect voor Abduljabbar van de VEN, vooral omdat hij van Nederlanderse afkomst is. Moge Allah hem behoeden tegen de ongelovigen kwaden.
Wa salaam,
Eer van de Islaam :goedzo:
B2BMM. :D
:banana: :banana: :banana: :goedzo:
Nilfheim
01-06-2005, 09:10
Even een vraagje...Waarom hoor ik hierover: http://www.apostatesofislam.com/apostates.htm nooit iets :confused:
Abu_Charafedine
01-06-2005, 09:13
Even een vraagje...Waarom hoor ik hierover: http://www.apostatesofislam.com/apostates.htm nooit iets :confused:
Is het dan zo relevant om EX-moslims op een SITE te zetten?? Lees mijn onderschrift eens en denk er goed overna (De Islam kent geen dwang).
Gegroet,
Eer van de Islaam ;)
Nilfheim
01-06-2005, 09:15
Is het dan zo relevant om EX-moslims op een SITE te zetten?? Lees mijn onderschrift eens en denk er goed overna (De Islam kent geen dwang).
Gegroet,
Eer van de Islaam ;)Ik was gewoon nieuwsgierig, no offence :o Ik hoor nl nooit iets over mensen die gestopt zijn met de islam, vandaar.
De Koran is toch redelijk helder over het lot van een afvallige; moest deze niet ter dood gebracht worden?
giegelbek
01-06-2005, 10:03
Gegroet,
Eer van de Islaam ;)
is je neus dan zo kort?
bekijk ook eens dat video'tje van de steniging van twee vrouwen
lees dan ook hoe de "regels" daar voor zijn
http://www.apostatesofislam.com/apostates.htm
Pagina's :
[
1]
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.