Bekijk originele versie : zonnebank haram?
Salaam alaikoem wr wb wm
ik had een klein vraagje namelijk:
is zonnebank haram? of verboden? of sterk afgeraden? indien 1 van deze 3, waarom?
bedankt, moge Allah swt je belonen incha'Allah
salaam oe alaikoem wr wb wm
Salaam eleykoem wr wb
ik denk van de ene kant dat het neit haram is want je wil alleen ietje bruiner worden dan doe je ook in de zon.
maar ik heb gehoord dat het ook slecht voor je kan zijn dat zonne banken dus Allah oe Allem
shafia
ja maar daarom zou ik graag een antwoord krijgen over wat de Islam, de sharia erover zegt.
is zonnebank nu haram of niet??
dan moet je de geleerden vragen zuster de geleerden zijn niet hier op yasmina
daar kan ik inkomen, maar hier zijn ook verscheidene die wel een bepaalde basis van islam hebben, en ik had graag zoveel mogelijk argumenten pro of contra verkregen.
Alle informatie is welkom, enkel geen persoonlijke meningen. Daar ben ik geen stap verder door.
Moge Allah swt degene belonen met de goede intentie inchaAllah.
Ik denk niet dat het Haram is, ik heb er nooit iets over gehoort
of over gelezen.
Dus ga maar gewoon zonnebanken, doe ik ook
Doeg:zwaai:
yasminne
10-03-2003, 19:09
Ach ja het kan zijn dat het niet mag omdat je je eigen huidskleur moet behouden.
maarja door de zon wordt je ook bruin
dus ik zou het niet weten.
Nou hopelijk krijg je een fatsoenlijke antwoord op je vraag, want ik weet het niet
Ismahane82
10-03-2003, 23:35
Ik zou zeggen pak de koran en zoek op wat god over zonnebanken heeft geschreven:D
Mocro4eva
10-03-2003, 23:46
Origineel gepost door Brownie
Salaam alaikoem wr wb wm
ik had een klein vraagje namelijk:
is zonnebank haram? of verboden? of sterk afgeraden? indien 1 van deze 3, waarom?
bedankt, moge Allah swt je belonen incha'Allah
asalaam wa aleikoum zuster,
ik zou het antwoord op je vraag echt niet weten, maar ik kan je een site geven waar je je vraag aan een geleerde kunt stellen. Je moet de vraag wel in het arabisch of engels stellen en dan krijg je zsm antwoord.
De site is http://islamtoday.net/english/
Ik hoop je zo een beetje geholpen te hebben.
Ma3a Salama
:zwaai:
salaam alaikoem wr wb wm
Bedankt zuster ! ik heb die site opgeslagen, moge Allah swt je belonen incha'Allah! DjazzakAllah bi ghair!
MOslimmeID
11-03-2003, 17:07
Origineel gepost door yasminne
Ach ja het kan zijn dat het niet mag omdat je je eigen huidskleur moet behouden.
maarja door de zon wordt je ook bruin
dus ik zou het niet weten.
Nou hopelijk krijg je een fatsoenlijke antwoord op je vraag, want ik weet het niet
Salaam alaykoum
De zon is door Allah swt geschapen en de zonnebank is door de mens gemaakt.
Succes met het vinden op een antwoord incha Allah!
Wa Salaam
IK WIL NIET ALS EEN ZEUR OVERKOMEN,
MAAR IN DIE TIJD BESTOND EEN ZONNEBANK NIET DUS KAN HET NIET IN DE KORAN STAAN.
EN JE MAAKT JEZELF ALLEEN MAAR DONKERDER. HET IS ALLEEN SLECHT VOOR JE ALS JE ER ELKE DAG ONDER ZIT.
MAAR ALS JE ER VERANTWOORDELIJK MEE OMGAAT DAN HOEF JE JE GEEN ZORGEN TE MAKEN.
SaraZena
11-03-2003, 23:52
Origineel gepost door Ismahane82
Ik zou zeggen pak de koran en zoek op wat god over zonnebanken heeft geschreven:D
:D :D
DESPERADA
12-03-2003, 09:48
Salaam aleikom...
Twijfel achtige zaken altijd vermijden..... InschAllah zal je antwoord er op vinden......
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.