Bekijk originele versie : Stempelen en zwartwerk
In Belgie vind je amper werk met hijaab.
Wa SubhanAllah dan nog zou ik 't niet oké vinden. Voor alles is een oplossing en voor een echt ioordeel moet je in Saudie zijn meid.
Mysticalia
28-05-2005, 15:06
Wa SubhanAllah dan nog zou ik 't niet oké vinden. Voor alles is een oplossing en voor een echt ioordeel moet je in Saudie zijn meid.
Iwa ja :moe:
Zusterke001
28-05-2005, 15:07
Bullshit letterlijke bullshit, er is genoeg werk voor meiden met een yhijaab. Waar ze wel worden aangenomen. Je moet er alleen wel MOEITE voor doen. Die baan komt niet op JOU afstappen! Jij moet die baan gaan opzoeken!
Ja onder geile mannen zeker? Dat noem ik geen werk.
En rustig aan hé
Zusterke001
28-05-2005, 15:08
je klinkt als die heks die ik heb ontmoet in de VDAB :rolleyes:
Ja onder geile mannen zeker? Dat noem ik geen werk.
En rustig aan hé
Ooh goh dus je hebt ervaringen met geile mannen..Zeg Zusterke001 waar doe je die ervaring dan wel niet op hé:moe:
Ik klink logisch that's it..ik ga mijn handje niet ophouden bij 't CWI of in jouw geval het VDAB of hoe 't dan ook heet.
Zusterke001
28-05-2005, 15:43
Ooh goh dus je hebt ervaringen met geile mannen..Zeg Zusterke001 waar doe je die ervaring dan wel niet op hé:moe:
Ik klink logisch that's it..ik ga mijn handje niet ophouden bij 't CWI of in jouw geval het VDAB of hoe 't dan ook heet.
Ja bij één man, bij mijn man.
Als jij dat niet doet, dan niet maar zeik niet over andere meiden die niet willen buigen voor een ander.
Ja bij één man, bij mijn man.
Als jij dat niet doet, dan niet maar zeik niet over andere meiden die niet willen buigen voor een ander.
Ik las toch duidelijk dat je 't over geile MANNEN had en niet over JOUW geile man.:moe: Góh zeg.
Nee inderdaad ik hoef m ijn handje niet op te houden voor een ander. Ik haal mijn eigen geld binnen. Daar hoef ik niet voor te frauderen.
Zusterke001
28-05-2005, 19:52
dames Een Beetje Respect Naar Elkaar Toe, Alstublieft.
hiya ked hasebni :kwaad:
moslima121
28-05-2005, 20:13
Ik ben naar de VDAB geweest en ik had een discussie met de werkconsulente. Ze had het steeds over mijn hijaab en zei jah dan moet je ook niet genieten van de RVA als je daarvoor niet wil werken. Ik zei dat ik wél wil werken maar dat ik geen werk KAN vinden en dat het haar taak is om werk voor MIJ te zoeken moehim, ik had een heftige discussie met haar. En toen ben ik naar de RVA gegaan en heb ik ze gezegd dat ik hun bekakte geld niet wil hebben.
Met dat bewijs ben ik terug naar die heks gegaan en heb ik haar gezegd, weet je wat, ik ga niet werken, ik ga lekker genieten...en toen zei ze jah, dan moet je de gevolgen er maar van zien. Toen zei ik wat dan? Toen ging ze zehma in het systeem intikken dat ze mijn geld moesten afpakken omdat ik jobs weiger.
En toen zag ze dat ik geen uitkering meer ontving...
Daar zat ze met haar mond vol tanden.
SALUT !!
Er is nog leven na RVA hoor !!
Ik woon ook in belgie en heb een uitkering(stempel geld)
Jij onvangt geen geld niet meer van de rva mijn vraag is hoe leef jij als jij niet werkt en geen uitkering krijg.
Zusterke001
28-05-2005, 20:15
Ik woon ook in belgie en heb een uitkering(stempel geld)
Jij onvangt geen geld niet meer van de rva mijn vraag is hoe leef jij als jij niet werkt en geen uitkering krijg.
Hoezo hoe leef ik? Allah swt is de Razaaq.
moslima121
28-05-2005, 20:30
Hoezo hoe leef ik? Allah swt is de Razaaq.
Ja dat is waar .
Ik heb bij de vdab ook zo'n strenge begeleider.
Hij zij tegen mij als je nog met je hoofdoek ga soliciteren dan ga ik naar de rva zeggen dat je werk werkt weigerd omdat je een hoofdoek draagt. En dan gaan ze mij schorsen en geen geld geven.
Maar ik doe moeit om werk te zoeken. Alleen wil ik werken met hoofdoek,maar dat vind je niet.
KAN DE RVA U SCHORSEN OMDAT JE EEN HOOFDDOEK DRAAGT??????????
Het hoord toch bij mijn uiterlijk. :kwaad: :kwaad:
Lady_Yas
28-05-2005, 21:50
Degene die zeggen dat er wel werk te vinden is. Die weten dan niet hoe het hier aan toe gaat in Belgie je vindt met hoofddoek GEEN of BIJNA Geen werk vooral niet als je iets wilt doen in de richting van je studies....
Zusterke001
28-05-2005, 22:32
Ja dat is waar .
Hij zij tegen mij als je nog met je hoofdoek ga soliciteren dan ga ik naar de rva zeggen dat je werk werkt weigerd omdat je een hoofdoek draagt. En dan gaan ze mij schorsen en geen geld geven.
Maar ik doe moeit om werk te zoeken. Alleen wil ik werken met hoofdoek,maar dat vind je niet.
Zij kunnen je niet schorsen, dat mag niet van de wet. Laat ze maar praten.
Ja dat is waar .
Jullie hebben gelijk, ik weet dat het er in België zo aan toe gaat !!! Het is verschrikkelijk maar het is de waarheid !
Mensen die zeggen dat er werk genoeg is voor vrouwen die een hoofddoek dragen hebben ongelijk !!!
Ikzef ben Belgische Moslima, ik draag ( nog ) geen hoofddoek
=> dit ter informatie ter zijde
Ik werk als advocate in België en mijn verloofde is Marokkaan.
Hij leeft al 2 jaar van een uitkering. Af en toe krijgt hij via de interim eens een paar dagen een jobje in een fabriek.
Mijn verloofde is in België geboren en getogen, spreekt daarom ook perfect Nederlands, heeft een diploma middelbaar onderwijs TSO ( technisch )
Hij is vrij licht van huidskleur, heeft donkerbruin haar, een verzorgd voorkomen een rijbewijs voor auto en vrachtwagen en toch vindt hij geen werk !!!
Hij zoekt niet ????????????????????????????????????????????????
Ook hij mocht op kruisverhoor komen bij de consulente van de VDAB deze beweerde net als bij jullie dat hij geen werk zocht.
Gelukkig had ik hem een tijdje voordien aangeraden om al zijn sollicitatiebrieven op te slaan in zijn mailbox en steeds een ontvangsmelding van de personeelsdienst te vragen "een brief met als inhoud dank u voor uw sollicitatie in ons bedrijf momenteel zijn er geen openstaande vaccatures die beantwoorden aan uw profiel wij houden uw sollicitatie in onze werfreserve )
Al deze brieven netjes bijgehouden.
De consulente van de VDAB stuurd dus ook aan de RVA dat ze zijn uitkering moesten weigeren uit te betalen.
Dus ben ik in naam van mijn verloofde samen met een ( bevriende deurwaarder ) al deze sollicitaties met ontvangstberichten van de bedrijven netjes gedateerd gaan afgeven bij de RVA
IK KAN JE VERZEKEREN ZE WISTEN DAAR NIET WAAR ZE HET HADDEN !
De consulente van de VDAB hebben we bij de RVA aangeklaagd wegens rascistische veralgemeende motivaties en ze is ontslagen !!!!
Ik weet dat jullie hier weinig aan hebben, maar doe hetzelfde vraag overal waar je solliciteerd een bewijs dat je je er hebt aangeboden of verstuur e-mails naar de bedrijven en vraag een ontvangstmelding ( die hebben de meeste bedrijven toch standaard in hun bestanden zitten ) Proberen ze je uitkering dan nog af te pakken schotel deze dan ff voor hun neus !!!
Wat betreft interimkantoren, lieve zusters, is het zo dat de Belgische Wet zo slecht is dat het bedrijven en interimkantoren toelaat je te weigeren als allochtoon !
De Belgische wet schrijft nl voor dat elk bedrijf verplicht is een bepaald aantal allochtonen in dienst te nemen !
( de beschrijving van allochtoon is wel ff vergeten vermeld te worden in deze wettekst => foutje neen typisch Belgisch )
Als een bedrijf dus zijn quatum voor allochtonen bereikt heeft, hoeft het geen "allochtonen" meer aan te nemen en kunnen ze argumenten aanhalen dat ze niet meer dan de 1/4 allochtonen van hun werknemers op de verschillende afdelingen aannemen om zo deze allochtonen te helpen zich beter te integreren tussen de Belgische mensen !!!! EN IK DENK ZELF DAT ZE HET NOG GELOVEN OOK !!!
Mohiem, het stelletje KIEKENS in de wetstraat ligt dus aan de basis waarom zo veel Belgische - Marokkaanse mensen van een uitkering MOETEN leven in België !!!
Wat kan je er aan doen ???
Wie gaat er iets aan doen ???
Moge Allah ons bijstaan en inchallah zal er iemand in het Belgische parlement komen die nu eindelijk eens serieuse aanpassingen maakt in de bestaande wetten zodat onzin als deze niet meer als argument kan aangehaald worden en ik de rascistische uitlatingen kan aanklagen !!!
Als je in een interimkantoor rascistisch wordt behandeld meld dit dan ALTIJD bij het hoofdkantoor !!! Je hoeft dit niet te pikken !!! Ook al gebeurt er niks en wordt er geen gevolg gegeven aan je klacht ... elk jaar krijgen alle interim hoofdkantoren controles die ook het aantal klachten en de aard van de klachten nakijkt dus ... laat je horen misschien helpt het jou in de toekomst en ook anderen.
Voor de Nederlandse zusters die de verhalen niet geloven hier een praktijkvoorbeeld :
Man gaat interimkantoor binnen na het zien van een affiche voor het raam waarin "lassers" worden gevraagd.
Hij vraagt info, hij krijgt info, er wordt met het bedrijf in questie gebeld en gevraagd wanneer kan gestart worden ( in welke ploeg waar beschermkledij kan afgehaald worden enz. ) Man krijgt plaats tijdstip en naam van contactpersoon medegedeeld.
Na dit alles moet de consulente enkel nog deze man registreren in het systeem van hun kantoor, waarop de man zegt dat hij even zijn paspoort loopt halen die in zijn wagen ligt.
Man komt terug overhandigd zijn BELGISCHE paspoort en dan pas merkt de consulente dat hij een niet-Belgische naam heeft. Met het schaamrood op haar wangen zegt ze hem dat hij tot haar grote spijt toch niet zal mogen beginnen werken bij het bedrijf dat net nog de toestemming gaf omdat zij geen allochtonen meer mag doorsturen naar het bedrijf omdat dit het verplichte quota heeft bereikt ! De man in questie is geboren in Belgie heeft een Belgisch diplome middelbaar onderwijs spreekt perfect nederlands en wordt toch als allochtoon aanzien omwille van zijn naam ...
Kan dit zo maar ,
ja rechter moet recht spreken op basis van de goedgekeurde wetten en teksten van de Belgische grondwet ...
daar sta je dan !!!
Live la belgique !!! NOT !!!
©2000-2013 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.