Bekijk originele versie : Waar gaat het toch heen............
Vader helpt gehandicapte zoon en wordt neergestoken
Uitgegeven: 27 mei 2005 10:18
ROTTERDAM - Een vader die donderdagavond in Rotterdam zijn gehandicapte zoon wilde helpen, is neergestoken (http://www.nu.nl/news/532343/13/Vader_helpt_gehandicapte_zoon_en_wordt_neergestoke n.html). Aan het begin van de avond werd de zoon gepest door een groep jongens. Toen de vader wilde ingrijpen, ontstond er een handgemeen waarbij de 47-jarige Rotterdammer met een mes werd gestoken.
De man ligt vrijdag volgens een politiewoordvoerster nog in een ziekenhuis. Ze weet niet hoe ernstig hij gewond is geraakt. Een 17-jarige Rotterdamse jongen heeft zich gemeld op het politiebureau. Het incident gebeurde in de wijk Spangen.
Waar gaat het toch heen dat je niet eens meer je kind kan beschermen :traan1: :(
Vader helpt gehandicapte zoon en wordt neergestoken
Uitgegeven: 27 mei 2005 10:18
ROTTERDAM - Een vader die donderdagavond in Rotterdam zijn gehandicapte zoon wilde helpen, is neergestoken (http://www.nu.nl/news/532343/13/Vader_helpt_gehandicapte_zoon_en_wordt_neergestoke n.html). Aan het begin van de avond werd de zoon gepest door een groep jongens. Toen de vader wilde ingrijpen, ontstond er een handgemeen waarbij de 47-jarige Rotterdammer met een mes werd gestoken.
De man ligt vrijdag volgens een politiewoordvoerster nog in een ziekenhuis. Ze weet niet hoe ernstig hij gewond is geraakt. Een 17-jarige Rotterdamse jongen heeft zich gemeld op het politiebureau. Het incident gebeurde in de wijk Spangen.
Waar gaat het toch heen dat je niet eens meer je kind kan beschermen :traan1: :(
Ja meis het wordt er niet leuker op,geef mij de goeie oude tijd maar :jammer:
Die goeie oude tijd bestaat niet joh... geweld is van alle tijden. Het gaat nu alleen heftiger omdat we in een depressie zitten. Daar komen we wel weer uit over een jaar of 2, 3... inshallah
SaifelIslam
28-05-2005, 02:15
jah inderdaad newzup.hopelijk sneller.want het begint maar slechter en slechter te worden
Ibtissam19_
28-05-2005, 02:20
Ik heb hier geen woorden voor, verschrikkelijks, het zou me niks verbazen als er tientallen mensen te kijkken stonden toen die vader werd neergestoken,
Niemand durft er tegenwoordig meer wat van te zeggen,
no_brains
28-05-2005, 06:06
zo af en toe moet het leven ook weer eens gewoon lekker zuigen. Ik hoop dat die man nog gewoon leeft. Anders zou die zoon en gehandicapt zijn en zich voor het leven schuldig voelen. Dat lijkt me ondraaglijk.
Ach nou, vroeger gebeurden er ook nare dingen.
Alleen was de wereld toen veel kleiner en wist men minder wat her en der gebeurde.
De televisie is pas vooraan de jaren vijftig opgekomen, en internet staat bij wijze van spreken nog in zijn kinderschoenen.
Maar heden ten dage worden wij overstelpt door nieuwsfeiten van over de gehele aardbol.
Het lijkt alsof de wereld in onze tuin ligt.
eyecandy
28-05-2005, 08:10
Ach nou, vroeger gebeurden er ook nare dingen.
Alleen was de wereld toen veel kleiner en wist men minder wat her en der gebeurde.
De televisie is pas vooraan de jaren vijftig opgekomen, en internet staat bij wijze van spreken nog in zijn kinderschoenen.
Maar heden ten dage worden wij overstelpt door nieuwsfeiten van over de gehele aardbol.
Het lijkt alsof de wereld in onze tuin ligt.
Maar feit is dat geweld in onze samenleving toeneemt.
Perioden [sorteren] absoluut
Totaal geweldsmisdrijven
1999 86 587
2000 90 944
2001 101 143
2002 109 247
2003 111 452
Diefstal met geweld
1999 17 462
2000 18 630
2001 21 064
2002 21 389
2003 20 667
cbs (http://statline.cbs.nl/StatWeb/table.asp?PA=70871ned&D1=0&D2=2,8&D3=(l-11)-l&DM=SLNL&LA=nl&TT=2)
En het aantal mensen neemt toe.
En het aantal mensen dat aangifte doet neemt toe.
En de registratie is steeds preciezer.
Kan je ook aan de cijfers van de jaren 1930 komen?
Of de cijfers van de middeleeuwen?
Of de cijfers ten tijde van de spaanse inquisitie?
Of de cijfers ten tijde van de slavenhandel?
Ik blijf het relatief vinden. Zo'n lijstje overtuigt me niet.
TwinTowers
28-05-2005, 13:28
Ik heb hier geen woorden voor, verschrikkelijks, het zou me niks verbazen als er tientallen mensen te kijkken stonden toen die vader werd neergestoken,
Niemand durft er tegenwoordig meer wat van te zeggen,
Natuurlijk is dit zo. Als je er iets van zegt en de messentrekker richt zich tegen jou en je verdedigt jezelf en de andere sta je zelf voor de rechter.
Jij mag dan de gevangenis in want je hebt iemand geslagen die een mes trok tegen een ander.
Er zal een hoop moeten veranderen bij Justitie en het OM willen burgers weer te hulp schieten.
DUTCHIEXL
28-05-2005, 13:35
Natuurlijk is dit zo. Als je er iets van zegt en de messentrekker richt zich tegen jou en je verdedigt jezelf en de andere sta je zelf voor de rechter.
Jij mag dan de gevangenis in want je hebt iemand geslagen die een mes trok tegen een ander.
Er zal een hoop moeten veranderen bij Justitie en het OM willen burgers weer te hulp schieten.
nou praat je onzin, ik heb een keer iemand mishandeld die een mes trok naar een vriend van mij. de politie was al ter plaatse toen ik m nog aan t trappen was.
enige wat de agenten zeiden was hij hoeft niet dood hoor wij nemen m wel over
Tussen 1993 en 1995 nam de criminaliteit in Frankrijk, Engeland en Nederland met 6% af.
En nu volgens jouw cbs cijfers weer omhoog, en dan weer omlaag...
http://www.discoverychannel.nl/eurocops/feature4.shtml
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.