Bekijk originele versie : waar kiezen jullie voor hoofdoek of een baan.
zjellaba21
26-05-2005, 14:14
Ik hoor heel vaak en zie ook meiden om me heen dat ze liever voor een baantje kiezen waar er wordt geeist dat je geen hoofddoek mag dragen.
En niet werkloos thuis zitten en toch die hoofddoek dragen.
leg eens uit meiden wat vinden jullie daarvan??????
Atlas_Gebergte
26-05-2005, 21:13
Nou ik zou eerlijk gezegd niet eens over nadenken, tuurlijk kies ik voor me hijaab, een baan kan ik toch ook ergens anders krijgen??????????????? Nee me geloof gaat voor alles. Hamdoulillah heb ik een baan, waar ze niet moeilijk over doen.
Nou ik zou eerlijk gezegd niet eens over nadenken, tuurlijk kies ik voor me hijaab, een baan kan ik toch ook ergens anders krijgen??????????????? Nee me geloof gaat voor alles. Hamdoulillah heb ik een baan, waar ze niet moeilijk over doen.
:goedzo: Inderdaad ik zou hem niet afdoen, al krijg ik geen baan dan leef ik maar armoedig!
Vergeet niet alaah geeft ons en neemt van ons.
Elmohtazjiba
26-05-2005, 21:37
100% mijn hidjaab, dat is mijn trots. Men moet niet de euvele moed vandaan halen om mij te vragen de hidjaab af te doen. Ik sterf liever. ik ga de tuin niet eens in zonder de hidjaab.
Liever werkloos thuis zitten (als er geen andere optie is natuurlijk) , dan ongehoorzaam zijn jegens mijn Heer.
Atlas_Gebergte
26-05-2005, 21:51
100% mijn hidjaab, dat is mijn trots. Men moet niet de euvele moed vandaan halen om mij te vragen de hidjaab af te doen. Ik sterf liever. ik ga de tuin niet eens in zonder de hidjaab.
Liever werkloos thuis zitten (als er geen andere optie is natuurlijk) , dan ongehoorzaam zijn jegens mijn Heer.
Zo denk ik dus er precies ook over.
Ik hoor heel vaak en zie ook meiden om me heen dat ze liever voor een baantje kiezen waar er wordt geeist dat je geen hoofddoek mag dragen.
Die aan kan de maan op. Als ik mijn hoofddoek vanwege overtuiging draag, gaat een baan me niet van deze overtuiging afhalen. De hoofddoek blijft erop en wie weet brengt dit een betere baan in de toekomst, en anders wordt je toch altijd beloond voor het doorzetten in deze goede handeling. Rzik fi jaddi llah.
Mysticalia
27-05-2005, 09:46
Dan hebben jullie geluk in Nederland :moe:
TwinkleEye_19
27-05-2005, 11:34
Een werkgever die wil dat ik mijn hoofddoek af doe voor een baan is mij niet waard.
Waarom eigenlijk kiezen?
Je moet net zolang doorgaan met zoeken totdat je een baan hebt gevonden waarin jij je thuis voelt. Niet thuis zitten omdat het niet lukt maar je ambities achterna!
Dan hebben jullie geluk in Nederland :moe:
Mag je in belgie nergens met een hoofddoek werken ook niet bij commerciele bedrijven en instellingen die niet verbonden zijn aan de overheid?
Lady_Yas
27-05-2005, 15:10
Mag je in belgie nergens met een hoofddoek werken ook niet bij commerciele bedrijven en instellingen die niet verbonden zijn aan de overheid?
Zoals ik lees vind je in Nederland wel makkelijk werk met hoofddoek! Ik zie het hier bij ons in Belgie niet zo, ik vraag me af wat ik ga doen na mijn studies ken geen bedrijven die het toelaten om met hoofddoek te gaan werken spijtig genoeg. IK wil dolgraag gaan werken, zelf inkomen hebben, niet afhankelijk zijn en zeker en vast niet thuis zitten want dan wordt ik zot!!! :traan1:
Zijn hier meisjes van Belgie die werken met hoofddoek?????? zo ja, waar??
Zoals ik lees vind je in Nederland wel makkelijk werk met hoofddoek! Ik zie het hier bij ons in Belgie niet zo, ik vraag me af wat ik ga doen na mijn studies ken geen bedrijven die het toelaten om met hoofddoek te gaan werken spijtig genoeg. IK wil dolgraag gaan werken, zelf inkomen hebben, niet afhankelijk zijn en zeker en vast niet thuis zitten want dan wordt ik zot!!! :traan1:
Zijn hier meisjes van Belgie die werken met hoofddoek?????? zo ja, waar??
Jah inderdaad je word bets vaak aangenomen hier.
Damn wat wil die klote regering van jullie nou alle moslimas thuis houden zeker, dat is wel het resultaat. Ik verwacht niet dat veel moslimas hun hijaab af zullen doen omwille van een baan ik denk dat de zegeningen van Alaah sterker tellen :goedzo:
Misschien moeten jullie iets oprichten een vereniging voor opgeleide werkzoekende Moslima, en acties voeren en eigen bedrijfjes opzetten :goedzo:
Ik ben binnengekomen zonder hoofddoek maar ben hem later gaan dragen
en bijna niemand heeft er wat van gezegd (gelukkig maar) maar stel dat ze
zouden zeggen dat ik hem af moest doen dan is mijn antwoord daarop NNNEEEE
ik zou never nooit me hoofddoek willen ruilen voor een baan, dan maar geen werk.
Skippy :hadj: :hadj: :hadj: :hadj:
islamia84
28-05-2005, 19:46
salam alaikom zusters
Ik kies degelijk voor mijn hoofddoek. In mijn huidige baan , tijdens mijn sollicitatiegesprek is er gevraagd of ik wil werken zonder hoofddoek. simpelweg heb ik gezegd NEE en zo zie je maar weer ben toch aangenomen. Geen enkel baan zal mij overtuigen om mijn hijaab uit te doen.
Ik heb het mer volle liefde voor ALLaH SWT gedaan en geen enkele prijs of baan zal mij van die liefde wegnemen.
Dikke knuffel jullie zuster fi dien.
Wa salam alaikom
Salaam wa alaikom,
ik kies altjid voor mijn hoofddoek, niemand kan mijn hoofddoek van mij afpakken. De meiden die zeggen dat ze geen hoofddoek dragen omdat ze geen baan kunnen krijgen vinden het een goed excuus om geen hoofddoek te dragen! Wie is er belangrijker Allah swt of je werkgever?
Met een hoofddoek kun je ook een goede baan vinden, ik werk bij de rabobank en ik mag mijn hoofddoek gewoon ophouden elhamdoelilah, maar mocht mijn werkgever zeggen dat ik 'm af moest doen dan neem ik ontslag! Mijn geloof is nr 1 en komt altijd op de eerste plaats.
Mijn werkgever gaat niet voor mij getuige op de dag des oordeels!!!
Wa alaikom salaam
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.