Bekijk volle/desktop versie : Met wie willen jullie trouwen?



Pagina's : [1] 2 3 4

18-04-2002, 13:46
Als je de keuze hebt met wie zouden jullie willen trouwen?
En waarom?
Ik weet dat alles mekteb is, dus niet zeggen dat het geen mekteb is.Want iedereen heeft een eigen mening en voorkeur.

18-04-2002, 13:55



Citaat:
Origineel gepost door Wamen
Als je de keuze hebt met wie zouden jullie willen trouwen?
En waarom?
Ik weet dat alles mekteb is, dus niet zeggen dat het geen mekteb is.Want iedereen heeft een eigen mening en voorkeur.
hoi warmen
voor mij maakt het niets uit.......
of het nou hier of in marokko is.....
als ik de ware vind, dan maakt het niet uit waar hij woont.....(voor mij dan)

maar je hebt nog altijd gelijk want het is el mektab

ewa thalla

18-04-2002, 14:02
Salaam broeders en zusters,

Ik hoop zelf op een goede man hier uit nederland, maar de keus is niet aan mij maar inderdaad aan Allah (SWT). Alles is El Maktoeb. En allaes wat Allah (SWT) voor mij in het verschiet heeft neem ik aan zonder twijfel.

Noor Jihan

18-04-2002, 15:09
Geen enkele jongen heeft gereageerd.........Whatever. Ik wil met een marokaans meisje trouwen die uit nederland komt. Waar ze vandaan komt kan me niets schelen. Als ze maar marokaans is. Ik mijn leven niet slijten met een kaas of wat voor andere type ook. ZO marokaans ben ik dan wel. Ik wil dat ze een hoofddoek draagt, maar als ik een meisje tegenkom waar ik mee kan leven, lachen, praten enz. dan zou dat ook net zo goed zijn. Tenminste......mijn ouders verwachten van me dat ik een meisje trouw die op het rechte pad loopt. Zo noemen zei dat. Een meisje van een goede familie. Komt een meisje zonder hoofddoek dan van een slechte familie? Daar geloof ik niets van. Ik geloof dat veel meisjes na verloop van tijd (ligt aan de familie) toch een hoofddoek gaan dragen. Maar dat moeten ze helemaal zelf maar weten. In de Islam is geen drang, maar je moet je wel aan de regels houden en niet 1 keer per jaar aan de ramadanfeest meedoen en that's it. Ik dwaal af. Ik hoop dat jullie me een beetje begrijpen. Ik hoor graag reactie van de dames!!!

18-04-2002, 15:14


Salaam broeder,

Het is fijn om te lezen wat een jongen eigenlijk wilt. Het is jammer dat er niet meer reageren!!
En wat betreft een hoofddoek, tja ik draag er ook geen, maar hoop het wel snel te doen. Het ligt bij mij aan de situatie waardoor ik er nog geen kan dragen.
En als je er geen draagt betekend het inderdaad niet dat je een slechte meid bent, dat is grote onzin!! Jammer dat er mensen zijn die wel zo denken, maar dat zijn meestal de hypocrieten.
Ik hoop dat er verder veel jongens nog gaan reageren!!
Ma3a Salama,

Noor Jihan

18-04-2002, 15:17
Trouwen..nee dat wil ik niet.



Ciao Baby

18-04-2002, 15:18
nou laat ik dan maar de eerste jongen zijn.

ik trouw liever met iemand van hier, want wat gaat mijn vrouw hier doen, je moet haar eerst alles leren, je weet wel taal, cultuur enz....

geef mij maar iemand die hier al wegwijs is.

18-04-2002, 15:24
Bedankt allemaal voor de reacties schoekran.Ik hoop dat er meer mensen reageren.
Hassnal ben jij een jongen of een meisje?
Crazy Baby hoe komt het dat je niet wilt trouwen?

18-04-2002, 15:26
Trouwen nee joh..dat hoef ik nog niet.Ik ben nog jong !!! MAar Ik doe het liever als ik een beetje ouder geworden ben..Want ik wil nog heel veel doen en eerst leren om zelf alleen te kunnen zijn..en dan pas met iemand samen de rest van je leven.


Ciao Baby

18-04-2002, 15:34
salaam,

Cry baby, hoe oud ben je als ik vragen mag??
Ik ben zelf 21 en ik zo het liefst met een man tussen de 25 en 31 willen trouwen, waarom?? Omdat die meestal de verantwoordelijkheids gevoel al hebben. Hoe denken jullie daar over??


Noor Jihan

18-04-2002, 15:35
Hoe ouder de man hoe wijzer.

18-04-2002, 15:36
ik trouw zeker met iemand die in nederland woont want ik heb echt geen zin om hem een cursus nederlands te geven.


hij moet me begrijpen en ik moet met hem kunnen lachen!!!!

maar op dit moment denk ik hier niet eens aan eerst carriere maken en dan pas de rest!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

18-04-2002, 15:38


Nouuuuu Noooor...ik ben best jong..ben nog een pubertje duzz geniet er nog van..ben 16 jonge lentes jong..maar word dit jaar eindelijk 17.Enne zelf isss trouwen nog zo zo zo zo verrrr voor mij..Eerst dacht ik Trouwen izz wel leuk enzo..dan ben jij met je ware man samen voor de rest van je leven.Maar dat is meer sprookjes en dromen..en geen realiteit..want er komt meer kijken bij een huwelijk dan..dat je zo blij bent dat je samen bent..snap je !!!


Ciao Baby

18-04-2002, 15:42
Salaam Crazy Baby,

Ik begrijp precies wat je bedoeld. Je voelt het wel aan als je er rijp voor bent.
En geniet zolang jij dat wilt, doe alleen geen dingen die je van een mooie toekomst kunnen belemmeren.

Noor Jihan

18-04-2002, 15:46
Ja Noor je begrijpt wel wat ik bedoel..want ik vind het wel ja hoe zal ik het zeggen zonde als je al vroeg trouwt..maar ja dat is niet bij iedereen zo natuurlijk..!!!!!!!


Ciao Baby

Pagina's : [1] 2 3 4