Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : KIJK een stuk van abou jahja.......

aziza20
07-03-2003, 13:54

Dyab Abou Jahjah Ik vind heteroseksualiteit de norm en homoseksualiteit een uitzondering. Maar AEL heeft daar geen mening over Verplichte cursussen Nederlands voor allochtonen zijn discriminatie. Ik ben ervoor dat allochtonen Nederlands leren maar vrijwillig. AEL recruteert geen lijfwachten. Dat zijn sympathisanten die willen helpen. Het is normaal dat daar mensen van het portiersmilieu bij zitten. Ik denk dat assertiviteit in de migrantengemeenschap belangrijk is om het Vlaams Blok te counteren. Ik ben er niet van overtuigd dat het Vlaams Blok automatisch gaat groeien AEL is voor gelijke rechten met behoud van identiteit. De positie van de vrouw is sterker dan die van de allochtone mannen in Belgie: ze hebben hogere diploma's, meer werk omdat ze minder gediscrimineerd worden. Plichten hebben we sowieso. Rechten daar strijden voor. We vechten geen enkele plicht aan. We vragen zelfs een plicht aan: stemplicht Allah is groot is geen uiting van fundamentalisme, maar van moslim-identiteit. Als je ons geloof kent, dan weet je als iemand vermoord is, dat we dan samenkomen en bidden. Ik uit mijn geloof en ik val daar niemand mee aan. Is dat fundamentalisme? Hoe dat overkomt, interesseert mij niet. Het AEL komt op met de verkiezingen. Niet als AEL, maar wel op een pluralistische lijst. Niet alleen met mensen van de PVDA; eerder zelfs met centrum-links. Er zijn ook ecologisten bij die ontgoocheld zijn in AGALEV. En er is nog iemand van de SP.A die nog twijfelt. Ook andersglobalisten zouden erop kunnen en wat onafhankelijken. Kris Merckx is één van de mogelijke namen, maar we hebben de lijst nog niet besproken. Nu zijn we het inhoudelijke aan het bespreken. Tot een week geleden had AEL een duizendtal leden. Nu is dat verdubbeld. Enkele Turken, maar de meerderheid zijn leden van de Arabisch-Islamitische gemeenschap. Daar zijn ook 80% Berbers bij. En er zijn enkele Belgen. De AEL heeft niet veel geld. De regering maakt zich belachelijk met haar onderzoek naar onze financiering. Wij werken met human resources en we zijn creatief. We hebben wel een bedrag van anderhalf miljoen uit het buitenland. Legaal geld dat we bekend hebben gemaakt. Er is geen racisme onder allochtonen in België. Tussen Berbers en Marrokanen is het zoals de streekgevoeligheden tussen West-Vlamingen en Limburgers. Wij zijn voor verplichte quota op de arbeidsmarkt. Je moet de oorzaak van de onvrede bij migranten wegnemen. En dan heb ik het over mensen van niet-Europese afkomst. Of dat dan EU of heel Europa is, staat nog ter discussie Het Gemeenschapsonderwijs moet aangepast worden aan de multiculturele realiteit. Bvb. de eerste 2 jaren Arabisch geven. Daar zijn pedagogische studies over. En dat werkt in de VS. Als ik gelijke rechten eis, dan noemt men mij superieur. Dat bewijst dat er latent racisme is, dat jullie mij inferieur vinden. Want alleen als je iemand inferieur vindt, reageer je even geschokt als iemand gelijke rechten eist. Ik ben naar hier gekomen uit economische noodzaak zoals zovelen in de Derde Wereld. In mijn asielaanvraag heb ik als 18-jarige inderdaad dingen gezegd die misschien niet zo waren, zoals bvb. dat ik uit schrik voor mijn leven uit Libanon ben vertrokken. Ik heb nooit gevochten voor Hezbollah. Ik heb wel meegewerkt aan een verzetsfront. Maar Hezbollah is geen terroristische organisatie voor mij.

aziza20
10-03-2003, 13:06
neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee.......mag iki er bewijzen voor dat a.u.b!!!!

aziza20
11-03-2003, 15:17
no bewijzen ik wist het wel....en waarom praten mensen zo dan over hem....zulke mensen moeten gewoon hun smoel dicht klappen!!!!

smartie
11-03-2003, 15:36
Misschien een belachelijke vraag, maar wat is Sharia ofso?? :confused:

wafa_armani
11-03-2003, 15:41

islamitische wet ;)

Nousria
11-03-2003, 15:52
Ja sommige marokanen snap ik echt niet! Eindelijk iemand die voor hen opkomt (ook al is hij zelf geen marokaan) en dan is het nog niet goed??

smartie
11-03-2003, 15:52
Origineel gepost door wafa_armani islamitische wet ;) thanx....

wafa_armani
11-03-2003, 16:04
Origineel gepost door Nousria Ja sommige marokanen snap ik echt niet! Eindelijk iemand die voor hen opkomt (ook al is hij zelf geen marokaan) en dan is het nog niet goed?? dat ie voor marokkanen opkomt (hij komt trouwens niet alleen voor marokkanen op :rolleyes: ) wil niet meteen zeggen dat iedere marokkaan het opeens met hem eens moet zijn... ps: smartie You're welcome ;)

Zelfkritiek
11-03-2003, 16:17
Gezien de fouten in de tekst en het taalgebruik in het algemeen, vraag ik mij hardop af of dit stuk wel van Jahjah afkomstig is. Heb je een link naar de bron beschikbaar???

aziza20
12-03-2003, 08:58
eeeeeeeeeeeeeehhhh hallo zelfkritiek dit zijn echt de woorden van Dyab abou yahja hoor...ja vind je het gek dit ook al voor de gek houden zeker...het zijn mooie woorden he!!!!

beppie_truus
12-03-2003, 09:14
Origineel gepost door aziza20 Dyab Abou Jahjah Verplichte cursussen Nederlands voor allochtonen zijn discriminatie. Ik ben ervoor dat allochtonen Nederlands leren maar vrijwillig. Ik uit mijn geloof en ik val daar niemand mee aan. Is dat fundamentalisme? Hoe dat overkomt, interesseert mij niet. Er is geen racisme onder allochtonen in België. Tussen Berbers en Marrokanen is het zoals de streekgevoeligheden tussen West-Vlamingen en Limburgers. dit zijn de punten waar ik het niet mee eens ben

maghribia19
12-03-2003, 14:12
Hij komt uit voor zn geloof. Met sommige dingen dat hij aanvoert ben ik het mee eens , maar sommige ook niet. En wat enkele marokkaanse jongens op tv al hebben gezegd, dit werkt alleen maar averecht. We leven al in een samenleving waar al op ons neer word gekeken en waar we over een kam heen worden geschoren, maar deels is het ook te wijten aan de criminele jeugd. Ik wil hier niet mee zeggen dat ik het eens ben met de overheid, maar alleen dat ik begrijp waar het vandaan komt, de marokkaanse jongeren (sommigen) zijn ook geen lieverdjes. Abu yahya maakt het deels alleen maar erger alsof we dat nog erbij kunnen hebben. Hij heeft een goede timing moet ik zeggen. Ik wil alleen maar zeggen dat ie dit project van hem, maar eerst in belgie tot een groooot succes moet maken voor ie de boel hier in nederland allemaal op stelten gaat zetten.

aziza20
12-03-2003, 15:45
WIJ ZIJN OOK NOOIT TEVREDEN HE!!!!!!!!

aziza20
13-03-2003, 14:15
thanks MRcharma mooi gezegd!!!!!!