Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : VVD zet holocaust in voor ja-stem grondwet

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32

AssKickeryKick
21-05-2005, 13:39

Uitgegeven: 20 mei 2005 14:43 Laatst gewijzigd: 20 mei 2005 15:32 BRUSSEL - De VVD-fractie in het Europees Parlement gebruikt de holocaust en Srebrenica in een televisiespot om de Nederlandse kiezers ertoe te bewegen 'ja' te stemmen voor de Europese grondwet. De reclame is vanaf zaterdag te zien op veertien regionale televisiestations in Nederland. De spot, die 20 seconden duurt, begint met een beeld uit de holocaust met daaroverheen de tekst 'Dit nooit méér! Start samenwerking Europa 1952'. De beelden erop tonen een schuur vol lijkkisten in Srebrenica en een verwoest treinstel in Madrid met daarbij respectievelijk de teksten 'Het gevaar ligt op de loer! Betere samenwerking nodig' en 'Een toekomst met vrede, veiligheid en welvaart! Eén Europese Grondwet'. Confronterende beelden De aanvoerder van de VVD'ers in het europarlement, Jules Maaten, erkent dat het 'confronterende beelden' zijn. "Maar dat is wat we oprecht voelen. Hiermee willen we zeggen dat het niet om niks gaat. Het Europese project is niet voor de grap opgezet, maar voor vrede, welvaart en veiligheid." Onlangs suggereerde CDA-minister Donner (Justitie) dat een 'balkanisering' dreigt als Europa de grondwet afwijst. Al snel moest hij die uitspraak afzwakken. Volgens de VVD-leider is het tv-spotje heel anders. "Wij zeggen niet dat er oorlog komt bij een nee. Maar wel: kijk eens wat Europa heeft bereikt." Het spotje refereert aan Srebrenica en de terreuraanslag in Madrid, omdat volgens Maaten Europa met de grondwet in de hand effectiever in het buitenland kan optreden en terreur beter kan bestrijden. Het reclamefilmpje sluit af met een VVD-parlementariër die de kijker op het hart drukt toch vooral vóór de grondwet de stemmen. "Als we willen dat Europa blijft zorgen voor vrede, vrijheid en welvaart, dan moet het slagvaardiger en democratischer worden. Stem vóór de grondwet", luidt de tekst. bron: http://www.nu.nl/news.jsp?n=528950&c=11 Naschrift: Wanhoopsdaad? En waar blijven de joodse protesten? Te belachelijk voor woorden! :jammer:

Scottie
21-05-2005, 13:43
Als je de krant van vrijdag leest of naar het nieuws had geluisterd dan had je geweten dat de VVD eergisteren dat filmpje heeft teruggetrokken. Zij zagen in dat dit filmpje niet het gewenste doel zou bereiken. 'Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald'. Scottie.

AssKickeryKick
21-05-2005, 13:58
Voor de mensen die het reclamespotje nog niet hebben gezien: http://www.geenstijl.nl/filmpjes/Stem_voor_Mulder.wmv Credits: Geenstijl.nl

SambalBij
21-05-2005, 14:32
Als je de krant van vrijdag leest of naar het nieuws had geluisterd dan had je geweten dat de VVD eergisteren dat filmpje heeft teruggetrokken. Zij zagen in dat dit filmpje niet het gewenste doel zou bereiken. 'Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald'. Scottie. Als die mensen nou eens ECHT iets voor de mensen zouden doen die op hun stemmen, zou het misschien een stuk positiever over komen, die hele EU. Nu vind ik het maar stinken.

sahira
21-05-2005, 15:19

Als die mensen nou eens ECHT iets voor de mensen zouden doen die op hun stemmen, zou het misschien een stuk positiever over komen, die hele EU. Nu vind ik het maar stinken. En dan zeggen ze dat sambal stinkt! Ik stem NEE, heb de kieskaarten van mij ouders al opgehaald. Ik stem meestal voor ze. Pa vroeg me wat ik stemde, ik zei NEE. Hij zei: oké, dan krijg je ze mee! :cool:

Palestine
21-05-2005, 16:34
Het volk stemt vooral NEE, omdat zij het niet eens zijn met het beleid van de VVD, CDA en D66. Het is ook een goede les voor de regering, want voortaan zullen zij veel beter luisteren naar het volk wil.

Rebel_1963
21-05-2005, 16:38
Het volk stemt vooral NEE, omdat zij het niet eens zijn met het beleid van de VVD, CDA en D66. Het is ook een goede les voor de regering, want voortaan zullen zij veel beter luisteren naar het volk wil. Ik denk niet dat ze dit keer al zullen luisteren, het referendum stelt eigenlijk niet zo heel veel voor. Het is bekend dat het overgrote deel tegen is, maar is de keuze niet allang gemaakt?

AssKickeryKick
21-05-2005, 16:43
De Nieuwe Wereld Orde gaat voor alles. Democratie? :giechel:!! Brood en spelen.

Spike
21-05-2005, 16:48
Ach gelukkig voor de VVD hoeven ze niet zelf te betalen voor deze flater, dat doen wij wel voor ze van onze belasting centen. Weer een voorbeeld van een regerings partij die geen idee hebt wat het volk wil.

Palestine
21-05-2005, 16:57
Ze smijten met het geld alsof het uit de lucht komt vallen.

SambalBij
21-05-2005, 19:46
Ze smijten met het geld alsof het uit de lucht komt vallen. Hop. weer 3.5 miljoen voor troep dat meteen bij het oud papier gaat. our papier. best belangrijk. :D

Scottie
21-05-2005, 20:58
Ik heb nog niet van Marokkanen gehoord dat ze tegen de grondwet zouden zijn . met de nieuwe grondwet kunnen ze gemakkelijker europa controleren. Het is wel triest om te zien hoe de regering alles uit de kast haalt om nederland voor een appel en een ei te verkopen aan brussel. weer met veel leugens en valse voorstellingen zoals dat ook met de invoering van de euro gebeurde. toch trappen veel mensen er iedere keer weer in . Ik weet zeker dat er voor een JA gestemt gaat worden.Ik word moe van dat gezeur over joden. Ik denk dat moslims er veel meer op uit zijn Nederland, Europa en de wereld te controleren, over te nemen en dan op te blazen om op de resten een kalifaat te bouwen. Wat hebben joden meer te maken met die grondwet dan moslims in het algemeen en Marokkanen in het bijzonder? Hebben Marokkanen soms geen stemrecht in Nederland gekregem? Scottie.

Nieuwkomer
21-05-2005, 22:05
Als je de krant van vrijdag leest of naar het nieuws had geluisterd dan had je geweten dat de VVD eergisteren dat filmpje heeft teruggetrokken. Zij zagen in dat dit filmpje niet het gewenste doel zou bereiken. 'Beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald'. Scottie. indd

Inception
21-05-2005, 22:07
Ik denk dat moslims er veel meer op uit zijn Nederland, Europa en de wereld te controleren, over te nemen en dan op te blazen om op de resten een kalifaat te bouwen. Scottie. Walgelijke gedachten heb jij! Ontopic: Maar dat op zodanige wijze de emotionele kaart gespeeld wordt zegt toch wel iets. Inhoudelijke argumenten VOOR hebben ze kennelijk niet?

AssKickeryKick
21-05-2005, 23:31

Ik heb nog niet van joden gehoord dat ze tegen de grondwet zouden zijn . Ho ho, ik bedoelde met joodse protesten eerder waarom zij niet hun stem laten gelden omtrent het reclamespotje waarin het leed van de joden wordt gebruikt als soort van propaganda. Nergens beweer ik dat zij voor of tegen de grondwet zijn.

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32