Bekijk originele versie : Morele Dilemma
Sweetlovergirl19
07-03-2003, 13:01
Ik schrijf dit stukje naar aanleiding van een verhaal dat ik heb gehoord.
Een Jongen en een meisje hebben 7 maanden verkering, alles is rozegeur en maneschijn. Tot op die ene beruchte dag...zowel de jongen als het meisje kwamen tot conclusie dat ze niet met elkaar verder willen.
Jongen neemt afstand, het meisje ook....
In de loop van de tijd merken ze dat ze toch nieuwsgierig naar elkaar blijven, ze besluiten vrienden te worden. Zo hebben ze het een half jaar lang volgehouden. Er werd niet meer over gevoelens gepraat, althans zolang deze geen betrekking op hun hadden.
Onlangs gaf de jongen aan het meisje toe dat hij nog gevoelens voor haar heeft en dat deze met de dag steeds meer en meer worden. Kortom hij kan niet zonder haar.
Zowel Het meisje als de jongen zijn zij bang om een relatie aan te gaan omdat er angst is voor weer een ruzie waardoor het verkeerd zal eindigen.
De jongen wil haar niet kwijt en stelt 3 mogelijkheden voor. namelijk 1 Trouwen 2 Vrienden blijven ( alhoewel ze weten dat dat niet kan ) en 3 Contact definitief verbreken.
het meisje kan geen antwoord geven omdat 1 een huwelijk niet uit maakt, zij denkt wanneer de El3asabia toeslaat dat het dan verkeerd zal gaan. 2 Op den duur krijgt 1 van de twee een relatie en dat zal moeilijk zijn voor beide. En 3 ze wil het contact niet verbreken omdat ze hem mist en ze toch bezorgd om hem is, en ook zij blijft nieuwsgierig naar hem. Bovendien is ze bang om hem te kwetsen.
Maar ze weet wel zeker dat ze openstaat voor andere mannen. Zij heeft zo iets van waarom nu pas....waarom niet 5 maanden eerder????
Kortom een morele dilemma, wat zou jij doen als jij in de schoenen van zowel de jongen als het meisje zou staan.
Ik zou het contact verbreken.....als ik weet dat het toch niks kan worden.
En mocht het lmekteb zijn dan komen ze weer bij elkaar toch..?
Maar ik zou er niet mee kunnen leven om diegene dan elke keer weer te zien, terwijl ik weet dat ik van hem hou.
Maar wat er ook gekozen wordt....het is moeilijk :confused:
Hoi,
Ik vind dat als een relatie geen toekomst heeft, je die dan moet verbreken. Vriendschap vind ik onzin, want je kunt geen gewone vrienden zijn als je gevoelens voor elkaar hebt.
Maar wat ik niet uit je verhaal kon afleiden is de reden dat deze twee mensen niet met elkaar in het huwelijk kunnen treden. Je spreekt over een ruzie. Wie heeft ruzie?
groetjes
Sahra
Sweetlovergirl19
07-03-2003, 13:18
Weetje wat het is... zowel de jongen als het meisje kunnen het contact niet met elkaar verbreken en verder gaan met hun leven, want ze weten dat ze om elkaar geven.
Kijk aan de ene kant ze willen beide dat het goed komt maar aan de andere kant zijn ze bang dat ze weer door ruzie uit elkaar gaan...
En inderdaad, het is elmekteb voor wat er zal gebeuren, zij nemen de keuzes die hun levensloop zullen veranderen, maar ze zijn beide bang dat ze straks de verkeerde keuze zullen maken, en dat willen ze koste wat koste voorkomen,
Bovendien als je praat over elmakteb, ze zijn een tijd uit elkaar gegaan, waarbij er geen contact meer was, in de loop van de tijd zijn ze weer naar elkaar toe gegroeid dus wat moet je nou doen!!!
Wat zou jij doen??
Sweetlovergirl19
07-03-2003, 13:32
Origineel gepost door Sahra22
Hoi,
Ik vind dat als een relatie geen toekomst heeft, je die dan moet verbreken. Vriendschap vind ik onzin, want je kunt geen gewone vrienden zijn als je gevoelens voor elkaar hebt.
Maar wat ik niet uit je verhaal kon afleiden is de reden dat deze twee mensen niet met elkaar in het huwelijk kunnen treden. Je spreekt over een ruzie. Wie heeft ruzie?
groetjes
Sahra
Ruzie is onstaan door een meningsverschil......En de relatie kan een toekomst hebben maar ZE ZIJN BANG DAT HET IN DE LOOP VAN DE TIJD VERKEERD KAN LOPEN....
Ik denk dat je gaat zeggen ....t is elmaktab als het verkeerd loopt maar wat zou jij doen als jij een antwoord op een korte termijn zou moeten geven...
Kjik, meid, het draait natuurlijk ook om wilskracht. Als je het contact echt met iemand wil verbreken, dan lukt dat gewoon, maar dan moet je diegene dus echt uit je leven verbannen en niet nog af en toe koffie gaan drinken.
Sweetlovergirl19
07-03-2003, 13:39
Wat als je t contact niet wil verbreken
wat als je nog van hem houdt
Stel je de situatie voor....wat zou jij dan doen...
Kijk dit is me vertelt maar wat moet je hierop antwoorden?
Ik kan geen oplossing vinden, misschien jullie, medemarokko nlers hebben jullie een antwoord..
Luister, de keuze is simpel! Of ze trouwen met elkaar of ze verbreken het contact en gaan verder met hun leven.
sahra 22, dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Het is obvious dat jij je nooit in een dergelijke situatie hebt verkeerd
Sweetlovergirl19
07-03-2003, 15:11
fareeda jij begrijpt t... ik denk dat als je het niet mee hebt gemaakt, althans als je nog nooit van een jongen hebt gehouden kan je moeilijk over zo'n onderwerp praten.
Als diegene ( of jij ;) ) openstaat voor andere mannen dan is het een duidelijke zaak ! dan is hij volgens de dame in kwestie vervangbaar !
het heeft dus geen nut om contact te houden als vrienden of te trouwen
want de liefde is niet meer wat het was denk ik, het is meer een soort van onzekerheid of je wel goed hebt gehandeld ! daarom het contact
misschien ook een beetje jaloezie dat hij met iemand anders gaat.
allemaal gevallen waarin shitan een rol speelt
het zit bij vrouwen altijd zo ze doen nooit oude schoenen weg voordat ze nieuwe hebben (mindgames) :hihi:
P.s dit heeft niet met jou te maken toch ? of toch wel.
en als het toch wel over jou gaat.
hij gaat al met iemand anders. of het kan natuurlijk ook om een ander gaan :rolleyes: confusing :confused:
Sweetlovergirl19
12-03-2003, 10:48
Hierbij het gaat niet om mij, maar om een vriendin van mij.. zij vroeg mij hier het verhaal te plaatsen....
Waarom zou je oude schoenen niet wegdoen en op blote voeten lopen??tot je nieuwe kan kopen???
Kijk zowel de jongen als het meisje hebben dagelijks contact...alleeen ze zijn bang dat wanneer ze het benauwd krijgen dat ze dan zich terugtrekken.
Waarom het meisje open staat voor andere jongens is dat het op de eerste plaats onbewust gebeurd en op de tweede plaats omdat er een tijd lang geen contact is geweest tussen die jongen en het meisje..nadat er contact is opgenomen is het contact blijven bestaan...als vrienden.. tot op die ene dag dat de jongen aangaf meer van het meisje te willen dan zij had willen geloven..
Ik denk dat iedereen die weleens van iemand heeft gehouden en het verkeerd afloopt dat je dan ''jaloers'' zou kunnen zijn wanneer hij of zijn een nieuwe vriend of vriendin heeft.....
Wees gegroet
het feit alleen al dat ze voor andere jongens openstaat zegt genoeg !
hij is niet alles voor haar !
dus waarom ze toch tot elkaar aangetrokken voelen is voor haar niet echte liefde want dan zou ze niet openstaan voor andere jongens
Origineel gepost door Sweetlovergirl19
Onlangs gaf de jongen aan het meisje toe dat hij nog gevoelens voor haar heeft en dat deze met de dag steeds meer en meer worden. Kortom hij kan niet zonder haar.
Geld dat ook voor het meisje ?
En zo ja , dan zou ik als ik in de schoenen van de jongen stond alles doen om haar weer terug te winnen.
Maar alleen als het wederzijds is en dat is me niet duidelijk.
Kijk een relatie bestaat grotendeels uit vertrouwen, en als een van de twee geen vertrouwen heeft in de toekomst omdat hij / zij denkt dat als ze ruzie krijgen dat het dan verkeerd loopt , dan vraag ik me af of je dan uberhaupt nog wel een relatie kan beginnen.
Verder moet je vind ik ook kijken naar de reden waarom het verkeerd is gegaan.
Misschien leren ze dan wat van het verleden.
Vin...
ze staat open voor andere jongens Vin dus it says enough
benen dicht :hihi:
:o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.