Bekijk originele versie : een voor allen, allen voor een!
Het valt hier allemaal wel mee??????
allochtonen in Nederland worden echt gerespecteerd. Hoofdoeken worden niet geweerd. Het is gebruikelijk dat taxie chaufeurs marokkaanse jongeren verwelkomen en hen zelfs een gratis ritje aanbieden. Het is zelfs zover gegaan dat asielzoekers nu wel een winkel in mogen en dan wel met een persoon tegelijk.
Het valt hier allemaal wel mee. De islam is een achterlijke godsdienst, waarom niet als men daar tegen niet in opstand komt. Maar ja in Nederland bestaat natuurlijk wel vrijheid van meningsuiting maar toch wordt El Moumni wel vervolgd als hij zijn mening uit over een bepaald onderwerp.
Ach ja voor de meeste is dat ver van hun bed totdat.......het henzelf overkomt dan pas gaan ze in verweer. Helaas komt men er dan achter dat dat er niemand is die voor hen opkomt. :zwaai:
En tenslotte is het gezegde niet een voor allen, allen voor een maar ieder voor zich.
groetjes Hazar en Sanaejablia.
oumkaltoum
07-03-2003, 13:16
Hoi Corry,
Ik ben het helemaal met je eens, het komt inderdaad niet uit de lucht vallen. Ik vind persoonlijk dat integratie de sleutel is voor een vredige samenleving. Tuurlijk heb ik ook vervelende dingen meegemaakt puur om het feit dat ik Marokkaanse ben en er zijn inderdaad mensen die iedereen over een kam scheren. Corry, ik ben berbers van afkomst, Arabisch opgevoed, getrouwd met een Arabier, dus ook volledig geïntegreerd in de Arabische samenleving, heb er absoluut geen moeite mee en ook niet in de Nederlandse samenleving, heb hard gestudeerd en werk hard om iets van mijn leven hier in Nederland te maken, als ik dood ben, wil ik in Nederland begraven worden. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar leven en het is wat je er zelf van maakt. Ik hoef niet zonodig een leider,heb liever zelf de touwtje in handen, maakt mij minder kwetsbaar.
Groetjes,
Oumkaltoum
Massin2953
07-03-2003, 13:50
Origineel gepost door Corrie
Waarom is het denk je dat taxi-chaufeurs niet zo dol zijn op marokkaanse jongens?
Dat is echt niet uit de lucht komen vallen, maar heeft te maken met slechte ervaringen.
Het is zwaar beroerd voor al die onschuldigen, maar hier mag en kan je niet zomaar aan voorbij gaan.
De oorzaak bij de taxi-chaufeurs neerleggen is kortzichtig, je moet hier oorzaak en gevolg bekijken, zonder het goed te keuren wat de taxi-chaufeurs doen
beste corrie, was dat massale racistische houding van groningse chaufeurs >het weigeren van iedereen die marokkaans is, mee te nemen in hun taxi< ook uit de lucht komen vallen??
dat kwam toch omdat ze meenden dat ze 3 keer door een zelfde marokkaan berooft te zijn!
na een paar weken heeft de politie van groningen, de daders van die taxiberovingen op heterdaad betrapt en aangehouden. en ook herkent door de taxi choufeaurs. maar wat bleekt: HET WAREN HELEMAAL GEEN MAROKKAANSE JONGENS!! het waren 3 nederlandse hollandse jongens!
nou, mevr corrie! jij bent hier diegene die kortzichtig is! je bekijkt het alleen maar van uit een kant. je zou eens weten hoe die andere partij zich voelt, na telkens maar vals beschuldigt te worden en vooral het stigmazerende effect daarna die meestal heerst na een paar artiekelen in de telehaat >je weet wel die krant met veel plaatjes<
PS: en ik heb er zat voorbeelden.
Massin2953
07-03-2003, 13:57
Origineel gepost door oumkaltoum
Hoi Corry,
Ik ben het helemaal met je eens, het komt inderdaad niet uit de lucht vallen. Ik vind persoonlijk dat integratie de sleutel is voor een vredige samenleving. Tuurlijk heb ik ook vervelende dingen meegemaakt puur om het feit dat ik Marokkaanse ben en er zijn inderdaad mensen die iedereen over een kam scheren. Corry, ik ben berbers van afkomst, Arabisch opgevoed, getrouwd met een Arabier, dus ook volledig geïntegreerd in de Arabische samenleving, heb er absoluut geen moeite mee en ook niet in de Nederlandse samenleving, heb hard gestudeerd en werk hard om iets van mijn leven hier in Nederland te maken, als ik dood ben, wil ik in Nederland begraven worden. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar leven en het is wat je er zelf van maakt. Ik hoef niet zonodig een leider,heb liever zelf de touwtje in handen, maakt mij minder kwetsbaar.
Groetjes,
Oumkaltoum
hahaha ik had het je toch al eerder vertelt..
dat je snel bent om te assimileren :D
eh, wat nou als nederland door amerika word bezet >is maar een voorbeeld :melig2: < ga je dan assimeleren tot amerikaanse?
PS: :zwaai: dit is puur humoristisch bedoeld, dus don't take it seriously :D
ik heb resspect voor elk individu en de vrijheid van de individu :zwaai:
Massin2953
07-03-2003, 15:06
[QUOTE]Origineel gepost door Corrie
corrie:
Masin2003,
Je hebt duidelijk niet begrepen wat ik zeg..............
Ik bekijk het juist niet van 1 kant, probeer beide kanten te belichten........
masin2003 antwoordt:
--Voor alle duidelijkheid ik baseer me alleen op jouw reactie op deze topic. en daar zag ik dat je maar een kant probeert vrij te pleiten.
corrie:
Het alleen afschuiven op al die nederlandse rascisten(ja echt heel nederland zit vol met ras-echt rascisten nou goed.........) is niet eerlijk, het komt van 2 kanten niet maar van 1.............
masin2003 antwoordt:
--kijk weer zo een voorbarige conclusie. ik had het over die groningse taxi chaufeurs! nee ik schuif het niet alleen op racisten, ik geef hier de schuld aan de media die dagelijks sensatie nieuws brengt over een kleine procentage marokkaanse jochie's van amper 14 jaar. en dan hebben ze het gauw over de marokkanse jongeren in het algemeen.
corrie:
Als er wat in de krant staat van een marokkaan die wat verkeerd heeft gedaan, waarom voel jij je dan aangeproken??????
Ik voel me ook niet aangesproken als er wat van vervelende nederlanders staat........
masin2003 antwoordt:
--juist omdat er marokkaans in staat. terwijl het niet toe doet wat zijn afkomst is! want iemand die een strafbare feit heeft gepleegd: is een dader op dat moment afkomst heeft daar niks mee te maken >alleen als je van marokkaantje pesten houdt netals de media bijna dagelijks doet.
ik voel me aangesproken, omdat bij een nederlander die wat flikt nooit de term nederlander in berichtgeving wordt gebruikt. > die zaak in venlo is daar een goede voorbeeld van< en dit is al een paar jaar aan de gang!
trouwens zijn de meeste jongens die in aanmerking komen met de politie niet allemaal jongens die hier geboren en getogen zijn?. ze hebben toch een nederlandse nationaliteit? waar houdt de grens op dan? er wordt tegen ons verteld dat wij niet willen integeren, wat voor bijdrage brengt dat in het integreren van marokkanen?
corrie:
Of als er weereens wat haat-spul staat over zogenaamde vechthonden.
Je wil niet weten wat voor nonses daar over is gespuid, voel ik me ook niet aangesproken door als eigenaar van een zogenaamde vechthond.
Als ik op straat word uitgescholden omdat mensen die leugens hebben gelezen en geloven dan haal ik mijn schouders op en loop door, het raakt me niet echt.......
masin2003 antwoordt:
--tja allemaal pogingen om iets die niet deugt, te nuanceren. best jammer je kwam wel gematigd over. en nu in een szeg je op een of een andere manier: pech gehad deal with that!! ....NOU DAT DACHT IK, DUS NIET!
corrie:
Mijn broer die half surinaams is/half hollands word ook weleens gediscrimineerd, ook hij werd afgewezen bij banen door zijn donkere huid(dan waren ze heel entho als hij belde, hij spreekt dan ook dialect-loos nederlands en heeft een oer-hollandse naam, zodra hij kwam was het ineens we hebben al iemand).
Hij maakt zich er niet druk om, haalt zijn schouders op en loopt door, ze zijn het niet waard om moeite in te steken die kortzichtige mensen...
Hij is vrolijk en open, gaat met iedereen normaal om, geeft iedereen een kans en loopt zeker niet te huilen als er wat fout gaat, als mensen raar doen...
masin antwoordt:
--eisen voor gelijke behandeling, is niet huilen! dat is een recht voor elk mens. en als jouw half/broer daar niet moeilijk over doet, dan betekend dat niet dat het juist is! en ik heb het hier over de haat campange die heerst, en niet alleeen over kleine voorvalletjes.
en nog iets gelukkig ziet nederland neit voll met racisten >je hoorde mij niet het tegenovergestelde beweren< want ik ken zat mede nederlanders die mijn mening beamen. [QUOTE]
Origineel gepost door hazar
Zelf verandering brengen in de wereld die je graag zou willen zien!
Want elke verandering heeft zijn positieve en negatieve kanten. Ieder individu is verschillend dat jou broer word gediscrimineerd en daar niets tegen doet wil nog niet zeggen dat wij ook niet in actie mogen komen. Sommige mensen hebben namelijk meer pit dan anderen!
Je hebt gelijk als je zegt dat Nederland niet zo slecht is en dat we ook naar de positieve kanten moeten kijken. Niet idereen in Nederland is een racist. Dat hebben we niet gezegd maar ze zijn er wel en daar moet aandacht aan worden besteed. Was dit aardse leven maar zo makkelijk. Door je overal maar bij neer te leggen kom je niet ver en breng je zeker geen veranderingen teweeg.
Thank you very much hazar..een reactie die ik zocht ..en bij jou vond..
Geef nooit toe aan vernedering..maar probeer deze het hoofd te bieden..confronteer diegene die vernedert..en stop je hoofd niet in het zand.
Het is gemakkelijk om zondebokken aan te wijzen..het is makkelijk om je verantwoordelijkheid te ontlopen..het is makkelijk om dit of dat uit te leggen alsof je er midden in zit..
Het is moeilijk om zelfstandig een mening te vormen en de volle verantwoordelijkheid voor deze te nemen..
Laat alstublieft de Marokkaanse mensen met rust..jong of oud..als jij ze niet persoonlijk kent..hou dan de commentaar voor jezelf alstublieft..
Hoeveel keer zijn de Marokkaanse jongens niet misbruikt..de ene meisje zegt verkracht te zijn door een groep Marokkaanen, en dat is voor de media extra oplage (kassa)..om daarna vaststellen dat het maar om grappen gaat..en dat er nooit een verkrachting was..maar het kwaad is al geschiedt..waarom geloven de mensen bijna alles wat ze zien of lezen via de media..waarom.
aishaqandisha
08-03-2003, 13:20
Origineel gepost door Mohammed Justice
Het is gemakkelijk om zondebokken aan te wijzen..het is makkelijk om je verantwoordelijkheid te ontlopen..het is makkelijk om dit of dat uit te leggen alsof je er midden in zit..
Het is moeilijk om zelfstandig een mening te vormen en de volle verantwoordelijkheid voor deze te nemen..
Laat alstublieft de Marokkaanse mensen met rust..jong of oud..als jij ze niet persoonlijk kent..hou dan de commentaar voor jezelf alstublieft..
Hoeveel keer zijn de Marokkaanse jongens niet misbruikt..de ene meisje zegt verkracht te zijn door een groep Marokkaanen, en dat is voor de media extra oplage (kassa)..om daarna vaststellen dat het maar om grappen gaat..en dat er nooit een verkrachting was..maar het kwaad is al geschiedt..waarom geloven de mensen bijna alles wat ze zien of lezen via de media..waarom.
Ik ben ook verdrietig en kwaad over racisme. Maar je moet ook niet doen alsof dat helemaal uit de lucht komt vallen.
Als je op straat loopt heb ik zelf ook vaker last van allochtonen
dan van kaasjes.
En laten we er niet omheen draaien. Die allochtonen zijn ook vaak
heel toevallig Marokkanen.
Ik vind het dan niet zo gek dat bleekneuzen racistisch worden.
Natuurlijk is het zo dat er ook heel veel slechte autochtonen zijn en
heel veel goede allochtonen.
Maar mijn ervaring liegt niet. Altijd gez.ei.k!
We vinden het allemaal erg dat er zo'n scheef beeld bestaat van
Marokkanen! Nou, dat kun je heus niet oplossen door op racisten te
gaan schelden. Zorg gewoon voor een beter beeld.
Het valt me ook op dat die racisten een stuk minder racistisch worden,
als ze je leren kennen.
En als ik in mijn omgeving racisme hoor ga ik er wel recht tegenin.
Dan schrikken ze wel eens van die brave Aisha... hihihi.
Maar zorg dan ook dat die ei-kels geen gelijk krijgen.
Waarom is het vaak zo dat -als Marokkaanse jongens samen zijn- ze
totaal geen grenzen meer kennen?
Zijn ze bang om af te gaan? Zo, laten we het dáár eens over hebben.
Want hun gedrag zorgt wel voor dat slechte imago.
(even een knuppel in een hoederhok gooien.....)
En nog wat. Ik kom zelden zoveel racisten tegen als op deze site.
Iedereen scheldt op negers, berbers, arabieren, kazen, joden en
wat al niet. Blijkbaar kent racisme zelf geen rassenscheiding.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.