Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Jongens, leg mij dit ff uit!!!

Pagina's : [1] 2 3

Hannane_da_Best
07-03-2003, 09:43

Beste mocro broeders, ik heb een vraag voor jullie. Ik zat laatst te praten met een paar jongens die ik ken, over school en de toekomst enzo. Ze vroegen toen aan mij: wat doe je nu eigenlijk en wat wil je hierna gaan doen? Ik zei ik doe nu Havo, ik wil hierna 1 jaar hbo doen en doorstromen naar de universiteit om psychologie te studeren. Weetje wat ze deden? In plaatst van te zeggen, oh wat goed, veel succes, ga zo door, begonnen ze allemaal te lachen. Ze zeiden, waarom doe je al die moeite, je komt uiteindelijk toch in de keuken te staan!!! Ik vraag me af, denken alle marokkaanse jongens er zo over. Vinden jullie allemaal dat jullie vrouw later in de keuken moet staan, voor de kinderen moet zorgen en daarnaast geen carriere mag opbouwen? Ik maak me er echt zorgen over. Ik wil later echt wat gaan doen met mijn opleiding. Maar als alle jongens zo denken... Tja.... dan weet ik het niet. Please vertel mij dat er nog jongens zijn die het wel goed vinden dat hun vrouw later gaat werken. :( :huil:

Vin
07-03-2003, 09:48
Origineel gepost door Hannane_da_Best Beste mocro broeders, ik heb een vraag voor jullie. Ik zat laatst te praten met een paar jongens die ik ken, over school en de toekomst enzo. Ze vroegen toen aan mij: wat doe je nu eigenlijk en wat wil je hierna gaan doen? Ik zei ik doe nu Havo, ik wil hierna 1 jaar hbo doen en doorstromen naar de universiteit om psychologie te studeren. Weetje wat ze deden? In plaatst van te zeggen, oh wat goed, veel succes, ga zo door, begonnen ze allemaal te lachen. Ze zeiden, waarom doe je al die moeite, je komt uiteindelijk toch in de keuken te staan!!! Ik vraag me af, denken alle marokkaanse jongens er zo over. Vinden jullie allemaal dat jullie vrouw later in de keuken moet staan, voor de kinderen moet zorgen en daarnaast geen carriere mag opbouwen? Ik maak me er echt zorgen over. Ik wil later echt wat gaan doen met mijn opleiding. Maar als alle jongens zo denken... Tja.... dan weet ik het niet. Please vertel mij dat er nog jongens zijn die het wel goed vinden dat hun vrouw later gaat werken. :( :huil: tja de waarheid is hard he :D:D

Hannane_da_Best
07-03-2003, 09:51
Origineel gepost door Vin tja de waarheid is hard he :D:D De waarheid is echt hard ja!! Maar weetje wat, ik ga me er gewoon niks van aantrekken, en doe lekker waar ik zin in heb. En hamdoulillah heb ik de steun van mijn ouders, broers en de rest van mijn familie

Vin
07-03-2003, 10:01
Origineel gepost door SoulGirl HALLO HALLO, wat de waarheid is hard. De meeste meisjes die ik hier op dit forum tegen komt nemen een onderdaniige houding Tfoe. We kunnen ook onze eigen toekomst bepalen he. Ik en mijn man staan samen in de keuken en vetrdelen beide de zorgtaken, als hij dat niet wil wijs ik hem gewoon de deur en ga ik scheiden. Maar zover komt het niet ik zal alle zorgvuldigheid in acht nemen bij het kiezen van mijn toekomstige man. hahahahah luister ff dame ga mij nou niet vertellen dat je GEWOON gaat scheiden als hij niet wil :D nou praat je onrealistische dingen

boefje
07-03-2003, 10:15

he mijn vrouwtje mag later gewoon gaan werken hoor skon bhalie als ik gewoon huisman wordt ik bedoel als ze cariere wilt gaan maken .wens er alle geluk ik maak wel cariere op de zitbank en de keuken :melig: dus dames ik ben op zoek naar een vrouw die cariere wilt maken als je me zoekt vraag gewoon naar de boefje van amsterdam :D

Nawal19
07-03-2003, 10:34
Origineel gepost door boefje he mijn vrouwtje mag later gewoon gaan werken hoor skon bhalie als ik gewoon huisman wordt ik bedoel als ze cariere wilt gaan maken .wens er alle geluk ik maak wel cariere op de zitbank en de keuken :melig: dus dames ik ben op zoek naar een vrouw die cariere wilt maken als je me zoekt vraag gewoon naar de boefje van amsterdam :D Makkelijker gezegd, dan gedaan. :kwaad: Er komt heeeel wat bijkijken hoor! Ik denk dat je bij het verschonen van een luier al meteen de straat op rent. :D hahaha. En ik zou dat never toestaan om mijn man te laten koken! Shame on me. :rolleyes: :zwaai:

Vin
07-03-2003, 10:44
Origineel gepost door Nawal19 Makkelijker gezegd, dan gedaan. :kwaad: Er komt heeeel wat bijkijken hoor! Ik denk dat je bij het verschonen van een luier al meteen de straat op rent. :D hahaha. En ik zou dat never toestaan om mijn man te laten koken! Shame on me. :rolleyes: :zwaai: aaaaaaaaaaaaai :verliefd:

Liloesh
07-03-2003, 10:48
Origineel gepost door Hannane_da_Best Beste mocro broeders, ik heb een vraag voor jullie. Ik zat laatst te praten met een paar jongens die ik ken, over school en de toekomst enzo. Ze vroegen toen aan mij: wat doe je nu eigenlijk en wat wil je hierna gaan doen? Ik zei ik doe nu Havo, ik wil hierna 1 jaar hbo doen en doorstromen naar de universiteit om psychologie te studeren. Weetje wat ze deden? In plaatst van te zeggen, oh wat goed, veel succes, ga zo door, begonnen ze allemaal te lachen. Ze zeiden, waarom doe je al die moeite, je komt uiteindelijk toch in de keuken te staan!!! Ik vraag me af, denken alle marokkaanse jongens er zo over. Vinden jullie allemaal dat jullie vrouw later in de keuken moet staan, voor de kinderen moet zorgen en daarnaast geen carriere mag opbouwen? Ik maak me er echt zorgen over. Ik wil later echt wat gaan doen met mijn opleiding. Maar als alle jongens zo denken... Tja.... dan weet ik het niet. Please vertel mij dat er nog jongens zijn die het wel goed vinden dat hun vrouw later gaat werken. :( :huil: Salaam, Ik moet je zeggen, dat er nog zo veel rondlopen, mijn broers zijn ook zo. Maar uiteindelijk hebben ze niets te zeggen, een vrouw heeft recht om te gaan werken, er staat NERGENS dat het haram is. De vrouw van de Profeet (saw); Khadija, werkte toch ook. Een vrouw is toegestaan om te gaan werken, als ze echt gaat WERKEN, en niet flirten met mannelijke collega's(ik beschuldig hierbij niemand)...maar zolang jij de intentie hebt om te gaan werken, kan me het niet schelen wat die andere mensen denken. En InshAllah zul je een man tegenkomen die ook zo zal denken. Meestal laat men een vrouw niet werken omdat het huishouden niet wordt gedaan. Maar een man moet een handje uitsteken in het huishouden, als is het maar af en toe...De Profeet(saw) raadde mannen aan om hun vrouwen te helpen. Ma3asalama

Noesajbah
07-03-2003, 11:02
Origineel gepost door helleau ja maar je mag wel werken maar het is toch beter volgens de islam om als vrouw thuis te blijven?? en als je werkt dan niet werken met mannen toch?? Yep daar heb je gelijk in!Een vrouw mag wel werken, mits haar gezin er niet onder lijdt! en als ze gaat werken moet ze wel een fatsoenlijke werkplek hebbe, dus niet veel met mannen omgaan etc. Noesje

fatimab
07-03-2003, 11:02
ja, wallah ik hoor dat ook heel vaak bij mij thuis is het juist omgekeerd, ik heb 4 broers, en ze willen allemaal dat ik verder studeer, en ook mijn ouders, ze staan echt achter mij, en inchaAllah zal ik volgend jaar een hogerschool opleiding doen om als islamlerares te worden!! laat je dromen niet weg nemen door de een of andere idioot die zelf niet weet wat te doen met zijn leven , die onzeker is en jou ook wilt doen twijfelen!!!!! Allah y rawen en ik wens je veel succes :zwaai:

TwinkleEye_19
07-03-2003, 11:04
Origineel gepost door Hannane_da_Best Beste mocro broeders, ik heb een vraag voor jullie. Ik zat laatst te praten met een paar jongens die ik ken, over school en de toekomst enzo. Ze vroegen toen aan mij: wat doe je nu eigenlijk en wat wil je hierna gaan doen? Ik zei ik doe nu Havo, ik wil hierna 1 jaar hbo doen en doorstromen naar de universiteit om psychologie te studeren. Weetje wat ze deden? In plaatst van te zeggen, oh wat goed, veel succes, ga zo door, begonnen ze allemaal te lachen. Ze zeiden, waarom doe je al die moeite, je komt uiteindelijk toch in de keuken te staan!!! Ik vraag me af, denken alle marokkaanse jongens er zo over. Vinden jullie allemaal dat jullie vrouw later in de keuken moet staan, voor de kinderen moet zorgen en daarnaast geen carriere mag opbouwen? Ik maak me er echt zorgen over. Ik wil later echt wat gaan doen met mijn opleiding. Maar als alle jongens zo denken... Tja.... dan weet ik het niet. Please vertel mij dat er nog jongens zijn die het wel goed vinden dat hun vrouw later gaat werken. :( :huil: Ten eerst: Dit is allang uitgekauwd... :o Ten Tweede: Je generaliseerd, en scheert alle jongens over 1 kam....veel jongens dit bla bla, maar tuurlijk zijn er ook sommige zus en zo sh*t, en jongens voel je niet aangevallen, dit en dat....bla bla Waarom er dan nog over piekeren als je gewoon weet dat elke individu anders is..... :o Ten derde: Wat die jongen zeggen.....is in deze tijd een luxe!!!!! :o

Noesajbah
07-03-2003, 11:09
Origineel gepost door Vin hahahahah luister ff dame ga mij nou niet vertellen dat je GEWOON gaat scheiden als hij niet wil :D nou praat je onrealistische dingen Daar heb je gelijk in, je kan wel keihard roepen Ik WIL SCHEIDEN, maar als de man niet wil scheiden, dan zit je toch met een groot probleem. hier in NEderland, dus voor de nederlandse wet kan het wel, maar onze Marokkaanse wet is toch ietsje anders, dus Vin heeft heirbij gelijk. Maar om nou te gaan scheiden, omdat mijn man me niet meehelpt met het huishouden of hij wil dat ik thuisblijf, vind ik wel overdreven. Zolang hij maar voor me kan zorgen en eventueel ook voor zijn kinderen, dan heb ik niets te klagen! Noesje

Liloesh
07-03-2003, 11:16
Origineel gepost door Noesajbah Yep daar heb je gelijk in!Een vrouw mag wel werken, mits haar gezin er niet onder lijdt! en als ze gaat werken moet ze wel een fatsoenlijke werkplek hebbe, dus niet veel met mannen omgaan etc. Noesje dat bedoelde ik ook.

Hannane_da_Best
07-03-2003, 12:07
Origineel gepost door Nawal19 Makkelijker gezegd, dan gedaan. :kwaad: Er komt heeeel wat bijkijken hoor! Ik denk dat je bij het verschonen van een luier al meteen de straat op rent. :D hahaha. En ik zou dat never toestaan om mijn man te laten koken! Shame on me. :rolleyes: :zwaai: Waarom zou je je man niet een keer voor je laten koken? Het is echt geen schande, hoor. Je hoort gewoon het huishouden samen te doen, en niet dat de vrouw alles moet doen; schoonmaken, koken, voor de kinderen zorgen enz. Je leeft toch samen, dus moet je ook SAMEN zorgen voor een fatsoenlijk huishouden! En over dat verschonen van een luier, het zijn toch ook zijn kinderen dus waarom zou jij alleen die vieze diaree luiers moeten verschonen!!!!

fareeda
07-03-2003, 12:29

wat ik niet helemaal begrijp is waarom vrouwen werken of zoals sommigen het noemen een carriere als een verworvenheid beschouwen. Ik zelf vind werken namelijk een regelrechte vloek en zou het juist als heel vleiend ervaren wanneer mijn echtgenoot dit juk van mijn schouders zou afnemen. Ik denk dat een huwelijk meer gebaat is bij het instandhouden van de traditionele rolpatronen. En wat betreft dat het zonde zou zijn voor het vele studeren, ben ik het helemaal niet eens. Naar mijn mening studeer je in de eerste plaats om je algemene ontwikkeling zoveel mogelijk te verrijken, waardoor je voor een grotere betekenis kunt zijn voor je gezin.

Pagina's : [1] 2 3