Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Westelijke Sahara / Polisario is het wachten moe

Pagina's : 1 2 [3] 4

Radio_Rabat
22-05-2005, 18:10

het is een prima actie alle door polisario gevangene genomen Marokkanen moeten vrij, maar krijgen we ook een lijst te tekenen om de Marokkaanse overheid te verzoeken de verdwenen saharwis vrij te laten. of is dat niet belangrijk? Volgens mij zijn er niet veel Saharanen die vastzitten in Marokko. In iedergeval ligt het aantal gevangen genomen Marokkanen hoger. Maar wat mij betreft blijven die nog een tijdlang vastzitten. Zolang West-Sahara een kolonie is en de gevluchte Saharanen in kampen wegrotten verdienen die Marokkaanse gevangenen geen vrijheid. Dat is de prijs die ze betalen voor het stelen van andermans grondgebied. :hadj:

Hannibal_Barca
22-05-2005, 18:13
Volgens mij zijn er niet veel Saharanen die vastzitten in Marokko. In iedergeval ligt het aantal gevangen genomen Marokkanen hoger. Maar wat mij betreft blijven die nog een tijdlang vastzitten. Zolang West-Sahara een kolonie is en de gevluchte Saharanen in kampen wegrotten verdienen die Marokkaanse gevangenen geen vrijheid. Dat is de prijs die ze betalen voor het stelen van andermans grondgebied. :hadj: :goedzo: Eindelijk iemand die weet hoe ongeveer de vork in de steel zit. P.s.: n_s_n, ik wacht nog steeds op een antwoord!

Nieuwkomer
22-05-2005, 20:20
Vette onzin! Waarom denk je dat de Groene Mars werd georganiseerd? Omdat Marokko ongelijk heeft gekregen bij het ICJ. Uit nijd en frustratie werd de Groene Mars toen op poten gezet. Marokko bleek namelijk niet in staat om met bewijs op tafel te komen dat West-Sahara bij Marokko hoort. Je zou denken dat Marokko met gemak karrenvrachten vol aan rotsvast bewijs zou hebben. Ze claimen immers dat West-Sahara al eeuwenlang aan Marokko heeft toebehoort maar vervolgens weten ze niks fatsoenlijks boven water te krijgen aan bewijsmateriaal. Ongeloofelijk! En dan nog met een stalen gezicht beweren dat ze recht hebben op dat gebied. Volgens mij zijn er niet veel Saharanen die vastzitten in Marokko. In iedergeval ligt het aantal gevangen genomen Marokkanen hoger. Maar wat mij betreft blijven die nog een tijdlang vastzitten. Zolang West-Sahara een kolonie is en de gevluchte Saharanen in kampen wegrotten verdienen die Marokkaanse gevangenen geen vrijheid. Dat is de prijs die ze betalen voor het stelen van andermans grondgebied. :hadj: Radio_Tindouf is toepasselijker :hihi: ps misschien heb je gelijk en dat dus zitten niet veel saharawis in Marokko vast, maar dan niet omdat ze door marokko zijn opgepakt, maar meer omdat ze al lang zijn gedood. zie rapportage AI over westelijke sahara

Nieuwkomer
22-05-2005, 20:23
Hee Hannibal, ben jij toevalig abrahman???

Hannibal_Barca
22-05-2005, 20:32

Hee Hannibal, ben jij toevalig abrahman??? :confused: nee, vanwaar die vraag? Ik heb maar 1 nickn.!!!

Hannibal_Barca
22-05-2005, 20:49
En toen was het stil aan de overkant :moe:

206
22-05-2005, 21:11
Volgens mij zijn er niet veel Saharanen die vastzitten in Marokko. In iedergeval ligt het aantal gevangen genomen Marokkanen hoger. Maar wat mij betreft blijven die nog een tijdlang vastzitten. Zolang West-Sahara een kolonie is en de gevluchte Saharanen in kampen wegrotten verdienen die Marokkaanse gevangenen geen vrijheid. Dat is de prijs die ze betalen voor het stelen van andermans grondgebied. :hadj: En als jij die persoon was die in een cel aan het wegrotten is? Zou je er dan ook zo over denken?

yoba2
22-05-2005, 21:14
[B][U][I] de friezen zijn ook het wachten moe die willen ook graag eigen land friesland

Radio_Rabat
22-05-2005, 22:46
Radio_Tindouf is toepasselijker :hihi: ps misschien heb je gelijk en dat dus zitten niet veel saharawis in Marokko vast, maar dan niet omdat ze door marokko zijn opgepakt, maar meer omdat ze al lang zijn gedood. zie rapportage AI over westelijke sahara :D Radio Rabat draait betere muziek dan Radio Tindouf Er staat me bij dat Marokko beetje bij beetje de gevangenen grotendeels heeft vrijgelaten in loop der jaren. Ik weet niet wat daar de voorwaarden van waren en of ze konden terugkeren naar West-Sahara. Maar ja, die kampen In Algerije zijn ook een soort gevangenis. En die wall of shame is een gevangenismuur die zwaar bewapend is (Met dank aan Israel en de VS voor het helpen bouwen van die muur)

Radio_Rabat
22-05-2005, 22:51
En als jij die persoon was die in een cel aan het wegrotten is? Zou je er dan ook zo over denken? Ik zou niet zo stom zijn om met geweld andermans grondgebied proberen af te pakken. :hadj: Die gevangenen verdienen het niet om vrij gelaten te worden zolang Marokko ieder jaar feest viert om de Groene Mars te herdenken doormiddel van een nationale feestdag.

never_say_never
23-05-2005, 11:27
Je hebt de lijst via mail gekregen? Ja, dat klopt!! En wat dacht je toen als nieuwsgierig mens toen je dat mailtje had ontvangen? Ik dacht: hee toevallig er is ook een discussie op m.nl hierover, en tegelijkertjd vond ik het wel zielig voor de gevangengenomen mocro's! Waarom zijn deze mensen gevangen genomen? Polisario streeft naar onafhankelijkheid in de westelijke saara, ik denk dat deze mocro's gevangen zijn genomen in de hoop dat er een soort van een ruil kan ontstaan! westelijke sahara onafhankelijk, dan worden deze mocro's vrijgelaten! Zijn er ook mensen van de ander zijde misschien ook gevangen genomen? Ja die zijn er, maar dat zijn er ivm de gevangen mocro's niet zo veel! Wat is de oorzaak van dit conflict en of waarom is dit nog steeds niet opgelost? oorzaak: Marokko beweert rechten te hebben op het gebied! ivm vroegere banden met de sultan en de bevolking en omdat Marokko, mauretanie en westelijke sahara vroeger 1 gebied waren, ook wel groot marokko genoemd! waarom er nog steeds een conflict is: omdat marokko een grote muur van wel 25ookm om de ws heeft gemaakt, en niet toegeeft om een referendum te houden! Marokko stelt de referendum alsmaar uit, omdat dit gunstig voor hen zal zijn! Marokko is namelijk bezig met investeren in WS(bedrijvigheid en infrastructuur) zodat ze later (meer)rechten kunnen hebben op het gebied! Wie is Polisario en waarom doet Polisario zo iets? etc etc etc Zij(de Saharouwi's die naar Marokko gevlucht waren, en samen met Marokko tegen de Spanjaarden gevochten hadden) richtten toen in 1973 een groep op die POLISARIO genoemd werd. POLISARIO streefde naar onafhankelijkheid voor de Westelijke Sahara(destijds Spaanse Sahara). In 1974 lukt het ze om de Spanjaarden uit de Westelijke Sahara weg te drijven. De Westelijke Sahara werd toen onafhankelijk. De VN vroeg op de dag dat Spanje afstand van de Westelijke Sahara had gedaan om een referendum voor de bewoners van de Westelijke Sahara. Daar stemde Spanje mee toe. Toen Spanje het referendum aankondigde, begonnen de buurlanden van de Westelijke Sahara zich met de Westelijke Sahara te bemoeien. • Marokko => Marokko is één van de drie buurlanden van de Westelijke Sahara. Marokko doet er alles voor om Groot Marokko weer één te krijgen, maar het kost Marokko te veel moeite om én Mauritanië én de Westelijke Sahara bij elkaar als één te krijgen, daarom doet Marokko geen moeite meer voor Mauritanië(1969), dus gaat Marokko alleen door met de Westelijke Sahara. Marokko wil bestuur over de Westelijke Sahara krijgen, zij vinden namelijk dat zij recht hebben om bestuur te krijgen over de Westelijke Sahara, omdat de sultan van Marokko vroeger enige banden had met de weinige bewoners van de Westelijke Sahara. • Algerije => Algerije is ook één van de drie buurlanden van de Westelijke Sahara. Algerije vormt de tegenstander van Marokko, zij vinden namelijk dat Marokko geen recht heeft om bestuur te krijgen over de Westelijke Sahara. Algerije vindt dat de Westelijke Sahara onafhankelijk moet zijn, daarom steunt Algerije 'POLISARIO' • Mauritanië => Mauritanië is ook één van de drie buurlanden van de Westelijke Sahara. Marokko wil net als Marokko bestuur krijgen over de Westelijke Sahara. Mauritanië wil het zuidelijke gedeelte krijgen en Marokko wil het noordelijke gedeelte krijgen. Wat dacht je dus eigenlijk op dat moment en nu is dus mijn vraag?! Stel deze vraag nog ns aub! Tnx groeten N_S_N

Radio_Rabat
23-05-2005, 20:33
=never_say_never][I]oorzaak: Marokko beweert rechten te hebben op het gebied! ivm vroegere banden met de sultan en de bevolking en omdat Marokko, mauretanie en westelijke sahara vroeger 1 gebied waren, ook wel groot marokko genoemd! Je zegt het goed ja: "Marokko beweerd rechten te hebben". Verder dan het te beweren komen ze niet...... waarom er nog steeds een conflict is: omdat marokko een grote muur van wel 25ookm om de ws heeft gemaakt, en niet toegeeft om een referendum te houden! Marokko stelt de referendum alsmaar uit, omdat dit gunstig voor hen zal zijn! Marokko is namelijk bezig met investeren in WS(bedrijvigheid en infrastructuur) zodat ze later (meer)rechten kunnen hebben op het gebied! En ze loodsen er steeds meer Marokkanen het gebied binnen die dan ook mogen gaan stemmen in het referendum. Overigens zou ik me niet teveel voorstellen van het investeren in bedrijvigheid. Tis meer een kwestie van grondstoffen jatten waar vooral de koning van Marokko van profiteert. 1 vd grootste bedrijven die in West-Sahara in de fosfaat verwerking zit is een Marokkaans staatsbedrijf waarvan de koning de grootste aandeelhouder is. maar het kost Marokko te veel moeite om én Mauritanië én de Westelijke Sahara bij elkaar als één te krijgen, daarom doet Marokko geen moeite meer voor Mauritanië(1969), dus gaat Marokko alleen door met de Westelijke Sahara. *kuch* Je beschrijft het wel erg soft...... Het kwam erop neer dat Mauritanië de wacht werd aangezet. Ze mochten geen aanspraak meer maken op West-Sahara want anders zou Marokko ook Mauritanië binnenvallen.

Radio_Rabat
23-05-2005, 20:40
Moslims moeten niet problemen over landgrenzen creeeren. Tussen moslims horen eigenlijk geen landgrenzen te zijn alleen denkbeeldige, maar helaas is het in de praktijk anders. In principe vind ik dat die Sahara-mensen zich niet moeten afscheiden van hun andere islamitische broeders en zusters. Als ze het dan toch zo graag willen dan moet Marokko daar niet moeilijk om doen. De bevolking heeft het recht om zelf te bepalen wat er met hun land gebeurt. Je bedoeld dat het kalifaat in ere hersteld moet worden? tsja, dat kun je wel op je buik schrijven met al die ego's bij die arab-regimes. Qathafi heeft 30 jaar geprobeerd een arabische unie samen te stellen en dat lukte voor geen meter. Laat staan dat er een kalifaat zou kunnen komen.

Straat_sOLDAAT
23-05-2005, 20:48
AaanVallen die Hanndel

never_say_never
23-05-2005, 22:20

En ze loodsen er steeds meer Marokkanen het gebied binnen die dan ook mogen gaan stemmen in het referendum. Overigens zou ik me niet teveel voorstellen van het investeren in bedrijvigheid. Tis meer een kwestie van grondstoffen jatten waar vooral de koning van Marokko van profiteert. 1 vd grootste bedrijven die in West-Sahara in de fosfaat verwerking zit is een Marokkaans staatsbedrijf waarvan de koning de grootste aandeelhouder is. ja idd die fosfaat opbrengsten zijn erg van belang in marokko. het is zowat de belangrijkste inkomensbron voor marokko

Pagina's : 1 2 [3] 4